Hur byta radio?

Diskussion i 'Legend' startad av Snorpapper, 22 apr 2012.

  1. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltid haft problem med dålig teckning med mera och nu fungerar inte gpsen i cm9, vilket den bör göra.
    Jag har nu 7.05.35.26 och hade tänkt pröva 7.08, 7.13. Problemet är att jag har "fakeflash" cwm 3.x, vilket tydligen inte ska gå eftersom jag får felmeddelande.

    Som jag förstått det så ska man ha 2.x för att flasha in och detta fås igenom rommanager. Men eftersom jag varken har en permanent cwm i telefonen och s-on så kan väl inte rommanagern få tillåtelse att ändra detta?

    Vas kan jag göra för att byta radio? Jag har ivrigt letat efter en "fakeflash" för cwm 2.x men inte hittat.
     
  2. acetramd

    acetramd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kom du någon vart med detta? Har samma problem..ingen gps och täckning har jag alltid dåligt..
     
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    För att byta radio så stäng av telefonen och håll volym ner och tryck på power välj recovery i menyn och tryck power, vänta tills telefonen startat om, när du ser den röda triangeln så tryck vol upp väntatills den blåa menyn visas och välj uppdate.zip med volymkontrollen och tryck power. Välj install zip från sdcard och leta upp din nya radio och godkänn låt telefonen starta om så har du ny radio

    OBS Wipea ingenting

    EDIT/ Inne i CVM-menyn så väljer ni med styrkulan istället för med power så var försiktiga så inte den markerade raden ändras, kan vara lite känsligt ibland
     
    Last edited: 16 aug 2012
  4. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Han måste ha CWM 2.x. Jag har den på telefonen, men då den är en tegelsten och jag är i skolan kan jag kanske slänga upp henne ikväll... Uppdaterar när detta är gjort.
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Använder 5.0.2.0 funkar perfekt. Bara att dra hem från XDA om man inte har den och döpa om till update.zip i roten på sdkortet
     
  6. Snorpapper

    Snorpapper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdaterar tråden med att säga att teckningen blev bättre och gpsen fungerar efter bytet av radio. Det gick dock inte med 5.x för mig och 2.x var svår att få tag på så därför lägger jag upp den här :)
    http://fuskbugg.se/dl/hBB2No