Värt att köpa Htc one x För Sony Ericsson Xperia Arc s + 1000kr? Hjälp!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Shady, 16 sept 2012.

  1. Shady

    Shady Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag är ny här och vill bara ställa en fråga till er htc one x experter och ni andra.
    Jag ska köpa en htc one x på blocket för min Sony ericsson Xperia Arc s och 1000kr emellan från min sida Är det värt det tycker ni? och om jag skulle ångra mig tror ni jag kan sälja htc one x då vidare? lixom är det många som köper den?
    Htc one x som jag ska köpa har kartong och alla tillbehör och kvitto via mail då han hade den på mailet (?).

    Skulle vara snällt om någon kan hjälpa! Tack allihoppa!
     
  2. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Personligen tycker jag att det är en bra deal, arc s är väl inte värd mer än 1400kr om du bara vill sälja den. Mitt råd är att byta.
     
  3. Shady

    Shady Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket ;) ska nog göra det, hur är det med htc one x, är den bra? har läst att den slår samsungs flaggskepp på vissa grejer och förlorar på vissa men jag vet inte än vilken som är bäst ;P
     
  4. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Sålde min One X efter 1 eller 2 månader, har kört olika telefoner fram tills idag. Note, Galaxy nexus, galaxy S2, iphone 4 & 4s. Måste säga att galaxy nexusen gillar jag mest, sen så är det 4s:en. Ska köpa en galaxy s3 imorgon. Min one x var bra, fast tycker att sense var liite segt. Kör gärna nån custom rom.
     
  5. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Den är lite plastigare än tidigare htc flaggskepp. Men ändå snygg med bra kvalite och superskärm. Dålig batteritid är det som jag ser som mest negativt. Annars tycker jag allt annat är bra, grym kamera, snabb, underbar skärm som sagt, bra ljud.
     
  6. Shady

    Shady Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack men vad tycker du om att killen jag ska köpa den ifrån sa att han hade kvittot i mailet? kan det vara fake? han sa att han ska skicka kvittot via mailet direkt via hans mobil när jag träffar honom, han verkar vara legit men det enda jag undrar är kvittot, kan det vara fake?
    Tack återigen för ditt svar!
     
  7. Shady

    Shady Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack men vad tycker du om att killen jag ska köpa den ifrån sa att han hade kvittot i mailet? kan det vara fake? han sa att han ska skicka kvittot via mailet direkt via hans mobil när jag träffar honom, han verkar vara legit men det enda jag undrar är kvittot, kan det vara fake?
    Tack återigen för ditt svar!
     
  8. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Man får kvitto via mailen från många olika försäljare, speciellt operatörerna och vid abonnemangsförlängningar.
     
  9. Shady

    Shady Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okdoki, Tack för ditt svar! ska nog utföra bytet, tror du jag kan sälja telefonen vidare för 2600-3000kr om jag inte gillar den? via blocket / tradera / något forum.
     
  10. blerimus

    blerimus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    1 675
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Det får du nog utan problem!
     
  11. Shady

    Shady Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok återstår att se bara om telefonen är felfri, kan du rekomendera kanske någonting jag ska testa när jag testar telefonen så att den fungerar felfri? jag vet inte vilka buggar/problem vissa av htc one x användarna fick med sina htc one x när dom köpte dem, men skulle vara snällt av dig om du vet och kan ge mig tips på vad jag ska göra för att undvika att bli lurad.
    Tack!
     
  12. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Kolla bara i One X forumet och du skall finna dina svar!
     
  13. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tro mig, ett byte från Sony Ericsson till HTC är som från en Volvo till en Lamborghini. Been there done that, jättenöjd med min HTC One S :)
     
  14. Zee

    Zee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Byt!

    Sent from my LT18i using Tapatalk