Nom Nom in Appleland [NU GRATIS!]

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Pr0b1n, 31 jul 2012.

?

Swedroids betyg för Ludum Entertainments Nom Nom in Appleland?

  1. * (1/5)

    0 röst(er)
    0,0%
  2. ** (2/5)

    0 röst(er)
    0,0%
  3. *** (3/5)

    1 röst(er)
    100,0%
  4. **** (4/5)

    0 röst(er)
    0,0%
  5. ***** (5/5)

    0 röst(er)
    0,0%
  1. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5
    [​IMG]

    Trailer:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    Screenshots:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    En händelse som garanterat undgått de flesta är att för någon månad sedan så släpptes spelet Nom Nom in ApplelandGoogle Play. Nu har historien upprepat sig och denan gången är det gratisversionen av samma spel som släppts!

    Spelet är utvecklat av mig och mitt företag Ludum AB (facebook). Arbetet med spelet har pågått från och till i 1 års tid och har äntligen nått den nivå som vi anser vara tillräcklig för att spelet ska få spelas av andra. Projektet började som ett praktik-arbete i skolan och på grund av den mycket goda responsen vi fick valde vi att försöka göra något av spelet.

    För att underlätta valde vi att göra spelet i en färdig spelmotor och det självklara valet för oss blev: Unity 3D

    Företaget håller liksom Swedroid (att döma från de många bilderna i de olika reportagen) till i Lund.

    I denna tråden hoppas jag på feedback från er vana android användare. Spelet har optimerats för att köras i 60fps på Galaxy S (1) så likvärdiga eller bättre enheter kan njuta av den fullständiga upplevelsen.

    Om tråden skulle bli aktiv kommer även jag att vara väldigt aktiv, skulle tråden bli en i mängden av de många oaktiva trådarna så kommer jag vara tillgänglig här endå, inte lika ofta men ofta nog!

    Ändringslogg Nom Nom Full:
    Ändringslogg Nom Nom Free:
    // Robin, Lead Coder, Ludum Entertainment
     
    Last edited: 14 okt 2012
  2. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5
    Uppdaterat, hoppas på lite respons nudå! ;)
     
    Last edited: 29 aug 2012
  3. McTerry

    McTerry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om du har gjort den, då är det mer intressant. Ska ladda ner den och testa den då. :P

    Får återkomma med feedback.
     
  4. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5
    Hej, ja det är jag och 3 skolkamrater som gjort spelet, började under gymnasietiden och efter studenten startade vi bolag och släppte spelet.

    Släpper en uppdatering idag/imorgon med en del nytt och buggfixar. ;)

    Feedback uppskattas enormt, tack på förhand!

    // Robin
     
  5. McTerry

    McTerry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Doh, sorry för att jag skriver så sent.

    Testade den lite grann och tycker det är rätt svårt att spela den. Jag är inte så van i Touchscreen skärmar och att spela plattformspel på dem. :P

    Grafiken är helt ok. Tycker dock att "slide" funktionen är rätt svag. Idag måste man hålla inne knappen för att slida. Även om du har sprungit och slidat efteråt så sänks hastigheten och du måste vänta en bra stund innan han kommit till andra sidan av den första skylten.

    Tycker även att man borde kunna ha slide knappen ovanför hoppa knappen. Blir mer ergonomiskt. Idag på min SGS3 så måste jag sträcka på tummen för att kunna slida. :P
     
    Pr0b1n gillar detta.
  6. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5
    Tack! Sån här feedback är ovärderlig för oss som litet företag med begränsad budget, vi har inte möjligheten att testa spelet på fler eneheter änn de vi själva har i ägo så vi kan därför bara hoppas på att spelet fungerar som det ska på så många enheter som möjligt.

    Att kontrollerna är oergonomiska på en lite större telefon med hög upplösning är absolut något vi ska kolla på, har planer på att låta användaren själv förstora/förminska samt placera knapparna var han vill på skärmen likt GTA III.

    Att hastigheten sänks då man slidear har vi valt att ha med för att man inte ska kunna slidea under flera hinder i rad (kommer längre fram i spelet). Man måste helt enkelt timea sliden rätt, slidera man för tidigt kommer Nom Nom börja slidea långsammare innan man tagit sig förbi hindret vilket leder till att man klarar banan på en sämre tid och får ett lägre score.

    Återigen, TACK för visat intresse och mycket bra feedback! :)

    Mvh

    // Robin
     
  7. McTerry

    McTerry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gillar idén på att användaren kan flytta på knapparna så att det passar dem. Blir intressant att se hur det kommer att bli i slutändan. :D Får ta och spela mer så att jag blir bättre och kan komma längre in i spelet. haha XD
     
  8. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5
    Ja det är nog det mest optimala då folk gillar olika, hoppas kunna fixa det relativt snart men först ska vi släppa en free version och komma igång med marknadsföringen. Tack för ditt intresse! :)

    Mvh

    // Robin
     
  9. Pr0b1n

    Pr0b1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5