Ingen ICS till Play

Diskussion i 'Xperia Play' startad av holck, 25 maj 2012.

  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
  2. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    OBS! Viktigt! Innan ni läser vidare: Jag tar ingen hänsyn till mitt språk i följande text i mitt inlägg då de är skrivet med så mycket censurering och förnuft i baktanke som möjligt, men samtidigt så känner jag hur Sony återigen har pissat på mig som konsument, äger ett PS3 sedan tidigare, ALDRIG I HELSKOTTA ETT PS4a! Och jag har försökt att få ur mig ilskan på ett så bra sätt som möjligt och kontrollerat så mina ord inte är alltför grova och de är skrivna med en viss grav av censur, och vill en moderator redigera mitt inlägg så sätt helst *-tecken över hela orden för att inte förstöra för mycket av den känslan som läsaren i fråga kan utläsa av min text, nog med varningen



    Fy f*n vad text kan göra en måttligt förbannad, här har man lagt ut grymt mycket pengar på en mobil, som man visste skulle få ICS, och forna SE, nu S, kan inte släppa en jäkla uppdatering, även om så utan PS Pocket, nej, reklamera sin telefon för att få pengarna tillbaka känner man.

    Eller kräva en stabil uppdatering för senaste GB, 2.3.7 eller något, och känna att man har ödslat pengarna på något åtminstone som varit värt att göra det på från Sony själva, man känner sig lika j*vla lost som man gjorde när man köpte en PS3a då den hade OtherOS-funktionen som de sedan tog bort sen och herre min skapare, de ska då ta pengar för allt, jag har alltid sett Sony som ett buffel-och-båg-AB-företag och detta bekräftar bara att det är dumt att vara naiv, det här är andra chansen som jag gett dem, men förbättrar de sig, nej, snuvad på pengar känner man sig för deras diktatur, nu ska de aldrig mera köpas eller stödjas Sony på telefonfronten heller, eller i någon annna form heller.

    Och pengar ska de ha, jadå, jag står här och köper produkter flitigt som aldrig uppdateras och dessutom nedgraderas från sina funktioner som kom med ifrån början p g a bortförklaringar, att OTherOS-funktionen är osäker utan brandvägg, jo, tjenare Sony.

    Ni känns ju jättetrygga och jättesäkra att köpa ifrån i framtiden, borde fasiken få en Xperia Play 2 utan extra kostnad eller en rabattkod på någon tusenlapp hemskickad i brevlådan, för så jäkla mycket kostar inte eran jäkla adreno-GPU och ARMv7-SOCet, och framförallt inte RAMet som de snåla jäklarna ska dra ner till det allra lägsta på en mobil för över 4K, hör ni ironin hur den klingar till de falska tonerna av Sonys *host* ljuva *host* stämma, och kring rapporterna kring varför Xperia Play och dess försäljning, hur tusan ska de kunna sälja bättre nu då, starkt jobbat Sony, PR vill ni ha, och här har ni min PR, torka den i arslet när ni ändå går på toan också, för här kommer ni då aldrig mer få en trogen kund.

    Tokyo Telecommunications Engineering Corporation tycker jag ni kan gå tillbaka till och ha eran reparationsverkstad för radioapparater i Tokyo och för mig skulle ni mer än gärna ha fått stannat där, för har ni tillfört någonting speciellt? ja, ett lurendrejeri-företag som jag inte längre tolererar, från dagens datum satt, och jag kommer aldrig att välja er i framtiden, så länge ni inte kommer med en väldigt bra deal för oss utsatta, lurade, bortskuffade Xperia Play-ägare, och de ska vara jäkligt glada enligt mig att de inte sålde till fler personer så de inte tappade en ännu större del av sin kundkrets p g a falska förhoppningar, men å andra sida, de lyckas nog med det själva i framtiden, undermåttlig hårdvara till överpris way to go Sony, så har det alltid varit med era "flaggskepp" med mera, tänk att en mobil från 2010 stödjer ICS bättre än min telefon(X10i), usch, jag har lust att bara ringa högsta hönset och säga några sanningens ord och berätta vilket bemötande jag fått från deras support, och bara avsluta med några ord som "scr*w you, I'm from Sweden, and you should never had get rid off Ericsson", nej, det känns inte som den här posten hjälper vidare mycket, önskar man haft en boxningssäck att sparka och slå på, men de blir väl till att vänta tills Sony Xperia S fått ICS och PS Pocket och man kan ta APKn för PS Pocket och de som hör till därifrån eftersom Sony inte tycks släppa en ICS-version som en "as-is" och ge utvecklarna något att leka med åtminstone så vi får en riktig PS Pocket i våra ICS-versioner, för t ex så flöt emulatorn FPse grymt bra i ICS utan minsta lagg, och när jag tog bort FPS-limitern så fick jag upp mot 120 FPS i vissa spel (även om det var med 1,4 GHz klock så hade inte 1 GHz stockfrekvens gjort så mycket sämre), och de gick grymt fort, så det känns skoj i varje fall, och jag tror aldrig de kom upp till Android-version 4.0.4 som skall innehålla massor med prestandaskjuts vad jag förstått, och ja, det är bara tragiskt att man ska köpa Sonys skit, men nu så ska de aldrig mera bli så i framtiden, aldrig mer, detta är det sista Sony får veta av mig om de inte sköter sig och skickar en rabattkort på någon tusenlapp på något av deras sortiment, gör så man får känslan av att vilja komma tillbaka och vilja lägga pengar på något som i stora drag är lurendrejeri och manipulation från ett företag, och supporten tänker jag inte höra av mig till, då de var så äckligt korta i svaren sist gällande PS3an och OterhOS-funktionen som jag glatt stått och betalat för :(
     
