Vilka här är kvar?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av simpleminds, 19 maj 2012.

  1. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Med tanke på att X10 Mini samt Pro börjar få några år på nacken är det inte konstigt att denna forumdel är ganska död.

    Men det vore kul att se med en check-in vilka som fortfarande har sina minis och pro:s kvar. Tänker ni uppdatera snart och isåfall, vad planerar ni att ersätta den som ni tyckte fattades med mini/pro?

    Jag kan börja: jag överskattade den lilla skärmen och processorkraften, lagget, samt byggkonstruktionen. För många bortsollade appar pga skärmstorleken, för klen processor för någonting kul, och lagget har generellt med android att göra. Sedan det eviga plastknarret på bakstycket när man skriver. Insåg också att jag hellre optimerar med större skärm och låter tangentbordet vara där alltså.

    Är småsugen på en Lumia eller Padfone, eller något i den stilen. Robust och större skärm skall den i alla fall definitivt ha :)
     
  2. Arion

    Arion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var min första android telefon och jag var sugen på något litet, behändigt och billigt :) Överlag så tycker jag att det har varit en prisvärd telefon och då jag inte spelar så är prestandan inte ett jätteproblem, dock lite segt att den hackar ibland och att det är ont om minne. Min börjar också bli rejält repig så det blir nog ett byte innan året är slut...

    Det jag söker i en ny telefon är större och högupplöst skärm runt 4" då jag insett att det begränsar Androidupplevelsen ganska mycket med en så liten som x10 minis. Ett annat plus vore bättre batteritid och såklart bättre prestanda. En "sony SX" eller vad den nu kommer att heta (om den kommer hit) vore intressant!
     
  3. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Använder fortfarande min efter ca 2 år. Då jag mest ringer med den och kanske streamar radio samt kör kameran lite av och till, så har varken prestanda eller storlek varit något större problem. Dock har jag börjat snegla lite lätt på en Xperia P, men det får nog troligtvis vänta till nästa år skulle jag tro. Min mini är förövrigt fortfarande i skick som ny och skulle säkert fungera bra ett par år till.
     
    Last edited: 19 maj 2012
  4. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Har kvar min som backuplur :) Funkar än men batteriet är rätt kasst på den.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har en nästan ny mini liggande som jag startade upp nyligen då jag ville ha en liten flashback på hur det var då :-) Min första tanke var hur fruktansvärt liten den är. Tänkte testa den några dagar och slogs vid mitt första samtal med den av vilket otroligt ljud det var i den lille rackarn. Egentligen är det en riktigt bra liten telefon, man kan ju lätt slarva bort den i fickan. Dock är den ingen höjdare att surfa på, man märker att kraven blivit högre på skärmen än vad dom var då.

    Hur som helst är det en imponerande liten telefon.

    Skickat från Tapatalk 2
     
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag laddar min typ var 3:dje dag (ibland var 4:de) med ca 30 min samtal och BT påslaget 24/7, så riktigt så kass är den inte. ;)
     
  7. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Syftade mer på min specifikt som jag måste ladda runt 3 gånger om dan ;)
     
  8. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ahh, min första androidlur. Den har jag kvar.
    Nu har jag dock en Note fast min u20i ska jag ha kvar som backuplur och ifalk jag vill installera någon cool rom på den :)

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  9. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag älskar fortfarande min mini lika mycket (eller mer) än när jag köpte den för 2700 för två år sedan. Gör det mesta på den: surfar, spotify, spelar angry birds (ja det laggar en del), gps-trackar, navigerar, m.m. m.m. För mig är det ett grymt multiverktyg i fickformat. Ja, fickformat, jag tycker den är alldeles lagom stor, klart att skärmen blir lite begränsande men jag stör mig faktiskt inte (surfade tidigare på min gamla SE K750 så denna skärm är ju enorm i jämförelse ;)).

    Största nackdelen för mig är lagget, men jag kan överleva det.

    Skulle möjligen kunna tänka mig en Xperia mini eller kanske hellre Xperia Active, den verkar grym. Men tänker inte byta än på ett tag :) tänker ha min mini tills den knäar ;) gillar inte slit-och-släng.

    Hatar den här trenden med monsterstora mobiler, jag fattar det inte. 4,6 tum, HALLÅ det är ingen telefon, det är en surfplatta som man kan ringa med. Tycker det är SÅ synd att inte fler tillverkare fattat att det finns en efterfrågan (iaf från mig ;)) för SMÅ telefoner.

    ...och det bästa av allt är att den fortfarande bara blir bättre och bättre :D tänker på att det fortfarande finns fantastiska utvecklare där ute som fortsätter att bygga mjukvara till denna. Att man kan köra ICS på denna, före många nya telefoner, hade jag aldrig kunnat drömma om :D
     
    Last edited: 20 maj 2012
  10. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Oj jäklar, från en mini till en note. Hur gick det till? Insåg du att du kände dig väldigt begränsad av den lilla skärmen? :P

    Edit:

    Kan även tillägga att det enda som får mig att ha kvar den är av ekonomiska grunder. Dock ska det verkligen bli kul att se hur pass adaptat ICS blir för Minin, GPU-accelerationen fick det att kännas helt annorlunda och jag skulle kunna tänka mig att använda den betydligt mycket mer för det.
     
