LG Optimus 4X

Diskussion i 'Optimus 4X' startad av HenrikLundqvist, 23 feb 2012.

  1. Neonskylt

    Neonskylt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som vet om den använder micro-SIM, eller det kanske är standard för nya mobiler.
     
  2. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nope den kör standard sim.
     
  3. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr ingen notifieringsled.

    Den blir varmar än 2x iaf. Det märks när man har den i handen, kan ju ha att göra med hur tunn den är också. Men har aldrig startat om sig de 2 dagar jag haft min iaf.

    enda nackdelen hittills att batteriet tycks slukas väldigt fort. Men kan ju vara pga. jag inte kan sluta leka med den :)

    Blev den vita för mig med, och fick en glad överraksning när jag såg att den körde med silverram <3 och inte guldram som man sett i vissa handsonvideos.

    Hittills så har jag bara bra saker att säga om den.

    +Inget bloatware (LG har inte proppat med en massa skit som antivirus osv.). Känns väldigt avskalat och nära standard ICS. Och de få grejer LG har lagt in får man avinstallera.

    +Inget lagg eller "microlagg" trots massor av applikationer igång i bakgrunden än så länge.

    +Gillar standard lockscreenen

    +Känns inte stor trots skärmen, sitter väldigt bra i handen.

    +Älskar skärmen, känns skarp och otroligt ljusstark

    +WIFI hastigheten och 3G/Turbo 3G hastigheten mycket bättre jämnfört med 2X.

    +Bättre mottagning, vissa delar av den bussväg jag har till jobebt tappade jag alltid täckning några minuter med 2X på samma ställen, men inte med 4X.

    +Kvalitetskänsla, metallramen runt mobilen samt bakluckan gör verkligen att mobilen får "premium" känla. Samma sak med avsaknaden av knakande eller vad man ska säga.

    -Tycks sluka väldigt mycket batteri. På 15 min lyckades jag göra av med 20% batteri med spotify igång + twitter + facebook + surfning + instagram och youtube. Nån applikation(er) drar hiskeligt med batteri. Man får det under kontroll genom att stänga ned applikationer i task manager. Kan vara det jag syncar också. Tycks inte vara skärmen som drar.

    -Ingen "support" från XDA än så länge.

    -Inget sätt att roota än.

    -Att de flyttat på knappositionen jämnfört med 2X, trycker fortfarande fel efter 2 dagars användning. Vanegrej bara.

    -Kameran är inte lika snabb att starta som tex som på One X, SGS3. Istället för 1- sek tar det kanske 3 sek :D

    -Verkar endast ha run 500 mb RAM ledigt som mest trots att inte mkt är igång. Det händer lätt att man slukar hela minnet när man pillar. 2 GB ram hade nog suttit fint.

    -Snålt med bara en NFC tag.
     
    Last edited: 6 jun 2012
    Kalven gillar detta.
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Batteriet brukar bli bättre efter ca en veckas användning. Det kan bli ganska varmt och ganska kass batteritid i början.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tusen tack för ditt utförliga svar!

    Den är inte såpass varm att man oroar sig över att den håller på att gå sönder? Lite värme går an, men blir det stekhett blir jag orolig...

    Att det verkar vara lite bloat låter ju fantastiskt, men går det verkligen att avinstallera apparna utan att de kommer tillbaka när du startat om telefonen? I så fall förtjänar LG en eloge.

    Notification LED går förhoppningsvis att lösa senare, min O2x hade ju den funktionen med CM7 - knappsatsen blinkade svagt när man hade något missat.

    Men telefonen verkar inte släppas i USA, innebär det att det är kört med XDA-stöd eller finns det vasst folk i EU/Asien som kan tänkas ta tag i detta ändå?

    Vad innebär det att det bara är en NFC-tag? Är det inte bara att köpa till fler eller är det så att den inte klarar att använda mer än en tag minnes-/mjukvarumässigt? Dom du märker av min fråga så är jag fullständigt okunnig om NFC :D

    Jag är riktigt jäkla nära att beställa en 4x, men skulle gärna vilja att den kommer gå att roota i framtiden. Vore jäkligt trist om ingen utvecklare tar sig an den.
     