  3. Virtual

    Virtual Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Måste säga att SE/S verkligen gjort bort sig, jag har kört custom ICS versioner eller rättare sagt kör det nu också och det flyter på skit bra!. Synd att dom sviker sina kunder! jag tror att detta är ett riktigt snedsteg för dom. Folk börjar nog tappa tron på dom efter detta och andra snedsteg. Som med Ps3:an som sagt bara drar bort otherOS, och sen när folk jobbar för att få tillbaka det så blir dom anmälda, trakasserade och stämda till tusen! Vilket jävla folk! Om dom inte bättrar sig blir det nog fler kunder att förlora genom åren.



    //Virtual
     
  4. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig jag, gjort bort sig är bara förnamnet, usch, jag ska också köra in en custom ROM snart igen mmd ICS känner jag fast först stanna ett tag till på GB för att få se fler ICS-versioner som går ur Releasekandidats-stadiet och blir stabila ROMar så man kan testa samtliga för att se vilken som flyter bäst då de är så få nu, och sen se sen hur Sony gör, är de smarta släpper de sitt arbete som "as-is" i varje fall på XDA eller så eller som en flashbar FTF eller så för oss som vill ha allting stabilt förutom PS Pocket :ehm:

    Då kan jag evneutelllt tänka mig att köpa en Sony-enhet bara för att, men inte mer än så :ehm:
     
  5. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Nu har sony sjunkit lägre än någonsin.
    Alla som trodde att de skulle få ICS som en rom att flasha in själva kommer inte bli glada över detta.
    Jag själv kommer nog inte köpa något mer från sony.
     
  6. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Haha, jag känner mej jävligt lurad som fick ICS till min Ray. Telefonen är snudd på värdlös nu om man har bråttom, önskar man kunde gå tillbaks till GB på ett smidigt sätt.
    Var glada istället att ni slipper skiten, dom borde aldrig gått ut och lovat ICS till alla 2011or innan man visste vad det innebar.
    Efter deras batterisparkomprimerade skitljud och högkomprimerade bilder på standard Rayen med GB så får man intrycket av att man inte tar sina kunder på allvar, kommer nog inte att köpa några fler Sonymobiler heller! Bilder och ljud vart bättre på ICS men resten är ju bara skit!
    Nä, det borde komma en ny GB med bra ljud och bra foton som alternativ för dom som inte vill ha sirapICS!

    Jävligt pissed på (SE) Sony också som ni märker, började så smått för ett par år sen!
    Hur fan kan man släppa en basljudkurva som ser ut så här: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/se-c901/gsmarena_a001.png ?
    Släpptes på ett antal modeller och misstaget rättades inte till fast det är så uppenbart åt helvete, ljudet var bra innan den sista uppdateringen med rak frekvensgång!
    En basljudkurva ska vara så rak som möjligt som iphonen i graphen, det vet alla som pysslat med ljud, såna där fjortiskurvor kan man skapa i customeqn, det där går aldrig att få ordning på, låter skit vad man än gör.
    Typiskt Sony, nån jävla idiot har fått för sej att det ska vara så, då skiter dom i kunderna och all världens världsstandard vad beträffar ljud!

    Avbeställde Smart Wireless Headset Pro nu också i dagarna då man börjar misstänka att dom sökt med ljus o lykta efter den där raketforskaren som skapade ljudkurvan ovan eller nån annan tondöv idiot för att spara på batteritiden som antagligen inte höll måttet som utlovat, säkert bättre att sänka ljudkvaliten då på Sonyvis.
     
