Problem: kan inte uppgradera till JB

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av agneos, 23 aug 2012.

  1. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    jag ka inte uppgradera min nexus s till JB både genom OTA och manuellt jag har en rootad nexus s 19020T vad ska ag göra?
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Beskriv gärna vad som sker när du försöker uppgradera i detalj, vad är det som händer och vilka tillvägagångs sätt har du prövat? Har du tidigare erfarenheter av custom roms så du använder en alternativ recovery än den inbyggda? vilken android version använder du just nu? Om du använder ICS ska övergången till JB gå ganska lätt men om du fortfarande har 2.3.x (gingerbread) så måste du följa flera steg innnan du är på JB.
     
    agneos gillar detta.
  3. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack för att du skrev, jag andvänder ICS orginalen och jag har recovery inbyggd. när jag försöker och uppgradera den via OTA, så startar mobilen och och börjar uppgradera men plötsligt avbryts den och jag få detta medeland.

    "E:faild to verify whole.file signature
    E:signature verification faild installation aborted"

    min recovery version är 5.8.0.2.
     
  4. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ota-uppdateringar fungerar inte med clockwork inlagt.

    Denna borde fungera: JRO03E from IMM76D. Flasha in den med clockwork. Du kan ju göra en nandroid backup före ifall något går tokigt.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1736645
     
  5. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har flashat in JRO03E och jag få följande medelande
    "assert failed:apply_patch_chek("/system/app/applicationsprovider.apk", sen massa bokstäver och siffror.

    sen E:Error in /sdcard/zipnamnet status 7

    vad ska jag göra?
     
  6. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag fick också ett felmeddelande ganska nyligen när jag skulle flasha in en rom men av någon anledning så prövade jag att flasha om den direkt efter felmeddelandet utan att göra någonting och plötsligt fungerade det, jag kommer inte ihåg vilket det exakta meddelandet var men det var Status 7 någonting. Pröva att flasha en gång till och hoppas eller så ser jag även att du har en äldre version av recovery, ladda hem senaste CWM och flasha in den och, starta om recoveryn från menyn och sedan testar du igen att flasha om romen.