Nu vill jag också dela med mig av min ilska för har då aldrig varit med om nått liknande och dålig service och så J*VLA mkt problem med ett köp.
Vill bara först inleda med att Det inte är HTC One X jag är förbannad på utan följande händelse:
De hela börjar med att jag får syn på
Tre Total erbjudandet tillsammans med valfri mobil vilket verkade helt fantastiskt (detta va i början av mars när erbjudantet va helt nytt), läser runt lite och inser att de verkar vara bäst att förhandsboka på Phonehouse då man inte får den bunden... För att de ska vara bekvämt väljer jag att göra de i en butik i göteborg då de finns flertal phonehouse butiker här även om de kostar 250kr extra. Hon i butiken säger att erbjudandet troligtvis kommer försvinna snart då de är många som köper de så väljer att slå till direkt (12mars). Får abonnemanget med en gång och hon kunde inte lägga en beställning för tillfället på mobilen då den inte fanns med i deras system och säger att hon lägger de som ett presentkort så länge å gör om de senare, och hon visste heller inte vilken färg den skulle komma i så vi valde den gråa så länge.
I slutet av mars när de börjar ryktas att telefonen ska komma in om 1 vecka å bilder börjar dyka upp så går jag tillbaka till butiken å säger att jag skulle vilja ha en VIT istället för att de då även gick att beställa den från hemsidan.. och de va inga problem, hon säger även att mobilen ska komma in i början av april (preliminärt 2april).
Jag går dit den 1a april (söndag) och frågar hur de ser ut å dom säger att den ska komma i början av veckan.. På måndagen ser jag hur folk här på forum börjar få sina mobiler utskickade, så ringer Phonehouse å frågar hur de ser ut å då säger dom att den ska komma denna veckan.. Går dit den 3dje igen till butiken å då plötsligt säger dom att den inte kommer komma denna veckan utan först efter Påsk.. Samtidigt så ser jag massa som finns på lager i andra butiker på deras hemsida, så detta gör mig än mer irriterad, men gör ett sista försök å sticker till partille en bit utanför staden för att hämta ut min mobil.. Där har dom ett antal på lager men dom ville inte släppa någon för dom visste inte om dom va förhandsbokade eller inte..
Min irritation har börjat då jag får nya å olika besked hela tiden, å dessutom för jag skulle åka iväg till Italien en vecka 7-14 april, å ville gärna fått mobilen innan, men hela tiden säger dom att dom ska ringa när mobilen kommer in å jag kan hämta den..
Samtidigt som jag kommer hem från resan (utan att ha fått ett enda samtal från phonehouse) börjar jag läsa om alla problem med One X å DoAndet.. Jag känner ingen stress då jag tillfälligt hade en annan mobil som fungerade bra.. Men när jag inget hör på en vecka åker jag ner till butiken den 22April (tillsammans med far då han står på abonnemanget).. När jag kommer till butiken så är den stängd även om de står att de ska vara Öppet på dörren och på deras hemsida.. Jag börjar tröttna ännu mer men väljer istället att gå till en annan phonehouse i närheten då jag såg att dom hade fått in på lager.. Hon är vänlig och försöker hjälpa till men då ser hon att min mobil finns i den stängda butiken att hämta ut, fasten dom inte ens ringt och meddelat mig..
Får helt enkelt vänta till dagen efter å åker ner till butiken på måndagen, och ska hämta ut min mobil.. (23 april)
Allt står rätt till och där inne ligger min mobil som jag väntat på i flera veckor! MEN.... när jag tar emot mobilen ser jag till min stora förvåning att det är en GRÅ mobil... Jag ifrågasätter de hela å undrar va som hänt eftersom jag va inne å hade valt en VIT...
Då kommer hon å svarar med att de inte går att byta då 3s Total kampanj är slut.. Då börjar jag bli riktigt irriterad, och säger att jag vill ha Mobilen i den färgen jag valt och blivit lovad, OCH att dom dessutom får fixa och ha öppet sin butik om de står på dörren å på deras hemsida... Då börjar hon snacka om att de inte går att byta nu igen å att de är någon chef högre upp som säger att dom inte får ha öppet men de bryr jag mig då fan i då får dom väl SKRIVA de på deras hemsida..
då börjar hon att säga att hon vägrar hjälpa till om jag är otrevlig.. Jag svarar med att de "du förstår väl ens irritation när man åker in till er butik på söndag när de står att de är öppet och så är de ingen där? och att ni inte kan leverera rätt beställning till mig och att ni inte hör av er när min mobil kommit in vilket ni lovade"?
Då svarar hon med att, ska du ha din mobil eller inte? antingen så tar du den nu å så får du fixa de på annat sätt..
