Android 2.1 med Telia & Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av OskarJ, 5 apr 2010.

  1. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Mjo, jag hoppas fortfarande, men jag hoppas faktiskt mer på Samsung än Telia i det här fallet.. det är ju Samsungs ansikte som blir sårat av Telia.
     
  2. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick detta svar från Samsung idag:

    Hej Fredrik

    Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

    Vi har ännu inte får specifikt datum denna uppdatering kommer att
    lanseras till de Telia-låsta modellerna. Vi anser att uppdateringen
    kommer att finnas tillgänglig senast slutet av nästa vecka. Vi ber dig
    avakta tills vidare.
     
  3. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    En vecka till alltså? suck..
     
  4. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ajdå, har dom flyttat fram det? I måndags fick jag svaret att den ska komma under denna veckan...jaja vi får väl se. Jag tror vi överlever, den som väntar på något gott.....
     
  5. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att få den inflashad i en Teliabutik? Jag måste ändå till Telia för att se om dom kan byta mina hörlurar, så då vore det ju i så fall ypperligt att kombinera dessa två ärenden.
     
  6. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom teliavarianten inte släppts ännu så borde det inte gå, men fråga gärna när du ändå är där och återkom sen med svaret.
     
  7. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Telia i Öret ville inte uppdatera i butik, det var inte förrän jag via Samsung support visade hur jag försökt uppdatera hemma utan att lyckas som de gick med på att skicka den till (anovo?) verksta'n. Ska också ringa till 90200 nästa gång och ev få deras ord på att det ska göras på det sättet.

    (OT) Annars kommer jag nog inte köpa Samsung igen även om jag tycker den här mobilen var värd 2400kr så blir det Googles egna mobil framledes.
     
  8. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ringde precis Telia. Tjejen jag pratade med antog att det skulle gå, men vågade inte lova något, utan att sa att jag skulle prata med dom i närmaste Teliabutik. Så jag ska kolla det, troligtivs på lördag, om inte vi redan har uppdateringen då (hoppas går ju).

    Edit:
    Jag har nu varit på Telia, och kan förhoppningsvis bringa lite ljus över detta. Samsung hade nämligen haft en representant där igår, och denne hade sagt att Telia får uppdatera telefoner nästa vecka, men bara sina egna, som ska säljas. Men detta betyder alltså att 2.1 måste vara tillgänglig för Teliabrandade GT-I5700 om några dagar.
     
    Last edited: 17 apr 2010
  9. Zablar

    Zablar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var in igår på en Telia butik och han sa att det var upp till varje butik att bestämma om dom ville hjälpa till att uppgradera telefonerna.
     
  10. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Var också inne där och jag sa att kundtjänsten sa att det var bara att gå in i närmsta Teliabutik för att få din Spica uppgraderad.
    Jag tog mig in i Örebros Teliabutik och de sa att nää sånt sysslar inte vi med. Jag propsade och sa jo men på kundtjänst sa dem att...neeej sånt gör inte vi. Men jag har ingen PC hur ska jag göra. Kan jag lämna in den mot betalning? Neeej sånt gör inte vi...

    Ringde också Samsung och kundtjänsten där sa att Telia inte kan vägra att åtminstone skicka iväg telefonen till servicestället.

    Så vad ska jag göra?

    Fick du din ivägskickad till anovo, Azek?!

    marcus
     
  11. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  12. exz

    exz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt uppgift ska Samsung ha dragit tillbaks uppdateringen och har för avsikt att släppa den "senare i år", dock väldigt obekräftad uppgift. Fyll gärna på om någon annan hört samma sak.
     
  13. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Varför skulle de ha gjort det?
    Någon får väll ringa Samsung och fråga.
     
  14. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Eftersom de utan Telia har den redan, och Samsun tydligen varit på Telia och personligen berättat vad som gäller vid uppdatering, så låter det knappast troligt. Man går ju inte in i en butik och säger "Ni får börja sälja [whatever] om några dagar" för att sedan stoppa leveransen, eller hur? Men om det stämmer så blir det Odin på dirr.

    Edit:

    Jag kan nu dementera ryktet om en uppskjutning. Jag var precis i kontakt med Samsung som sade att alla brandade telefoner (inte bara Telia) ska få 2.1 denna vecka. Dock fanns inget specifikt datum, så vi får helt enkelt hålla ögonen öppna.
     
    Last edited: 19 apr 2010
  15. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Goda nyheter :) lär väl komma innan helgen iallafall
     
  16. L8er

    L8er Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Talade med Samsungsupporten för 2 minuter sen...

    ... och min mjukvaruversion kommer senast i slutet av veckan. Så nu får jag bara vänta, lite lite till....
     
  17. polxlt

    polxlt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    vad behöver man för programvara för att uppdatera?hur gör man backup på telefonen?
     
  18. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Prova läs igenom både där här och den andra tråden om att uppdatera till 2.1
     
  19. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung New PC Suite, det är i alla fall det sätt som vi pratar om i den här tråden. http://www.samsung.com/se/content_services/index.html

    Finns en del program för att göra backup av telefonen. Annars kan du även montera telefonen som USB-minne när du ansluter den till datorn och sedan kopiera alla filer du har på minneskortet, då kommer i alla fall bilder, musik och liknande med.
     
  20. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Stämmer bra, anovo och det var efter att jag mejlat (iofs en lång beksrivning hur jag försökt uppdatera via NPS utan att lyckas) till Samsung och fått ett mejl tillbaka där de skrev att den skulle skickas för uppdatering. Sen vad det inget problem inne på butiken. De sa att det kunde ta upp till 3 veckor, men det tog ganska precis en. De har inga lånemobiler. Telia i Örebro känns lite tyvärr lite halvserviceminded.