    Last edited: 22 maj 2012
  11. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Skärmen och hårdvaran begränsade det för mig :P

    Fast jag gick från mini pron till en galaxy mini till en nexus one till en Note. Så det blev större i olika steg :)

    Haft Noten sen i lördags (idag tisdag) och redan "vant" mig med storleken. Kände på en klasskompis SGS2:a och den mobilen är riktigt liten i jämförelse :P

    Tapatalked from Note
     
  12. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Har också en mini x10 mini pro som jobbmobil. Hatade den gamla Nokian som företaget höll med. Funderar på att försöka lägga in en Cyanogen eller nåt, men jag har inte tid att läsa alla "manualer" som ska vara för nybörjare, för det finns ingen sådan vad jag har sett. Alla bygger till viss del på att man har förkunskaper. Jag har ändå pillat en del, men orkar inte.

    Vilket är det lättaste sättet att roota och lägga in en bra rom?

    Kan man få lite förlag från någon som har lyckats???

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
     
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag tycker nog att den här guiden är hyfsat enkel. Fråga gärna om det är något specifikt du inte förstår. Ställ isf frågan i den tråden eller via PM.
     
  14. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag kan inte heller begripa varför det nästan bara görs biosalongsmobiler.
    Håll i mobilen med båda händerna med micken vid munnen, avluta varje mening med: - Vänta en sekund tills jag fått örat till högtalaren... Och sedan flytta ner högtalaren till örat..

    Sedan har vi batteritid, ICS -> max en dag, folk som använder mobilerna mycket får ladda flera ggr varje dag:(

    Tycker inte heller om slit och släng så jag kommer säkert sitta med min mini ett tag. Har kört MiniCM7 nästan sedan jag köpte den, upplevde inget lagg.
    Enbart på GSM låg batteritiden på ungefär en vecka.:D:D

    Kör på MiniCM9 nu, fin men laggig, batteritiden ca 25timmar. Inte någon större skillnad på enbart GSM eller 3G.:cry:
    Sitter och kör F5 på utvecklarnas sidor hela dagarna:D:D
     
  15. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo jag har min Mini Pro kvar och jag bara älskar den
    Den har allt som en stor mobil har, men den går att hantera med en hand.
    Jag köpte den första dagen den kom ut i affärerna.
    Har aldrig känt av några problem med vare sig lagg eller dålig mottagning.
    Den tar bra bilder och den är toppen att ringa med.

    Jag har nu haft en Neo V i några veckor men har bytt tillbaka till Pro.
    Neon är nu ute till försäljning
    SÅ mycket älskar jag min lilla Pro
    <3
     
  16. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har fortfarande kvar och använder min X10 Mini som jag har haft i ganska exakt två år, men på fredag byts den ut mot en Galaxy Nexus :D

    Får se hur övergången till monsterstorlek blir, men det ska bli väldigt skönt att byta till något som inte tar upp till antalet minuter för att göra de enklaste sakerna. Vanlilla ICS kommer inte vara helt fel det heller :)

    Batteritiden har varit relativt bra, 2-3 dagar, även om det på senaste tiden sällan kommit över två dagar. Och i all ärlighet så har den nätta storleken inte stört mig nämnvärt, snarare den snålt tilltagna skärmupplösningen, men det ena är självklart en följd av den andra... Det som var mest surt med telefonen var väl snarare pungsparken man fick av SE:s (på den tiden, iaf.) nonchalanta attityd till uppdateringar, vilken är en av flera anledningar till att jag väljer Nexus denna gång.
     
  17. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Instämmer. Tacka gud för utvecklarna på xda :D annars hade vi suttit fast med Android 2.1 och då hade jag bytt telefon illa kvickt....
     
  18. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag är i högsta grad kvar. Dock är jag inte aktiv på detta forum då jag stör mig något gruvligt på alla inkompetenta idioter (ursäkta ordvalet) som har handen så långt upp i röven att de inte ens kan använda den ytterst simpla tjänsten som kallas GOOGLE! Att de inte kan söka själv för att de inte orkar eller rent fysiskt saknar hjärna till att trycka på retur.

    Att helt enkelt söka på saker som finns förklarade på så ytterst många ställen runt om på The World Wide Web! Eller att med helt vanligt sunt förnuft förstå att man inte kan fylla en telefon med spel och skrot-appar, inte formatera om och brutalt våldta sina enheter!
     
    Last edited: 25 maj 2012
  19. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    gillar din signatur :D får jag sno den? :-)
     
  20. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Klart du får!