Transformer Pad Infinity

Diskussion i 'ASUS' startad av Konstigt, 15 mar 2012.

  1. Hellplant

    Hellplant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det verkar ju lite konstigt, jag beställde sista exemplaret i lördags och fick den idag. Jag lider med dig eftersom det är en underbar platta :)

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  2. zamuraj

    zamuraj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter i valet och kvalet för att köpa mig en dator eller motsvarande. Fungerar Infinityn som fullvärdig ersättare till en laptop?
    Det jag gör via datorn är i stort sett att surfa, se serier och sånt, inget direkt avancerat.
     
  3. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag märker att jag sitter oftare med in Infinity än med min 15" MacBook Pro numera. Det kan bero på både nyhetens behag (jag är svag för sånt :P) och att det faktiskt känns lite smidigare (Tapatalk t.ex. är ganska mycket smidigare än forum i webbläsaren, speciellt när man hänger på flera). En fördel, såhär i sommartider, är att Infinityn inte blir varm i knät. :)

    Skärmen är lagom stor för det mesta jag gör (när jag tar fram MacBook:en känns det plötsligt som biosalong...), och upplösningen gör en nog minst sagt bortskämd. ;)

    De tillfällen jag behöver datorn är när jag ska göra något mer krävande, som att ta hand om mina bilder från kameran eller koda/modifiera Androidappar. Jag tror att jag på många kortare resor framöver kan lämna datorn hemma utan att känna mig begränsad. Transformer är verkligen ett underbart format. :)

    För att svara på din fråga så kommer en Infinity definitivt tillgodose de behov du nämner, men jag skulle själv inte klara mig med bara Infinity:n hela tiden. Lite beroende på hur pass ambulerande man lever kan nog en desktop-dator i många fall tillgodose en de tillfällen man behöver mer.
     
    zamuraj gillar detta.
  4. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Nu har jag laddat ner och installerat .26-uppdateringen (manuellt). Visst blir det bättre men det är inte bra. Nu kan man använda plattan när man installerar appar. Den hakar inte upp sig lika mycket som tidigare men det händer. Däremot är den fortfarande seg som tusan.

    Ska man behöva tvingas lämna tillbaka "skiten" och fortsätta använda sin ipad? :cry:
     
  5. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    För min del så ersätter den inte en laptop/dator till 100%, men väl till 95%. Det jag använder plattan till är att läsa e-böcker (PDF:er), surfa, läsa nyheter/forum/facebook (via appar) och skriva (därav dockan).

    Det jag använder datorn till är nog mest 'tunga' program som bildbehandling och layout.
     
    zamuraj gillar detta.
  6. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag kan inte säga att min är seg överhuvudtaget med .26. Jag kör iofs rootat och upplåst, men det är ändå väldigt stock. Kan det vara någon app i bakgrunden som gör din platta långsam?
     
  7. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag är alldeles för impulsiv med att skriva av mig mitt missnöje. :cool: Det verkar som det var stock browsern som strulade. Nu kör jag Chrome och allt flyter helt ok. Jag har väl blivit lite bortskämd med 4.1 och ios som flyter på nästan helt felfritt.

    Sitter just nu på balkongen och käkar jordgubbar med damen och det är helt underbart att köra i super ips-läge. Nu ser man ju allt utan att hålla på och vinkla skärmen som man var tvungen med ipaden.
     
  8. jocef

    jocef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Då var den beställd bara hoppas Dustin får in dom imorgon :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Cirkusen fortsätter ;) kom inget idag heller och efter samtal så har det nu skapats ytterligare ett trackingnummer för min order, totalt 3 nummer. snurr men de lovade att den kommer iväg idag så jag håller tummarna :)
     
  10. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Härligt , har också en beställning hos dem. Dustin brukar ju vara jävligt snabba så man kan kanske förvänta sig att ha den i handen på fredag. Skall bli intressant och se om man har några uppenbara problem som några har haft.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  11. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    För de som använder ConnectBot och stör sig på att tangentbordet inte fungerar som det ska tänkte jag bara lägga den här länken lite strategiskt här ungefär: https://github.com/firetech/connect...ctbot-transformer_20120730_signed.apk/qr_code

    En sak att tänka på med den här versionen är att den gör back-knappen till en Escape-knapp, eftersom de ligger på samma ställe, och vanans makt annars lätt slänger ut en ur terminalen... För att faktiskt gå tillbaka, håll inne back-knappen ett tag och släpp (gäller tyvärr även back-knappen på skärmen).
     
  12. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gött. Jag körde Chrome från dag ett, så jag såg aldrig några problem med seghet.

    Sen måste jag slå ett slag för Chrome gällande synkning av bokmärken – riktigt najs när man kör Chrome på fyra olika enheter och inte behöver strula med att ha fyra uppsättningar bokmärken uppdaterade.
     
  13. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag körde också Chrome från början, men innan .26 så var Chrome faktiskt ännu segare än stock för mig.
     
  14. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Stock browsern kan ju också synka bokmärken (med Chrome på datorn). Vad jag ser nytta i är mer synkning av historiken, man behöver aldrig tänka på vilken enhet man hittade "den där sidan som börjar på 'sw'" på. Förslagen i adressfältet är samma på alla enheter :)
     
  15. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur många av er har problem med att skärmen sjunker ner/klickar när man trycker ned runt kanterna? Tydligast märks det om jag trycker med lite kraft längst ut på kanten vid volymknappen.

    Av de jag talat med så verkar i princip alla uppleva samma problem vid närmare granskning, det är dock inget man lägger märke till direkt.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  16. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag fick min i går, fungerar utmärkt.

    Plattan presterar över mina förväntningar.
     
  17. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Jag brukar själv låta bli att returnera en pryl, för att hoppas att det löser sig mjukvaruvägen, men att enkla spel och till och med Google Earth gör att skärmen låser sig, börjar blinka och blir oläslig helt random gör att man börjar undra om något är feldesignat från grunden. Hur kan man släppa en produkt och nöja sig med att den startar? Installerade .26-uppdateringen och hoppades på underverk, men upplever inget bot av frysningarna och hängningarna. Är alla exemplar som mitt?
     
  18. maiky

    maiky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Trist. Min blev mycket bättre efter 26, typ play store å surfa går utan frys. Har även spelat en del dead trigger utan frysningar. Google Earth därimot... De fryser som bara den. :-(

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  19. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Verkar som de flesta på XDA har dessa problem också, tyvärr. Finns inte en janne att jag köper denna plattan om inte asus får ordning på sin QC.

    Vol
     
  20. Skallepor

    Skallepor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar ju lame att betala så mycket för en platta som har så många problem enligt vad jag läst i tråden...

    Till er som köpt den:
    Har ni köpt Grey eller är det bara champagne guld som finns att tillgå? Bör man vänta med att köpa den?

    Detta kommer bli min första surfplatta och jag undrar, använder man verkligen den bakre kameran? Nexus 10 verkar bli prisvärd men dock utan kamera. Man blir iofs mer begränsad utan...

    Men som sagt, ska man köpa infinity nu eller vänta? Var är bäst att beställa ifrån?

    Tack :)