Transformer Pad Infinity

Diskussion i 'ASUS' startad av Konstigt, 15 mar 2012.

  1. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är ju tråkigt att folk har haft problem med sina.

    Jag köpte min på Alina, bästa service någonsin föresten beställde på söndagen hade plattan i handen på tisdagen med en chokladkaka i paketet. :P

    Min fungerar som sagt klockrent, har inga frysningar, i alla fall inte i något av de programmen som jag har testat (google earth etc.). Testade torrents nu och det gillade den verkligen inte, har inte updaterat ännu så jag vet inte vilken version jag ligger på.

    Jag köpte den här inte egentligen för att jag såg något behov av den men som en kul pryl för att läsa på medan jag satt vid den stationära datorn. Men det har blivit nästan tvärt om. Kan vara nyhetens behag men jag föredrar nästan att sitta på plattan och surfa nu.

    Mitt råd är definitivt att köpa en, det är en riktigt vass platta.

    Kamera på en surfplatta har jag aldrig förstått, jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför någon tyckte det skulle vara en bra ide.



    (Jag har version .22, så väntar på updatering från asus nu)
     
    Last edited: 2 aug 2012
    Skallepor gillar detta.
  2. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Varför vänta? Busenkelt att slänga in manuellt. Dessutom verkar ASUS vara like kinkiga med att pumpa ut OTA:n till vissa enheter, av okänd anledning.

    1. Ladda hem uppdateringen för WW SKU (den som gäller i Sverige och övriga Europa) från ASUS (http://www.asus.se/Tablet/Transformer_Pad/ASUS_Transformer_Pad_Infinity_TF700T/#download).
    2. Zippa upp den nedladdade filen. Inuti den finns en annan zip-fil (zippa INTE upp den).
    3. Lägg zip-fil nummer två (den som låg i den nedleddade filen) direkt på det interna minnet (direkt i /sdcard) eller direkt på ett microSD-kort (som du stoppar in i plattan), utan att döpa om filen.
    4. (Eventuellt) Starta om plattan.
    5. Kika nere i notifikationsfältet, det ska ha dykt upp en triangel med ett utropstecken där, som säger att plattan hittat en uppdatering. Klicka på den.
    6. Följ instruktionerna.
    7. Färdigt.
     
    crest och Irregular Programming gillar detta.
  3. Skallepor

    Skallepor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Okej, låter ju bra ! :) Såg att Alina hade ett par kvar, men jag ser inget alternativ där man kan välja färg? Jag antar att dom bara har Champange guld, I så fall så väntar jag på den gråa. Komplett, netonnet osv ska få in asus tf700 ca 15 augusti, fast de sa iofs 15 juli innan så vem vet...

    Förresten, passar alla Asus TF201 tillbehör på infinity för det verkar så enligt amazon.co.uk. Där de förövrigt har riktigt bra priser på cases och skärmskydd :)
     
  4. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag tror det, jag har för mig att vissa portar är annorlunda men annars ser plattan mer eller mindre exakt likadan ut.

    Har också hört att den gråa tyvärr inte är grå utan mer lila i färgen. Tyärr måste jag nog säga utan att ha sett den i verkligheten.
     
  5. Skallepor

    Skallepor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hmm tycker ju att den gråa ser mycket bättre ut än guld men det kanske är produkt bilder som gör att det ser annorlunda ut än i verkligheten.

    Skulle någon kunna lägga upp någon verklighetstrogen bild på en infinity i guld? Vore jättetacksam att se hur den verkligen ser ut i verkligheten då den inte finns att beskåda någonstans....

    Har läst runt lite och uppfattat det som att den gråa har en lätt lila färg i vissa lägen och att guld färg är mer åt silver än guld, stämmer detta? För om den är silver så tar jag den gladeligen! :)
     
    Last edited: 2 aug 2012
  6. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det stämmer bra det, guld är egentligen blank metall vad jag kan se.

    Halvtaskiga foton men jag tror du ser ungefär vad för färg som du kan förvänta dig.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    filur93 gillar detta.
  7. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Eftersom inet fortfarande inte har fått in Infinityn, så blev det en beställning från Alina nu, dock bara plattan :ehm:

    Om det hade varit möjligt så hade jag ju köpt plattan + tangetbordsdockan hos Alina för 6 890 kr, men då hade man behövt vänta på att dockan skulle hamnat i lager antar jag :(
     
  8. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Alina har dockan i lager
     
  9. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Men deras "bundle" (TF700T + tangentbord) finns inte i lager, vilket fick mig att undra..
     
  10. brian45

    brian45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bild och ljud vid streaming

    Vilken dålig bild och ljudet hörs ju knappast på svtplay!
    Går det att fixa? Har installerat senaste fw .26.
    Med en platta för 7000 kr måste det väl gå att streama med bra bild och ljud.

    /brian
     
  11. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Reagerade också på det låga ljudet, men kom fram till att det bara vara svt play som det gällde, på youtube var det högt ljud. Så det är lite trist att deras flashdel inte har volymkontroll så man kunde höja där också.

    p.s

    skit i svt play appen, den är optimerad för lågupplösta lurar känns det som , kör deras egna site som kör flash eller vad dom nu kör, då kan du välja 720p som upplösning, så blir det lite bättre

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  12. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad kollar du på, verkar vara SVT Play som är skit.
     
    Last edited: 2 aug 2012
  13. brian45

    brian45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det verkar vara svtplay appen som är skit.
    Efter uppdateringen till fw .26 fungerar inte adobe flash.
    Surfar in på svtplay.se och startar ett program då kommer det upp en
    text att adobe flashplayer måste installeras trots att den redan är installerad. Tptest klagar också på att adobe flashplayer måste installeras.
    di.se fryser.

    /brian
     
  14. brian45

    brian45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är i webbläsare chrome som adobe flashplayer inte fungerar.
    Är det några inställningar i chrome??

    /brian
     
  15. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Chrome för Android har inte, och kommer aldrig ha, stöd för Flash. Flash för Android är på väg att försvinna, och fungerar inte längre i Jelly Bean.

    För Flash-stöd, använd Browser (vet inte vad den heter på svenska).
     
  16. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    För att förtydliga vad som sagts innan, Adobe har slutat utveckla Flash för mobila plattformar. Du kan tyvärr inte räkna med att det kommer finnas möjlighet att köra Flash på någon platta/telefon i framtiden.

    IOM android 4.1 är flashstödet helt borta.
     
  17. brian45

    brian45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK! Var som jag misstänkte. Får använda store webbläsaren för flash så länge.
    Är det någon som vet om utveckling är på gång för siter som använder flash,
    kommer det att bli html5 som gäller?

    /brian
     
  18. brian45

    brian45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon som lyckas läsa di.se på ett korrekt sätt?
    Med store webbläsare får jag inte fram aktikurser, och med chrome går det inte
    att bläddra nedåt.

    /brian
     
  19. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Det borde gå med Stock-webbläsaren, men annars är det bara att testa deras mobilsida som garanterat fungerar. Om jag vore du skulle jag hålla mig borta från Chrome, i och med avsaknaden av flash. Dessutom är Chrome segare på både SGS1 och SGS2 jämfört med stock-webbläsarna, och jag misstänker att fallet är det samma på Infinityn.
     
  20. CptChernobyl

    CptChernobyl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu när Infinityn är på sin väg ner i brevlådan så tänkte jag bara fråga er som redan har fröjden att hålla den i handen om det är något speciellt ni rekommenderar att man skall tänka på/göra, appar som ni tycker flyter bra eller helt enkelt tips på hur jag ska få ut det mesta ur manicken. :)