  6. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nej så varm att den räknas som "het" eller att det blir jobbigt att hålla den har jag inte varit med om. Hmm om man ska jämföra det med något så skulle jag väl säga att det är som om du skulle sätta handen mot en annan mnniskas rygg som varit ute på en jogging runda :) Dock vet jag inte riktigt om jag gjort något med mobilen än så länge som använder alla 4 cpukärnor, jag ska prova dra igång ett 1080p klipp så dne får svettas i 30 min och se hur varm den blir.

    Jag vet inte om det finns några genier i Europa och Asien som hänger på XDA men han som utvecklat CM7 & CM9 till Optimus 2x är iaf Portugis vet jag, tror inte han är baserad i USA utan antingen Storbritannien eller Portugal. Jag vet att LG försett honom med en 4X så lär väl komma CM stöd kan jag tänka mig (beroende på om LG och nVidia släpper lös sin kod ngt).

    När det gäller NFC tags menar jag att man får 1 st klistermärke som innehåller en NFC tag. Det går ju att köpa NFC tags lite varstans för billig peng, men för över 5000 kr tycker jag LG kunde slängt med åtminstone 5 st så man känner att man får lite mer för pengarna (En för sängen, bilen, kontoret osv). För varför ska man välja en 4x framför en SGS3 eller HTC One X när den inte är billigare.

    HTCn har ju beats teknologi, beatslurar, satsat mer på kameran (betyder dock inte att kameran är bättre) man får dropbox utrymme mm.

    Så rent vad man får för pengarna så känns SGS3 och HTC One X som bättre köp. Men jag har alltid gillat att gå emot strömmen, satsat på underdogs + att 4X faller mig mycket mer designmässigt i smaken.

    Jag tycker det är fel att LG lägger sig i samma prisklass, de borde satsa på strax över 4000 kr för vad de erbjuder, särskilt med tanke på det dåliga rykte de har. Sen nästa lur kan de lansera i 5000 kr klassen när de kanske förbättrat ryktet.

    Angående att avinstallera LG's mjukvara så kanske jag var för snabb. Under något som LG valt att kalla "applications manager" dyker deras mjukvaror upp. Väljer man uninstall så hamnar de under en lista som kallas "applications to install". Så de försvinner på det sätt att de inte syns bland andra applikationer och tar inte upp plats. Men de går alltid att installera igen. Jag antar att det finns en partition på telefon där allt finns ifall man skulle göra en fabriksåterställning och det är där de hamnar.
     
  7. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Gör gärna det, det vore kul att få reda på om man kan steka ägg på den eller inte! :)

    För min del står jag mellan LG:n och SGS3, men det känns som att det är till LG:ns favör. SGS3 faller på skärmen, jag ogillar Pentile och har lite svårt för färgerna på AMOLED. HTC One X är ruskigt snygg, men har inte plats för minneskort vilket är ett krav från min sida. Dessutom verkar batteriet väldigt klent?

    Det du säger om att det går att avinstallera apparna låter mycket trevligt, det är ett fall framåt för LG. Dropbox gör mig inte så mycket, jag kommer ha ett minneskort på 64 gb plus att jag ändå har 25 gb på min skydrive (kör WP7 idag).

    Återkom gärna med intryck när du har hunnit testa hur varm telefonen blir när den får jobba hårt!

    Vi får hoppas att XDA tänder till snart :)
     
  8. Neonskylt

    Neonskylt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För att summera upp detta då, jag är sugen på att köpa denna telefon. Men den kostar ju en del så vill vara säker på att den är värd pengarna. Så ställer frågan till er som har köpt den. Är den värd pengarna? :) Och vad gör den värd pengarna samt hur den ställer sig till HOX och SGSIII för er som provat dem.
     
