Fråga: Batteri med mer mAh?

Diskussion i 'Xperia U' startad av donny, 20 jun 2012.

  1. donny

    donny Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjohej!

    Har precis införskaffat mig en Xperia U och är supernöjd. Var ett stort fan av de mindre mobilerna X10mini och Xperia Mini. Dock har jag funnit att batteritiden på mobilen är extremt dålig; jag använder den en hel dag och bör nästan ha min laddare med mig för att vara på den säkra sidan.

    Jag ringer ca 1-2h/dag och diverse annan användning är ca 2-3h/dag och då måste jag nästan ladda telefonen en gång mitt på dagen eller under eftermiddagen.

    Har för mig att jag någonstans har sett att man ska kunna hitta batteri som ökar batteritiden något men kammar noll när jag söker...
    Någon som vet något om detta eller är det "a figment of my imagination"?
     
  2. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Det finns inget än sålänge som varar längre än orginalet, de som finns är koskit i.
     
    donny gillar detta.
  3. donny

    donny Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm, det sägs på vissa delar av XDA-forumet att det ska vara samma batterimodel som Xperia S. Någon som kan bekräfta detta?
     
  4. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har haft 8 st Androidlurar . Detta är den i särklass bästa luren vad gäller batteritid. Med mitt brukande håller den sig aktiv 25% längre än min Samsung gn med 2000 mAh batteri. jag kör 2.3.7. 50% längre än min Se mini med 1200 mAh batteri.50% längre än Motorola mini med 1650 mAh batteri. Jag fattar inte vad dom gjort. Jag vågar inte uppgradera till IcS när den kommer då jag värdesätter batteritid väldigt högt.
     
  5. donny

    donny Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är nog benägen till att hålla med här! Min SE Mini höll inte särskilt länge och min HTC Desire innan dess var det inge lång batteritid på heller!
     
  6. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Kolla ebay, finns massa där, varför inte prova detta, 3 dollar och fri frakt, kan ju vara värt ett försök :)
     
  7. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  8. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mugen batterier håller ungefär vad dom lovar. Har ett i min gn. De övriga lägre mAh än orginal. Det är inte fysiskt möjligt att få ut 2000mAh ur Sony u s batteristorlek. 1500 går kanske 1600.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  9. securion

    securion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Se upp för kina-batterier, så länge storleken på batteriet är densamma så kan man inte få in så mycket mer mA/h. Inte så kul om telefonen exploderar vid örat....
     
  10. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    :) tror inte den risken är överhängande... har köpt ett antal "kina-batterier" genom åren, iofs inte med högre ampere-tal än original utan som ersättning till original när detta tagit slut, dock bara kamerabatterier, och dessa har funkat minst lika bra som original. Dock skulle jag nog inte sätta i ett no-name batteri i min telefon under garantitiden :P Men visst, de där 2000 mAh ska man nog ta med en nypa salt.

    Bara nyfiken fråga: Hur vet du att man inte kan få in så mycket mer mAh?
     
  11. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tänker att om Sony kunde kräma ur 2000mAh ur ett batteri av U s storlek vore det en försäljningsfördel utan dess like. Då skulle de göra det. Sen om man läser denna artikel förstår man att det mesta är urtaget. Man kan använda andra material, men då blir livslängden eller säkerheten lidande.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  12. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Öhh... ok, för mig är det inte uppenbart men det kanske det är för dig :)