TRE + DHL + DESIRE = FAIL!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av berjatroll, 15 apr 2010.

  1. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gör en egen tråd för detta, skriv gärna om ni fått ngt liknande problem...

    ------------------------------------------------------------------------------
    Nu har jag tappat alla förhoppningar för tre! Nu är telefonjäveln på väg tillbaka till tre:s centrallager i Kalmar igen! Vad pysslar de med?

    Så här är historien hittils:

    Telefonen blev levererad samtidigt som de flesta förbokade telefoner den 13/4 och hamnade på sorteringsterminalen i länet. Telefonen blev skickad till min gamla adress typ 10-15 mil härifrån fast jag ringde ett flertal gånger och talade om att de skulle skicka in en lev.adressändring INNAN telefonen lämnade sorteringscentralen, så att telefonen kunde komma till rätt adress direkt.
    Men telefonen skickas ändå till servicepoint på felaktig ort och skickas därefter tillbaka med samma lastbil tillbaka till sorteringsterminalen för länet. Tydligen så har inte tre fått sina fingrar ur röven på två dagar för att fixa lev.adressbytet, så DHL vet inte var min telefon ska skickas, så nu har den skickats tillbaka till centrallagret i Kalmar igen!

    Tre:s kundtjänst (som man kan lita såååå mycket på nu) lovade ivf att telefonen skulle stoppas och skickas till min adress "så fort som möjligt" och när jag påstod att det fanns risk att telefonen kunde skickas till andra kunder som väntar på sin telefon vid brist av telefoner på lagret så "lovade" han att detta absolut inte skulle ske eftersom att det var "min" telefon!

    JÄVLA SOPPA DET HAR BLIVIT MED TRE! :/

    ------------------------------------------------------------------------------
     
  2. Aramis

    Aramis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag är skitnöjd med TRE. Tycker dessutom de hade riktigt bra koll på leveransdatum etc också.

    Såntdär händer ju tyvärr. Hoppas det löser sig för dig.
     
  3. beversvans

    beversvans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hade du inte skrivit in din nya adress, eller skickade dem via typ personnumret?
     
  4. dr0id

    dr0id Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd med tre fick min mobil i onsdags även trevlig service via telefon :)
    HELL TRE!
     
  5. aethis

    aethis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Heh, ungefär så hände för mig. Telefonen skickades till min gamla bokföringsadress trots att han jag beställde av kollade och såg vart jag numera bor. Nu var det väl kanske inte så farligt då jag inte hade annat planerat utan kunde hoppa på bussen och hälsa på föräldrarna över natten då det var där jag bodde förr. Allt för att slippa behöva vänta till nästa vecka med eftersänding. :P

    Ännu lite mer fail från deras sida var att de hade skickat TVÅ likadana paket. Ringde Tre kundservice och frågade vad som gällde och de såg att jag hade en avbruten order och en som skickats. Inget som påverkar mig men den hade ju kunnat gå till nån annan som kunde fått en desire i första batchen. Nu ligger den och väntar på att skickas tillbaka på servicepoint.

    Utöver detta så inget ont att säga om Tre än så länge, trevlig kundsupport varje gång jag ringt! :)
     
  6. Psykopaten

    Psykopaten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sluter mig till skaran människor som är nöjda med tre! Mycket hjälp från kundtjänst och inga som helst problem när telefonen väl kom till Sverige!
     
  7. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tre skickar endast via registerad adress hos skatteverket, det finnis inget sätt att ändra detta vad jag vet. Men dhl har ju andra rutiner du kunde ringa dhl och be att få ändra adress , med andra ord, detta har inte att göra med tre alls.
     
  8. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag skrev tidigare har det har varit en jävla veva, skulle få min efter 2 arbetsdagar. Kundtjänst på 3 ljuger ju som fan, den enda som varit bra i denna röran har varit Erik som svarar på allt på 3s facebookgrupp. Han har ansträngt sig hela tiden. Försökte kräva ut en telefon från centrallagret idag (bor i Kalmar) men det gick inge bra. Dock blev jag erbjuden att hämta ut en i butik i kalmar men det hade kostat mig över 1500 i förlust av förmåner på abbonemanget då jag hade varit tvungen att teckna ett nytt och det tyckte jag inte att det var värt.

    Hoppas det löser sig för oss men jag har inget stort hopp då all flygtransport är inställd och telefonerna flygs med 90% sannolikhet till kalmar, alltså ingen ny leverans.
     
  9. Psykopaten

    Psykopaten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det gör dom dock inte! jag bor på annan adress än va jag är registrerad på hos skatteverket! Men får min treräkning (och nu även min telefon) hit!
     
  10. berjatroll

    berjatroll Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Så verkar inte vara fallet. De skickade min telefon till den adressen jag bodde på när jag studerade, och dit hade jag beställt ett "telefonjack, nej tack" abonnemang som de lurade på mig med falsk marknadsföring ( OT jag vet) en gång, men jag har fått fakturan till min nya adress där jag har varit folkbokförd hela tiden, även när jag studerade på annan ort...
     
  11. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Senaste infon från 3:

    "Nu får vi återigen ändrade besked om HTC Desire. Vi skulle ha fått en mindre leverans i går. Den är försenad. En del av den kommer på måndag, resten på fredag om en vecka. Den större leverans som vi hade hoppats få in nästa vecka kommer först vecka 18, det vill säga första veckan i maj. Både vi och HTC beklagar givetvis detta. Erik H/3"
     
  12. cribbon

    cribbon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur och varnågonstans får ni information om var er försändelse är? :)
    Beställde av tre via telefon i tisdags och vore kul att se hur det går.
     
  13. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då lär du få vänta mellan 1 och 3 veckor.
     
  14. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Min skickades på tisdag kväll och jag fick sms avi på onsdag morgon 3 + DHL = SUPER
     
  15. mufty

    mufty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja men så var du ju med i första batchen som skickades. Alla efter det är ju försenade.
     
  16. ced

    ced Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3 = succé
     
  17. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    3 = Vann IMO Desire racet med att vara "först" ut med skicka svenska desire. Reserverar mig mot att ha fel dock :D