ACRO S

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av tusenkonstnar, 27 jul 2012.

  1. skhsama

    skhsama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min svarta Acro den 3/8 på Elgiganten i Karlstad.
     
  2. otekniskan

    otekniskan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar vilka program det är som man man bör ta bort/stänga av för att spara batteriet. Känns som att det är alldeles för många aktiva program igång.
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Förmodligen inga alls. Det är inte windows. Android är gjort för att man ska ha mycket igång samtidigt. Programmen är "pausade" när de inte används och drar försumbart med datakraft.

    Om någon app bråkar och hänger sig kan det vara idé att stänga av den.
     
  4. AmbientTime

    AmbientTime Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ XZ Premium
    Jag fick inget skärmskydd med i lådan.
    Behöver man inte det till acro, eller "snålar" Sony?
    Heller ingen separat HDMI-kabel, som med tidigare modeller.

    Edit: Kommer Xperia acro S att läggas till då man väljer telefon via Kontrollpanelen?
     
    Last edited: 18 aug 2012
  5. Pillo

    Pillo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick inget skärmskydd å skärmen har redan fått sig en liten liten repa, skulle väl vara reptålig??? Iaf den har hängt sig för mig några gånger, samt att skärmen är som vissa sagt inte alls så känslig som jag skulle vilja, sd kortet har poppat ut för mig så man var tvungen att trycka in den igen å då var jag inte ens så aktiv av mig. Men det som stör mig mest är att när man lyssnar på mp3 så hör man ett tjut mellan låtarna/ i tysta partierna av låtarna. Inget sådant problem i bladen när man lyssnade genom w600 headset.
     
  6. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER


    det där med den lilla lilla repan kan vara så enkelt som att det sitter ett splitterskydd på glaset som knapps märks och det är inte repfritt!! är du säker på att du inte har hittat någon "kant" någonstans som visar skyddet
     
    shupez gillar detta.
  7. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Puuhh....
    trodde också att jag hade fått en massa rispor på displayen, har ändå varit ganska försiktig med den men ändå, men nu när jag kollar vid högtalaren så ser man tydligt att det är en extra kant runt den, antar att det är skyddet :)
     
  8. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    exakt :) så när du tycker att det börjar lite för repigt så tar du bara bort det och letar efter det repfria copterskyddet till din telefon eller så tar du bara bort skyddet och använder glaset :D
     
  9. Pillo

    Pillo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha, ser den lilla kanten på glaset. Men undra iaf vad det kan va för fel på ljudet... inte så kul med tjutandet när man har lurarna på.
     
  10. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Aldrig hört det där tjutandet iallafall. Gäller det både spotify och inbyggda spelaren?
    Låter ju som något som bör kollas upp.

    Ang skärmskydden, är det något som kan köpas nytt likadant eller är det oskyddat som gäller när det blivit för repigt? Aldrig i mitt liv vill jag igen känna den äckliga gummikänslan som copter-grejerna har. Plus att min Desire efter över två års konstant användande fortfarande knappt är repig alls. Så om det är samma glas torde skärmskydd vara helt onödigt.
     
  11. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    det finns ju andra sorters skärmskydd men kanske inte lika bra som copter
     
  12. AmbientTime

    AmbientTime Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ XZ Premium
    De jag köper på eBay (Matt Antiglare 10-pack för ca 40:-) är suveräna.
    Har kvar några för Xperaia S. De är inte skräddarklippta för acro S. De är för breda och korta. Men efter att jag klippt av 1 millimeter på båda långsidorna, så passar det perfekt, förutom att det är lite för kort.
    Har nu beställt nya för acro S från eBay.
     
  13. rtardart

    rtardart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har det samma känsla som det som satt på i original kanske det kunde vara något. Alltid varit avundsjuk på folk med iPhones som haft såna 10pack som de byter nån gång i månaden. Sjukt sköna.
     
  14. Moz

    Moz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    sitter å väntar på att min acro ska komma! Men lite sur, för ville ha en svart, och råkade glömma klicka på svart. Funderar på att ringa comviq och fråga om dom kan packa en svart istället. (den är inte packad än) Hm.. Gör så!

    Kul med en tråd med andra som skriver om den. Funderar en del på det där med bluetoothlösningar; till headset menar jag. (stereo förstås) Såg att någon skrev om Sony Ericsson MW600; och ett oljud mellan låtarna? Kan det vara att dom inte matchar varandra?

    Är totalt newbie; och blir min första touchscreenmobil; OCH min första adroid. :-) Så blir kul å se om jag lyckas använda den också! (sonen kommer garva ihjäl sig åt att jag köper en, för jag sa för bara ett år sen att jag aaaaaldriiig skulle köpa en touchscreen! :-D )
     
  15. Moz

    Moz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Nähä.. Det var 2-3 veckors väntetid på den svarta :( ; så nöjer mig med den vita. Återstår å se om den kommer i morgon, som utlovat. :ehm:
     
  16. Moz

    Moz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hur går det??


    Undrar över det där med ljudet, för överväger att köpa ett sånt där headset du har, men inte kul om det inte fungerar. Har du fått någon ordning på ljudet? Tänkte om det är hörlurarna, eller om det är telefonen?? :ehm: Lät ju inte riktigt acceptabelt faktiskt.
     
  17. shupez

    shupez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min svarta Acro S på Elgiganten i förra veckan. Den sista :) Äntligen en vettig, skapligt tålig mob för oss hantverkare. Hade en Galaxy SII tills glaset sprack. Väldigt nöjd med den åxå så länge den var hel. Har hunnit pilla å testa Acron lite nu och känner mig nöjd. Trodde inte batteritiden skulle vara så bra om man tittar på spec:en, men över förväntan dock. Gillar kameran och snabbheten i menyer osv.
    Den har hängt sig en gång vid uppstart. Stod bara Xperia och blinkade i flera minuter. Gick inte att stänga av på strömknappen. Men då jag tryckte in strömknappen och volym och kamera knapparna så stängdes den av konstigt nog.
    Startade upp den igen och den fungerade som vanligt.

    Ps..
    Såg det där med kanten på glaset för jag har åxå fått en repa ganska direkt och fattade inte då jag varit jätteförsiktig. Men det är alltså ett skydd som nästan inte syns över glaset. Tack för det "Sonyanvändare" :)
    Rätt känsligt det där skyddet då det blir små repor lätt.

    Modell: LT26w
    Android: 4.0.4
    Version: 6.1.A.1.58
     
    Last edited: 21 aug 2012
  18. SweKen

    SweKen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har haft min en vecka nu och inte haft en enda oavsiktlig omstart.
    Kan inte säga annat än att jag är skitnöjd.
    Trodde jag skulle sakna DHDn men efter att ha rootad Acron så är jag än nöjdare...
     
  19. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur har ni det med batteri tiden? Jag klarar från tidig morgon till sen kväll och har då 12-25% kvar, då är det bara lite samtal, mail, fotar och lite facebook.
    Hur är det med bakgrundsbelysningen tar den mycket ström? Använder inte den men skulle vilja för det blir så mycket tydligare display
    Jag har inte igång gps, wifi ellerblåtut
     
    Last edited: 25 aug 2012
  20. DRo

    DRo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har försökt konfigurera min fars nya Acro S men får inte minneskortet att funka... Satte i det och kommer åt alla bilder som ligger på det men alla andra program säger att minneskortet är tomt/defekt (ES File Explorer, ASTRO File Explorer och under inställningar så står det bara hur stort minneskortet är).

    Minneskortet funkar felfritt på hans gamla X10...

    Några tips?