ACRO S

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av tusenkonstnar, 27 jul 2012.

  1. lang

    lang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    testa och formatera kortet i "lagring"
     
  2. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Du kan få den med 3 hos Phone House...
     
  3. spjh

    spjh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE

    Detta undrar jag också över. Jag funderar på att byta från en Motorla Razr Maxx till en Acro S, och att jag inte kommer att få lika bra batteritid som på Motorolan förstår jag (den klarar lätt två dygns användning utan att laddas), men hur illa ställt är det? Går Sonyn från 100% på morgonen till att vara nästan tom på kvällen så är den kanske inget för mig.
     
  4. otekniskan

    otekniskan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nyttig tråd, lär mig mycket nytt.. ! Tillhörde också dem som förvånades över att inget skärmskydd följde med... :) Tack AbientTime för tipset om ebay. Fortfarande funderar jag över batteriet - mitt klarar sig inte över en dag och då har jag energisparläget på i minst 4 timmar under dagen. Har wifi igång delvis och det kanske drar en del, men jag tycker ändå att den borde klara ett dygn - vad gör jag för fel??
     
  5. lang

    lang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det sitter på ett splitterskydd från fabrik på telen.
    Detta kan de bli repor i. Men är lätt att byta.
    Har nyss frågat sony support :)
    Dont worry ;)
     
  6. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Ah, trevligt!
    Nyfiken fråga. Var eller hur byter man ut detta splitterskydd?
     
  7. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    du tar bara bort det och köper ett annat skärmskydd
     
  8. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Ger skärmskydd samma "splitterskydd" på glaset?
     
  9. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Såna splitterskydd brukar bara vara en plastfilm som klistras på glaset för att inte eventuella splitter ska flyga iväg och skada tex ögon. Det är samma på bilglas, men där är vindrutan oftast laminerad - där sitter det en plastfilm emellan två glas.

    Så ja, ett billigt skärmskydd som klistras på skärmen bör ge precis samma splitterskydd.

    Tycker dock att det är synd att förstöra glaskänslan med plastfilmer. Sambons Iphone har ju klart skönare yta för fingret än vad plastfilmen på min Arc har.
     
  10. savage

    savage Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus X
    Knakar era telefoner i plasten, om ni trycker eller vrider försiktigt på den?
    Min knakar och speciellt på sidan mellan on knappen och volym knappen, men även
    den lilla plastbiten längst ner på baksidan där det står xperia.
     
  11. AmbientTime

    AmbientTime Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 V
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ XZ Premium
    I acro S ser man med hjälp av Astro File Manager dels sdcard (internlagring) och ext_card (minneskort som man själv stoppar i micro SD facket). Det tog ett tag innan jag fattade det. I början förstod jag inte varför jag inte såg alla appar jag hade på mitt micro SD kort.
     
  12. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Angående det så kallade "splitterskyddet" är det enligt sonys supportforum (tror att det var där jag läste det) ett förmonterat skärmskydd, man behöver alltså inte byta till något annat skärmskydd förrän det blir slitet, om man inte tycker att det är dåligt då. Jag upplever att det förmonterade skyddet fungerar alldeles ypperligt :)!

    För övrigt måste jag berömma Acron, haft den i några veckor nu och är mer än nöjd. Det är fantastiskt att ha en highend-lur som tål vatten och smuts som acron. Tog en löprunda i spöregn igår, inga problem alls.
    Har sett tidigare att luckornas kvalitet ifrågasatts i tråden, men så länge man inte håller på och öppnar luckorna är det inte ett problem alls. Använd bluetooth-lurar och laddningsstället, så har du en telefon som håller tätt!
    Prestandan är mycket god och jag märker ingen större skillnad mot hur min gamla HTC One X var.
     
  13. NisseDILLIGAF

    NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tjena...
    Köpte precis två Arco S (en till mig o en till tjejen).. är riktigt nöjd med den, dom få timmarna jag använt den :)
    Har haft ZTE Blade innan...

    Är det någon som fått senaste uppdateringen till sin telefon? (6.1.A.2.45)
    Jag har 6.1.A.1.58 på min och den säger att det är senaste...? :/
     
  14. Tapas

    Tapas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min Acro S har också 6.1.A.1.58 och påstår sig vara uppdaterad.
    Jag har haft den i 3 dagar nu och är enormt nöjd än så länge, det enda som saknas är vanilla Jelly Bean, men Sonys verion av ICS är rätt ok ändå.

    Edit: Jag använde Sony update service för att uppdatera till 6.1.A.2.45, det funkade smidigt men genomfördes med sladd till PC vilket kändes lite trist. Trodde allt sånt skedde OTA nuförtiden.
     
    Last edited: 29 aug 2012
  15. perjak03

    perjak03 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever att min skärm kan flimra lite när jag har en ljus internetsida uppe. Är det någon mer som märkt detta eller ska jag befara att det är ett begynnande fel på luren?
     
  16. NisseDILLIGAF

    NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Såg nu på morgonen att jag kunde uppdatera telefonen genom PC Companion :)
    Vilket jag inte kunde igår... måste dykt upp igår kväll då...
     
  17. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Efter två veckors användande måste jag säga att denna lur är toppen.

    Känt lite på polarens HTC One X och en sån där Galaxy s3.
    Skulle välja Acron i alla lägen!
    Enda jag störde mig på i början var menyknapparna som satt lite "konstigt" placerade. Men man vande sig efter 1-2 dagar hur man skulle trycka.

    Ett pyttelitet minus är luckorna som man nojjar för att man ska slita ut. Men som någon sa ovan, bluetoothlurar och använd dockningsladdaren istället.

    Root + Clockworkmod kan man hitta här -> http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1731
     
  18. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Har haft en Satio de senaste 2,5 åren och beslöt mig för att det var dags att byta mobil, beställde en Xperia GO som jag fick hem i Onsdags men den åker ut till försäljning idag. Att kameran skulle vara sämre i GO förstod jag men att den skulle vara så dålig som den är hade jag inte förväntat mig, att fota i dålig belysning är ju bara att glömma men även bilder tagna i dagsljus (mulet) blir lite brusiga. Synd på en i övrigt riktigt trevlig telefon. :(
    Så då är det Acron som jag kikar på, mycket för IP57-klassningen.

    Finns dock två frågetecken, det första är hur kameran i Acron står sig mot Sations?

    Och det andra orosmolnet är batteritiden, GO:en har faktiskt ganska bra batteritid, då har jag iofs blåtand, wifi och GPS inaktiverade. Även bakgrundstrafiken är avstängd och är nog så jag kommer använda Acron också. Men kollar man specarna så skiljer det 210 timmar i passningstid till GO:ens fördel medans Acron har lite bättre samtalstid. Sation har varit över förväntan bra vad gäller batteritid, har utan problem kunnat ladda den och åkt upp till stugan över helgen utan att behöva bekymra sig om att batteriet skulle ta slut.

    Är ute efter en bra ersättare till Sation helt enkelt så vad tror expertisen om mina två farhågor? :)
     
  19. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om hur den är i förhållande till din gamla telefon, men jag upplever kameran som riktigt riktigt bra. Den tar bättre bilder än min gamla HTC One X, som även den tog bra bilder. I mörker är den kanske inte den bästa, men vilken mobilkamera är det?
     
  20. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte alls att den är så dålig. Har en xperia active och den suxxx när det gäller sin misserabla batteritid. På min Acro S har jag ungefär samma som på min Galaxy S2 (med samsung original utökade batteriet med 20% utökad kapaxitiet).
    Dessutom laddas Acro S MYCKET snabbare än någon av mina Samsung lurar