Sur som jag är betalar jag den förbannade öppningsavgiften och tar emot mobilen och tar emot ett kvitto å frågar om jag kan använda de som kvitto i andra butiker å hon säger ja.. traskar vidare till den andra phonehosuebutiken i närheten där jag snackat med en dagen innan som försökte hjälpa mig att få ut min..
När jag kommer dit känner hon igen mig å frågar hur de gått, å jag säger att dom har gett mig mobilen i fel färg å att jag skulle vilja byta och att dom vägrar hjälpa mig där.. hon tycker de hela är konstigt och försöker hjälpa till men kommer även hon fram till att de inte gick att byta då kampanjen va slut..
Eftersom jag läst massa här om DoAnde så visste jag att massa DoAt å bytt färg i samband med de... så säger; om jag doar mobilen då, då kan jag ju få en vit.. personalen är oense om svaret men säger tillsluta att de skulle gå..
När jag väl kommer hem så tänker jag väl att jag får leva med min sent levererade mobil i fel färg å att jag säkert nöjer mig..
Plockar upp mobilen hemma å börjar leka med den å känner mig ändå relativt nöjd men kollar samtidigt om jag hittar några av alla DoA fel och upptäcker dock att skärmen flimrar vid vid lätt berörning på höger sida..
I samma veva ringer Phonehouse från den andra butiken där jag inte hämtade den å där dom hade en vit å säger att dom lyckats fixa så jag skulle kunna få en vit... men som ni förstår hade jag ju öppnat mobilen redan så de sket sig ju... men tänkte ändå att jag skulle DoA mobilen på skärmfelet...
Har fullt upp med jobbet å planering inför Valborg så har inte tid med att Doa den de första dagarna utan tänkte att jag gör de när ja kommer hem veckan efter för skulle åka ner till Lund över helgen och ville ha sms å kontakter å program fixat å klart inför resan..
I fredags (4 april) då jag haft mobilen i 11 dagar så går jag ner till butiken för att DoA mobilen.. i en 3dje phonehouse butik då jag inte orkade med de andra 2 butikerna längre.. Hon är tillmötesgående och så men säger att de inte går att DoA längre.. Visar upp mitt kvitto, och då säger hon att de där kvittot inte hjälper då de bara står att min öppningsavgift på 250kr är på de.. Hon säger dessutom att DoA tiden började gälla den 4e April när beställningen lades från deras lager?! Jag börjar ifrågasetta deras system å säger att mobilen först kom in för att hämtas ut den 12e april, och hon säger även att de bara är 7dagars DoA tid för att få den utbytt direkt.. Jag börjar bli irriterad igen, och frågar HUR KAN MIN DOA TID VA SLUT INNAN JAG ENS KUNNAT HÄMTA UT MOBILEN?! Hon kommer inte med något bra svar å jag säger att jag ivll få den utbytt.. hon skannar in imie nr å kollar runt å ringer några samtal å kommer tillbaka, säger att de ska DoA å skicka in den för å kolla på den..
Jag säger att HTC rekomederat mig att DoA den å att de är 14dagars DoA tid som gäller enlgit HTC, och att jag endast haft mobilen i 11dagar.. Hon säger att hon inte kan bevisa för htc att den hämtades ut då utan att de är den 4 april som DoA började gälla från..
Efter ett halvtimmas tjöjt som inte leder nånstanns då hon säger samma sak om å om igen att hon försöker hjälpa mig men att hon inte kan fixa de så börjar jag få bråttom till jobbet (jobbar eftermiddag) Hon säger att jag ska komma tillbaka på måndag å fixa de istället å jag ifrågasätter mina 14dagars doatid som går ut på måndagen och hon säger att de inte spelar någon roll längre, samtidigt som jag behövde en smartphone över helgen)...
Som ni förstår har jag börjat tröttna på de hela så tänker att ja orkar inte tjata mer om något som inte leder nånstanns utan åker dit på måndagen(igår) och hon känner igen mig å frågar om de va jag som skulle doa min HTC.. Jag lämnar in den å hon ska hämta en Lånemobil så länge, men NEJ de hade dom inga kvar... orkade inte vänta längre så lämnade i vilket fall ifrån mig min mobil och hon sa att de max kommer ta 2 veckor, även om jag nu tyckte de hela ve helt fel och att jag egentligen borde kunant DoA den som alla gjort tidigare..?
Kände bara att jag va tvungen att dela med mig om detta då jag aldrig varit med om så mkt strul å så mkt skit av en beställning.. Phonehouse Rutiner och Beställningar är helt under kritik och även deras sätt att bemöta kunder... Även om jag va irriterad vid vissa tillfällen så hade jag anledningar till de och då ska dom verkligen inte kontra med att säga sånt som de gjort.. nu får jag se vad som händer, jag hoppas på en ny mobil snarast och helst en vit, då jag berättat om hela historen för hon i butiken.. Nu sitter man här mobbad å ensam utan en nalle i sin hand
Click to expand...