Problem: Avbruten musikuppspelning

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av crw, 4 jul 2012.

  1. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har det för mig mycket irriterande problemet att uppspelningen av musik avbryts slumpmässigt oavsett vilken app jag använder (Wimp, Poweramp, den inbyggda musikappen). Det kan ske efter en halvtimme eller efter bara någon minut, och inträffar både när jag spelar upp via bluetooth och med vanliga hörlurar. Jag inser att jag kan behöva göra en fabriksåterställning, men innan jag ger mig in på det tröttsamma projektet vill jag gärna höra om någon vet vad problemet kan vara och vad som eventuellt kan göras åt det.
     
  2. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Har inte en aning om orsaken.
     
  3. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samma problem här. WTF?
     
  4. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lämnat tillbaka mobilen till 3-butiken nu; med tanke på att Anovo ska avhjälpa felet blir det en trevlig överraskning när den kommer tillbaka i typ november. Det hjälpte *inte* med en fabriksåterställning. Tills vidare får jag hålla till godo med min sega och luggslitna men åtminstone pålitliga HTC Sensation.
     
  5. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    >> Testade du inte en återställning själv först innan du skickade in den ?
     
  6. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Det står ju i det du citerade att det INTE hjälpte med en återställning...
     
  7. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    >>Det är nog jag som är trött men jag läste det som att Anovo kommer skicka tillbaka telefonen till dig med åtgärd fabriksåterställning som lösning.
    http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/07/sarcasm-on-the-internet.jpeg

    Skumt problem oavsett. Har du testat spela musik från både internminnet Och minneskort ?
     
    Last edited: 9 jul 2012
  8. Megadroid

    Megadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    S3:an har ju en feature som gör att om man lägger den med skärmen upp och ner så pausas det ljud (undantag video) som spelas upp på den, det är inte så att ni har råkat vända på den under tiden? ;)
     
  9. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Har precis samma problem, dock kör jag bara med appar som streamar musik (wimp, rdio). Har inte lagt in någon musik på telefonen ännu. Uplever dock att musiken pausas oftare med rdio, än med wimp.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det hade jag inte tänkt på, faktiskt, men ljudet har "pausats" oavsett hur jag har haft mobilen och vid slumpmässiga intervaller. När det gäller Wimp kraschar appen varje gång det händer.
     
  11. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. crw

    crw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplevde problemet som värst i Wimp, men det beror förmodligen på att jag använde den mycket och att den kraschade varje gång. Ingen succé mitt i löprundan, kan jag säga. Problemet var dock uppenbart även när det gällde lagrade musikfiler.
     
  13. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan bara instämma i allt som sagts. Provat winamp, poweramp, inbyggda musikspelaren, Google play music. Samma sak händer. Appen stängs ner och musiken stoppar. Har spelat både från sd och internminne. Har ett 64 gb sdxc med massa musik på, oftast denna jag spelar även om det som sagt även händer på mp3 i internminnet.

    Prövade att lyssna på en längre mp3 med podcast i smart audiobook istället och det gick bra men bara testat en gång. Men då körde den typ en timma i sträck.

    Kan det ha något med dåliga ramhanteringen som också gör att launcher ritas om hela tiden? Sjukt segt om man måste lämna in för det här.
     
  14. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Njae... musiken "pausas" inte, utan appen som spelar den avslutas.
    Börjar tro att det är just det där med att stänga av appar i bakgrunden, som så många nämnde i andra sammanhang, typ "Homescreen redraw".

    Någon med en idé om att permanentera utvalda appar så att de inte stängs ner?
     
  15. BjoernStaaf

    BjoernStaaf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med spotify. Jag kan starta musiken och gå in på internet eller en annan applikation, helt plötsligt stoppas musiken och spotify stängs ner.
     
  16. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ännu en med samma bekymmer. Kommer följa tråden med stort intresse! Själv upplever jag problemet som störst om jag pausar musiken via headset, då verkar det som att musik-appen (i mitt fall spotify) stängs.
     
  17. Megadroid

    Megadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, det gör den visst! Om jag t.ex. använder default musikspelare, spelar en låt och lägger telefonen på bordet (uppochner) så pausas musiken men appen är fortfarande på.
     
  18. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jovars, jag menade att i de fallen som vi klagar över, handlar inte om att musiken "pausas" utan att appen stoppas. Åtminstone i mitt fall, och jag uppfattar så de andras också.
     
  19. Megadroid

    Megadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jaha, då missförstod jag mig bara! :)
     
  20. teamocil

    teamocil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, precis. Appen kraschar. Känns konstigt att lämna in telefonen när det uppenbarligen är mjukvarufel. Tror ni det skulle hjälpa med ramhanterarapp? Skulle ju vilja veta om detta är något Samsung vet om och jobbar på för uppdatering. Försökt Googla för att hitta folk i andra sammanhang med samma problem men hittade bara en person som inte hade fått nån hjälp.

    Kan ju också tillägga att det händer oavsett om hörlurar är inpluggade eller inte. Börjar bli riktigt irriterande.