Chrome kommer blockera dåliga annonser från och med 15 februari

Postat:
12:19 - 2017-12-20
Skribent:
Lars A
Kommentarer:
I somras berättade Google att Chrome kommer att börja blockera dåliga och påträngande annonser – den annonsering som inte lever upp till en viss standard. Satsningen görs i samarbete med Coalition for Better Ads, som Google är del av.
Blockeringen av dåliga annonser i Chrome träder i kraft 15 februari nästa år, vilket bör gynna både de som använder och de som publicerar på webben. Exempel på reklam som kommer att blockeras är popup-annonser, videor som spelas upp automatiskt med ljud, samt helskärmsannonser.

The Coalition’s extensive consumer research identified the following types of desktop ad experiences beneath the Better Ads Standard: pop-up ads, auto-play video ads with sound, prestitial ads with countdown and large sticky ads.

For the mobile web environment, the following types of ad experiences fell beneath the Better Ads Standard: pop-up ads, prestitial ads, ads with density greater than 30%, flashing animated ads, auto-play video ads with sound, poststitial ads with countdown, full-screen scrollover ads, and large sticky ads.

Mest kommenterat

  1. USA har en annan meddelande-marknad än övriga världen
  2. Ge oss USB-C för allt [Opinion]
  3. Samsung uppdaterar fler telefoner till Android 12
  4. OnePlus 6 och 6T har nått slutstationen för uppdateringar
  5. Rapport: Alla Iphone 14-modeller har 120Hz, ingen mer Mini
  6. Föredrar du runda eller rektangulära smartklockor?

Mest läst

  1. NetOnNet börjar hyra ut hemelektronik
  2. Samsung uppdaterar fler telefoner till Android 12
  3. Rapport: Alla Iphone 14-modeller har 120Hz, ingen mer Mini
  4. Hela Galaxy Tab S8-serien avslöjas – påkostade plattor från Samsung
  5. Ge oss USB-C för allt
  6. USA har en annan meddelande-marknad än övriga världen

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Föredrar du runda eller rektangulära smartklockor?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sweclockers RSS

Senaste nyheterna om