Fråga: Sensation XL, uppdatering. Skärmen konstig?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av söder, 30 jul 2012.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade min brorsons HTC Sensation XL förra helgen.

    Han hade innan 2.3.X typ, och jag tryckte att söka efter uppdatering, och den började tanka 4.0.x.

    Efter det använde jag inte den så mycket, men än att jag såg att den rullade.

    Några dagar efter det säger han att skärmen är helt konstig. Reagerar väääldigt dåligt säger han. Både på hemskärmen och i appar.

    Saken är den också att han då och då använder lite fönsterputs och tvättar av skärmen försiktigt, och de misstänkte att den kanske blivit fuktskadad eller nått.

    De har låtit den torka osv..men problemet uppstår, och frågan är nu om någon av er har varit med om att skärmen blivit konstig efter uppdateringen?

    /Söder
     
  2. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telefonen omstartad efter uppdatering? Går ju att justera skärmens känslighet.
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ja, den är omstartad massor med gånger.

    Det är snarare som att den knappt reagerar har jag fått det beskrivit för mig.

    Under om något liknande har hänt någon annan, och om man ska behöva göra en hel återställning eller inte...

    /Söder
     
  4. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Säkerhetskopiera och gör en fabriksåterställning. Funkar inte detta är det ju något fel.
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Hur gör man enklast en säkerhetskopia på en sådan här lur då? Är det något jag kan få en 11-årig pojk att göra själv?

    /Söder