  9. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Dundrettomten gillar detta.
  10. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag har nu testat den med att köra 2 st 1080p rullar efter varandra och den blev inte alls varm. Dock blir den varmare vid samtal och vid överföring av filer konstigt nog. Jag förde över runt 8 GB MP3 låtar igår via Myphonexplorer med WIFI (tog runt nån timma) och då blev den varmare än något jag utsatt den för tidigare. Men inte så varm att det gör ont eller gör den obehaglig att hålla i fortfarande.

    Ett minus att lägga till som kommer fixa sig i framtiden är att telefonen inte kan dyka upp som masslagringsenhet i Windows 8 Release Preview än så länge. Inte heller kan LG's nya version av PC Suite känna av den, så jag hoppas på nya USB drivrutiner snart.

    My Phonexplorer<3 funkar dock väldigt bra med wifi och man för över i hastigheter runt 1,2 MB i sekunden, så jag har ingen riktig nytta av PC suite då.
     
    Kalven gillar detta.
  11. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ska bli intressant att se en recension på denna. För mig står det lite mellan SGS 3 och denna då det verkar vara lätt att få måndagsex av HOX:en plus att batteriet på HOX är under all kritik.

    Egentligen handlar, för min del, om hur bra skärmen är. Designmässigt ser det ut som om 4x slår både SGS3 och HOX.
     
  12. Koreanen

    Koreanen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    4X:an

    Efter dryga 2 veckors användande av Optimus 4X är jag fortfarande både nöjd och lite överaskad. Den är väldigt stabil och gör sitt jobb.
    Som det nämnts tidigare här i tråden så blir den varm då och då men för min del har det aldrig varit allvarligt. Sen känns det dessutom som om det blir bättre och bättre med den biten faktiskt, kan det stämma?

    Filmkameran rockar!
    Flyt i menyerna.
    Snygga animationer.
    Bra batteritid.
    Bästa designen in klassen.
    Skärmen är imponerande.

    Saknar Lednotifikation dock och irriterar mig på knappflytten man gjort på nedre raden.
     
    chipndale och Kalven gillar detta.
  13. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Batteriet kan bli ganska varmt i början innan det är inkört. Det har jag haft med de flesta mobiler som jag ägt. Så det låter inte helt osannolikt att det blir bättre med tiden.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
    Koreanen gillar detta.
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Stort tack till Gambit2k och Koreanen som delar med sig av sina erfarenheter, det uppskattas! Jag har ju enorm beslutsångest över vilken som blir min nästa Android, hjärtat säger faktiskt LG men efter allt man hört om LG+Tegra blir man ändå tveksam. S3:an provade jag igår men blir inte riktigt vän med skärmen... Jag hoppas verkligen Swedroid kommer recensera 4x men det verkar inte som att det kommer hända. Som det är nu står det för min del mellan 4x och Sonys "Hayabusa". Får väl avvakta lite till!
     
    Gambit2K gillar detta.
  15. robbzon

    robbzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nån som "förbokat" svarta modellen hos CDON?
    Dom påstår att dom ska få telefonerna den 20onde, tror ni att dom kan hålla det?
     
  16. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Nej! men vill gärna ha en svart! men väntar nog på lite fler tester.
     
  17. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Att avvakta låter klokt faktiskt, det är itne förrän om ett par månader som vi vet vad för slags stöd det kommer finnas från communityt. Samt hur villiga nVidia är att släppa drivrutiner fritt osv.
     
  18. HEiK

    HEiK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Fan vad nöjd jag är med min 4X. Fin jäkla skärm och snabb som tusan! Älskar när man kan avaktivera grejer som LG har installerat stock.

    Har petat på den nu i några timmar och hittils är jag fruktansvärt nöjd! Återkommer när jag har ännu mer kött på benen :)
     
  19. Koreanen

    Koreanen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kul!
    Då verkar vi vara några nöjda 4X köpare.

    Synd att den har blivit så underskattad, vi är nog inte många som äger en.
     
  20. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ser att du har en S2:a, hur är den jämfört med 4x? Snabbhet, byggkvalitet, temperatur osv.