    RazerBlader gillar detta.
  7. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för att du skänker lite andra tankar och så än vad en annan har haft kring ICS, även om jag håller med dig om siraps-upplevelsen i mångt och mycket, dock så flyter vissa applikationer på grymt bra, fast fick du uppdatering 4.0.3 eller 4.0.4? för 4.0.4 sägs erbjuda en hel del prestandaskjuts framförallt :/

    har sett en Custom ROM till Xperia Play än så länge som har version 4.0.4 och jag tänkte att jag ska testa den sen när jag känner att jag vill experimentera igen :P
     
  8. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det är ju precis det där som är problemet, skulle gärna prova det nya 4.0.4 , men man har ju inte en aning om vad man får. Istället för att behålla saker som är erkänt bra så kan Sony helt plötsligt göra bra grejor helt värdelösa och helt och hållet lura oss på den telefon vi en gång köpte för dess prestanda! Finns inget sätt att gå tillbaks heller om man inte rootar och sånt.
    Om man provar nya 4.0.4 så kanske tex. ljudet och kameran blir helt värdelöst igen som man äntligen fått till på ett bra sett.

    För att ta ett exempel ovan med C901 så ringde jag SE och frågade varför man fuckat upp ljudet så brutalt för så var det inte när jag köpte den.
    Vill du ha bra ljud så får du köpa en Walkman var det svar jag fick :-) Man gör alltså en bra mobil dålig för att den var för bra eller hur ska man tolka det?
    Hur många mobiler ska man behöva släpa med sej enl. SE för att ha en bra någorlunda komplett mobil?
    Har haft Ericsson sen GH337 och bytt vart eller vartannat år, men det är nog dags att se sej om tror jag :-)
     
    RazerBlader gillar detta.
  9. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack igen för svaret, jag ska i varje fall göra detsamma som dig, jag ska hålla mig så långt bort ifrån Sony som det bara är möjligt, för det här var den andra och sista chansen jag gav dem, och när det blir surfplattedags framöver så blir det förmodligen ASUS då de känns som de verkligen har tillräckligt bra byggkvalité blandat med support för deras enheter, och tack för så utförliga svar, nu ligger hoppet på XDA, de kommer nog att få till en tillräckligt bra ICS-version, det är jag övertygad om då de har gått i raketfart den senaste veckan :P
     
  10. usvrg

    usvrg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köper aldrig mer en sonyprodukt.

    Har fan väntat över 6 månader på den jävla glassen (som om inte det vore lång tid nog) så när dom är på g att släppa skiten så säger dom att vi blir utan.

    Lägg där till hur undermålig kvaliten är på telefonen mm så kan jag säga att jag känner mig lurad med det här köpet. Enda bra med den här telefonen är att man kan spela emulatorspel för 20 år gamla konsoler.
    Det är så pass att jag rent av tycker alla som köpt en play borde erbjudas någon form av kompensation samt ett offentligt förlåt.

    Aja nu får jag iaf anledning till att roota och lägga in CM, tack fi**-sony för att jag äntligen blir av med era äckliga bloats!
     
  11. usvrg

    usvrg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Typ så :/
     
  12. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Håller med, var glada att ni slipper ICS, det gör telefonen plågsamt seg. Hoppas verkligen Sony fixar ICS i nästa version (om det nu kommer någon).

    Till Sonys försvar kan man säga att de faktisk gick ut och mer eller mindre varnade för att uppgradera. Sony var nog även pressade att lova ut ICS, att sedan ICS var tyngre att köra än de trodde var nog en överraskning för dem. Vet inte vad google gjort med ICS som gör det så tungt att köra. ICS på Ray är som att hoppa två år tillbaka i tiden prestandamässigt.
     
  13. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Helt otroligt vilka små barnungar det finns på Swedroid.

    Är ni inte läskunniga eller bara jävligt dumma?
     
  14. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Jag kan köra ICS på min gamla HTC Wildfire (notera att den har en 512MHz processor och den är enkelkärnig, och endast 384MB ram).
    Den flyter på nästan lika bra som min XPlay på GB. men den har inte bra prestanda i spel (hade den inte ens i Froyo och definitivt inte i Eclair).

    och notera då också att den är nu snart 2år gammal och är en budget telefon, medans XPlay är en "highend" telefon från 2011 som kan klara ICS bättre.

    Det som sony gjorde är helt klart fel och det kommer nog att bli en CM installation i framtiden.
     
  15. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Ni kanske skall ta in i beaktande vad Play är avsedd för och det är just SPEL och inte allmänt små pillande. Att något funkar till en sak innebär ju inte att det då per automatik fungerar till en annan sak bara för att man kan göra denna saken.

