Hipster Temp - Ny temperaturwidget

Diskussion i 'Applikationer' startad av elf98, 14 maj 2012.

  1. elf98

    elf98 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu i dagarna har appen Hipster Temp släppts som ger dig aktuell temperatur från www.temperatur.nu på din hemskärm i form av en widget med många inställningsmöjligheter.

    Hipster Temp är en direkt ersättare till appen RealTemp som dras med en mängd allvarliga buggar som inte har rättats på år och dar.

    Vad tycker ni om den nya temperatur.nu-appen?

    https://play.google.com/store/search?q=Hipster+Temp&c=apps
     
    Last edited: 14 maj 2012
  2. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tja!
    Det är jag som har utvecklat appen och vill göra den till bästa termometern som finns till Android! Därför är jag helt öppen för förslag till förbättringar. :)
    Som sagt är den väldigt anpassningsbar. Några av höjdpunkterna är:
    • 4 temperaturskalor: Celcius, Fahrenheit, Kelvin och Rankine
    • Valfritt typsnitt (ladda hem egna!)
    • Textfärg
    • Textstorlek

    Skriv förslag i tråden eller maila mig på [email protected] och rösta på dom via https://trello.com/b/DlQWqLyz
    Genom att rösta är du med och påverkar vad som händer med Hispter Temp! :)

    Såhär ser den ut på min telefon med Pirulen-typsnittet och Kelvin som vald skala:
    [​IMG]
     
    Last edited: 21 jun 2012
    dalton, Kristy, Fi5hy och 7 andra gillar detta.
  3. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Vill inte att den ska använda gps så jag väljer pick from list. Då kommer det ett par gånger i timman upp ett meddelande om att jag ska aktivera gpsen...

    Edit: Problemet verkar ha försvunnit under natten och widgeten fungerar nu som den ska...
     
    Last edited: 22 maj 2012
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Vore schysst om man kunde ställa in den på att inte uppdateras automatiskt utan bara manuellt, och det genom att trycka på widgeten en gång. Därmed slippa en bakgrundsprocess.

    Med reservation för att detta kanske redan är möjligt, har ej testat allt för mycket då jag bor i Norge...
     
  5. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vid varje uppdateringsintervall kollar appen vilka widgets man har utplacerade och vad de har för inställning. Du säger att problemet försvann under natten men problemet skulle inte ha varit där från första början. Jag ska kolla upp det så fort jag kan (hoppas på helgen)! :)
     
  6. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det var inte en dum idé! Ska se vad jag kan göra. :)
     
  7. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Problemet är helt plötsligt tillbaka...

    Edit: I morse fick jag meddelandet igen och då tog jag bort widgeten i går kväll...
     
    Last edited: 23 maj 2012
  8. gatsten

    gatsten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Hej,

    Provade precis din app Musenkishi. Är ett stort fan av minimalistiska apps så den gillas men en liten sak:
    Jag bor i Lund och när den själv söker så stårt det Lund / Norra Fäladen. Jag tycker det är lite för mycket information. Kan du möjligen ändra så den bara visar staden man är i? Tror det skulle kunna göra det lite enklare istället för stationen som den hämtar infon från:)

    Mvh Peter
     
  9. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nu har jag laddat upp en uppdatering och hoppas att det där problemet nu är åtgärdat! :)
     
  10. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det kan jag fixa! Men då gör jag nog det som ett val inne i inställningarna att helt enkelt inte visa namnet efter ett snedstreck. Alltså, om stationen heter "Stad/Ort" så kommer det bara visas "Stad" på widgeten. :)
     
    gatsten gillar detta.
  11. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nu har jag uppdaterat appen till 1.0.7 med följande uppdateringar:
    • Välja att visa enbart stad eller hela mätstationens namn
    • Länk till den här tråden i huvudinställningar
    Det här var en liten och enkel uppdatering. Nu framöver har jag planerat att se över Ekofascs idé om manuell uppdatering för att slippa en bakgrundsprocess. Då automatiska uppdateringen är en rätt central del av appen kan det ta lite tid innan jag blir klar med det. Problemet med den idén är att om ett tryck på hela widgeten ska vara för att uppdatera så försvinner möjligheten att ändra inställningar på en widget som redan är placerad. Jag kan komma på två andra förslag utöver detta; Antingen trycker man en gång på widgeten och visar två ikoner, en för uppdatera och en för inställningar, det betyder att man får trycka två gånger på widgeten för att uppdatera. Eller så kan ett tryck en varsin halva av widgeten gå till vardera funktioner, inställningar och uppdatera. Vad skulle ni föredra? :)
     
  12. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Först tack för en snygg app, ang update/settings skulle föredra 2 tryck kan vara svårt att träffa rätt på en 1x1 widget annars tror jag :)
     
  13. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Minimalistic Text funkar så att tryck på widgeten leder en till widgetens inställningar, så vida man inte i just den widgetens inställningar har valt en annan åtgärd för tryck på widgeten. I det fall kommer man åt widgetens inställningar genom att öppna appen genom programlådan och där välja den, av de widgetar man har utplacerade, vars inställningar man vill åt.

    Det tycker jag är den bästa lösningen.

    Annars föredrar jag din sistnämnda, då två tryck för att uppdatera blir för mycket.

    Ser fram emot funktionen. :)
     
  14. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Precis det jag letat efter
    Skall testas genast
     
  15. Zcorc

    Zcorc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    En funktion jag älskar i min nuvarande väder widget är "update only when screen is unlocked", finns det någon möjlighet för dig o slänga in det?
     
  16. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det låter som en bra lösning. Dock vet jag inte hur de har löst problemet att man kommer till senast minimerade vy i appen om man trycker på appen i programlådan. Under utvecklingen av Hipster Temp hade jag en ikon i programlådan som skulle ta en till huvudinställningarna som gäller för alla widgets. Det jag möttes av var att om man bara minimerat en widgetinställning (trycka på HOME) kommer man till den widgetens inställningar när man trycker på ikonen. Därför valde jag att lägga in huvudinställningar som knapp i widgetinställningar istället och ta bort ikonen från programlådan.

    Angående tryck kommer Wafflez med ett bra argument. Det kan bli lite smått om man har 1x1. Men jag tror jag ska satsa på det ändå. Det kommer trots allt bara vara så om man har valt manuell uppdatering. Har man automatisk uppdatering är det bara en tryckyta och den tar en till widgetens inställningar precis som vanligt. :)
     
  17. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ska kolla upp det efter manuell uppdatering! :)
     
  18. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Såg väldig ren och trevlig ut.
    Dock uppdaterar den inte vädret.
    Får bara meddelande att närmaste plats är inte tillgänglig :(
     
  19. Musenkishi

    Musenkishi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Oj! Då måste vi hitta felet! :)

    Hipster Temp ska meddela om det ifall du inte har något positioneringssystem aktiverat såsom GPS eller trådlöst nätverk. Trycker du på meddelandet kommer din telefons inställningar upp för positionering. Är någon av dessa aktiverade?

    Eller har du ingen widget utplacerad som använder "närmaste station"?
     
  20. NalleN

    NalleN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har valt från listan.
    Då kom stads namnet upp och temperaturen.
    Plats har jag inte inbockad varken på GPS eller trådlösa nätverk eftersom jag vill ha fast plats