Tycker ni Alcatel OT-995 är prisvärd (COMVIQ)

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av orangesanfransisco, 14 maj 2012.

  1. BOT

    BOT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret funkade klockrent.


    En till fråga om ett problem som jag verkligen stör mig på är följande

    Efter att jag hade haft mobilen ljudlös första gången och sedan satt på ljudet igen så har den bytt Sms-signal av sig själv. Men när jag går in och ändrar signal så är fortfarande den gammla signalen inställd, men det är inte den som spelas upp. när jag sedan byter runt lite och väljer igen den gammla signal som jag vill ha så spelar den ändå upp någon skit fult ljud. tror det är alternativ nr 1 i listan den hakat upp sig på. trots att den aldrig varit inställd i listan.

    Retar ihjäl mig, ideer någon?
     
  2. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den fick 74% i betyg av tidningen ANDROID (NR:3).Står även att den är låst till Comviqs kontantkort och att den INTE funkar med tele2 som vissa redan erfarit.
    Enda negativa enligt test var Kamera appen annars bara ++
     
  3. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag tycker denna verkar riktigt najs, väldigt prisvärd! Det jag inte vet är om man kan köpa den i en fysisk butik av något slag, eller åtminstone få kolla/känna på den innan man bestämmer sig för ett köp :P Någon som vet om man kan känna på den i en fysisk butik?
     
  4. Feeta_SaLLaD

    Feeta_SaLLaD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frågar även jag var/vem?!! då jag är mycket angelägen om att låsa upp min telefon som bara legat o skräpat i en månad när jag inte kan använda mitt tele2 kort i den.
     
  5. Scheele

    Scheele Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade det här forumet, där en kille låser upp OT995 för 5€ via PayPal:
    http://forum.gsmhosting.com/vbb/f272/unlocking-alcatel-ot-995-a-1486150/index3.html

    Kommer själv att köpa OT995 om någon härifrån rapporterar att det funkar.
     
  6. kille72

    kille72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har någon lyckats att roota OT-995? (isf hur)
     
  7. Feeta_SaLLaD

    Feeta_SaLLaD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad lustigt ödet kan vara ibland. Hittade samma forum sent igår natt och misstänkte att det var samma som du hade pratat om för killen som hette HacK3R eller nåt ville ha 5eur för o låsa upp mobilen. Kan bekräfta att koderna han skickar funkar (tog c:a 5 min att få min kod efter att jag betalat) :DDD telefonen nu upplåst och jag kör utan några problem med tele2 abb. Har inte testat med något annat SIM men ser ingen anledning till varför det inte skulle funka. Kan dock nämnas att iaf. jag behövde söka manuellt efter nät efter upplåsningen för att det skulle hoppa igång.

    En lustig sak som också kan nämnas är att det idag när jag vakna, 31 dagar efter att jag köpt telefonen så låg samma kod i ett fint litet kuvert i brevlådan. Efter 10 långa telefonsamtal lyckas comviq alltså göra det Hack3r gör på 2 minkar, starkt jobbat comviq!

    Jag hoppas således kunna sätta punkt på alla funderingar kring upplåsning av Alcatel OT 995 från comviq då man bevisligen kan få en kod av comviq gratis om man tjatar tillräckligt länge och orkar vänta, eller betala en knapp 50-lapp för den till Hack3r på följande länk :) Man måste dock skicka IMEI samt Provider ID i PM. (Provider ID sitter bakom batteriet på telefonen och börjar 995x-.....)

    http://forum.gsmhosting.com/vbb/f272/unlocking-alcatel-ot-995-a-1486150/index3.html
     
  8. Scheele

    Scheele Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Då blir det att beställa. :)
     
  9. Feeta_SaLLaD

    Feeta_SaLLaD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    np :)
     
  10. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    väldigt sugen nu. hur är kameran?
     
  11. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Kameran är enligt uppgift den svagaste länken, funkar bra i bra ljus, men inte alls lika bra i mörker eller om det är lite dunkelt ljus. Detta är väl inte så konstigt och känns bra att de "snålar" på en sak man oftast har annat för, den duger säkert till att ta vissa bilder till, och på saker som inte spelar så stor roll, utan man mest vill se hur det ser ut.

    Så, kameran duger, inte mer (enligt det jag hört).
     
  12. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    synd!
    Någon som kan ladda upp testbilder i olika miljöer?
     
  13. Feeta_SaLLaD

    Feeta_SaLLaD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bekräfta att kameran inte direkt är marknadens vassaste. Ganska risiga bilder blir det för att vara 5mp tycker jag, lite väl gryniga. Kameran på framsidan ska vi inte ens tala om... riktigt usel. Märkte dock att det blir bättre bilder om man har blixt på och inte "automatisk" som är standard. Menmen, kameran är inte det viktigaste för mig och är annars helnöjd med luren hittills.

    OT: noterade att en av säljpunkterna, den s.k. 3D launchern som medföljer segar upp hela telefonen alldeles för mycket för att det skall vara värt att använda den.
     
  14. Skittles

    Skittles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tele2 stock rom?

    Har någon tid och vilja att ladda upp Tele2 stock rom?
     
  15. Skittles

    Skittles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Secuthor gillar detta.
  16. cyberman

    cyberman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Supernöjd med telefonen! Rekomenderas starkt.

    Positiva sidor:
    Kort sagt, allt fungerar som det ska, menyerna går bra att bläddra igenom och det flyter på när man surfar med mera.
    Tycker skärmen är bra.

    Negativa sidor.
    Batteritiden klarar sig precis undan med Godkänt betyg.
    Menyerna och webbsurf hackar till lite, lite grann. Men det är ingenting man stör sig på.
    5Mp Kameran är inte så bra som man hade räknat med, men absolut ingen skitkamera.


    ----

    Men allt är ju beroende av vad man ställer för krav på sin telefon.
    Skulle jag jämföra den med en Galaxy S2 eller Iphone 4, 4S t.ex , så skulle jag säga att den timman extra batteritid, samt att menyerna och surfen är i stort sett prefekta på dom telefonenera, inte är värt de extra tusenlapparna det kostar med dom telefonerna om man jämför med denna.
     
  17. Scheele

    Scheele Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. evoline

    evoline Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter upplåsningen, har alla detta problem och måste man söka efter nät manuellt också ??

    tacksam för svar
     
  19. Scheele

    Scheele Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft det problemet. Den hittade nät automatiskt, och jag fick till och med ett SMS av min operatör som på nått sätt ställde in MMS och data åt mig.
     
  20. Pratik

    Pratik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade en annan billigare upplåsare på ebay, 1,4 £ tar han . Fick koden efter 5 min och kan nu använda mitt Tele 2 abb:cool:
    http://www.ebay.co.uk/itm/ALCATEL-OT-995-OT-996-UNLOCK-CODES-WORLDWIDE-/261049478714?pt=UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item3cc7c2ee3a

    Mvh
    Pratik