    Och istället för att göra telefonen obrukbar till det den var avsedd för så väljer Sony att inte släpps ICS vilket är helt rätt. Telefonen har promotats som en speltelefon och om ICS gör att detta av en eller annan anledning inte funkar till fullo så skall man inte släppa den uppdateringen.

    Till er som tycker att ni borde få välja själva om ni vill installera en uppdatering eller ej så säger jag bara tänk ett steg längre. Vi som sitter här är i allmänhet kunnigare än den stora massan och vet då troligtvis vad det innebär om man väljer att installera ICS. Men den stora massan kommer bara se att det finns en uppdatering och tolka det som att dom då verkligen borde installera detta.

    Sedan så är ICS inget som är så revolutionerade som folk verkar tro. Det är ju inte direkt så att hjulet är uppfunnet på nytt, men som vanligt råder deg en stor masspsykos när det snackas om nya versioner. Och folk verkar tro att "alla världens problem kommer lösa sig bara jag får den senaste versionen" men så är inte fallet eftersom det i många fall kan leda till att någonting annat blir lidande istället.

    Skickat från min Xperia P
     
    Ludwig, dragontrumpetare och Isengard gillar detta.
  16. usvrg

    usvrg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Oavsett vad man tycker om ICS vs GB eller att uppgradera operativsystem öht så strävar människan efter förnyelse och vill ha det senaste. Har vi dessutom blivit lovade något och får det ryckt ur händerna i samma stund som vi känner lukten av det så SKA det göra oss förbannade.
    Dessutom finns det väl ingen egentlig anledning att köpa ny telefon om det redan finns telefoner som fungerar bra till det dom används till, stoppa utvecklingen helt och hållet?

    Att SE släppte en telefon som presenterades och kostade som en highend-telefon men hade byggkvalite och specs som en mellanklasslur är redan där opassande. Att den här telefonen ska bli utdaterad även vad gäller operativsystemet redan inom ett år (telefonen uppdaterades under 6 månader) är nog inte vad dom flesta som köper en dyrare telefon i dagens läge räknar med.

    Visst är det här en speltelefon och bla bla bla men helt seriöst: hade dom nu värnat så mycket om att vi ska ha en bra spelupplevelse på telefonen så finns det många punkter dom borde tittat två ggr extra på innan dom släppte den öht. Ett år gammal är telefonen och hade det inte vart så att jag mest spelar emulator/androidspel så hade jag förmodligen vart förbannad över avsaknaden av ps-spel/programvara.

    Den huvudsakliga pungsparken är dock att dom lovat oss något i ett halvår och sen från ingenstans och som det inte spelar någon roll mer eller mindre skriver "Nästa vecka får alla telefoner ICS uppdateringen ........... XperiaPlay får den inte".
     
  17. Virtual

    Virtual Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Det var ju fa* att folk ska gnälla på oss med Xplay. Vi vart lovade en uppdatering till ICS, sen om man vill installera den eller inte är upp till var och en. Jag kör just nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1591727 och den flyter på sjukt bra. Så att ICS skulle vara segt är bara snack. Har även kört ka13 som flöt på underbart byggd på ICS Beta. Företag ska inte bara kunna lova saker och sedan ta tillbaka det, och tro att kunderna inte bryr sig. Bättre att fullfölja löftet och låta användare bestämma själva vad som är bäst för sin mobil.

    //Virtual
     
  18. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sony beskriver att det går att installera ice men då får man stå ute med time outs eller behåll 2.3 hårdvaran i mobile klara inte en massa minnes anrop vilket gör att den för time outs var själve på hugget att köpa en play men efter kollat med utvcklarena så innsåg att den kommer inte att klara ice utan problem
     
  19. Zanders

    Zanders Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det är ju det som man blir så förbannad på, inget är ju direkt bättre eller snyggare, men dom har lyckats göra mobilen i stort sett obrukbar om det brådskar. I Rayens fall så är ju bilderna och musikljudet mycket bättre, men det hade dom ju kunnat fixat i GB också och tagit bort all bloat så hade vi ju sluppit att roota. Kameran är ju skitseg nu också, för att inte tala om när man ska ringa, vilket skit!
    För oss som använder mobilen mycket i jobbet, ringer, MMSar bilder osv så är det snudd på katastrof!
    Som tur så går det ju att köpa ny mobil av annat fabrikat, men det ska ju egentligen inte behövas!
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Jo visst men handen på hjärtat hur många tror du det är som har en Play som jobb telefon och hur många tror du det är som köpt den för att dom vill ha en spelmobil?

    Säger inte att jag inte förstår er besvikelse men om ni tänker ett steg längre så inser ni i slutändan att Sony gör det enda rätta och det är att inte släppa en uppdatering som gör telefonen markant mycket sämre på det den är avsedd för dvs. spel.