Fråga: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av dimaZ, 6 sept 2012.

  1. Pexer

    Pexer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Alltså det där var skumt, på tabben kändes det enklare....
    Tack!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  2. Jorgen

    Jorgen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    2. Jo det finns det (exv. på ebay) men jag skulle inte rekommendera det för det blir större risk att du böjer sönder porten.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  3. tompe17

    tompe17 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag köpte en sådan på Kjell & Company men den fungerar inte så kontakten var för kort.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  4. Blackspeed

    Blackspeed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nån mer än jag som efter ett en stunds användning(1h eller så) får att själva touch-delen blir seg? Måste trycka flera ggr för att nått ska ens reagera. Dock efter omstart av plattan flyter det på igen som normalt för att sen bli segt igen efter ett tag.
     
  5. Materi

    Materi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det fenomenet upplevde jag igår när minstingen spelat Tempel Run i en timme. Men som sagt touchen började funka bra igen efter omstart.
     
    Blackspeed gillar detta.
  6. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Upplevde det första gången imorse!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    Blackspeed gillar detta.
  7. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja, efter att ha spelat på den så blir den så. Brukar räcka att släcka skärmen och tända igen så funkar touchen.
     
    Blackspeed gillar detta.
  8. Blackspeed

    Blackspeed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det brukar inte fungera för mig dock. Men "skönt" att veta att man inte är ensam i alla fall med detta irriterande problem.
     
  9. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Kan man byta låsskärmens bakgrundsbild utan att ändra hemskärmen (helst utan en tredje parts applikation såsom widgetlocker)?
    Samt kan man få tangentbordet att ''vibrera'' lite lätt när man trycker på tangenterna? Det vill säga vid tryck av bokstäver/nummer vibrerar tangenterna lite lätt. Hoppas jag gjorde mig förståd där!
     
  10. Virre85

    Virre85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur enkelt är det att koppla till internet via en xperia? (Mini pro?)

    Har läst på det stora vida internet att vissa haft problem, och att inte kunna koppla upp sig via sin smartphone när man åker tunnelbana exempelvis vore ett klart minus när jag bestämmer om jag ska köpa en (och jag är ju galet sugen!)
     
  11. Pexer

    Pexer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det är ju alltid ett (fast egentligen mer ett par) steg extra jämfört med om plattan har inbyggt 3G.
    Jag kör genom min Lumia 800 och det funkar bra.
    Förstår inte vad tunnelbana skulle förändra det...? Kanske menar man att mottagning är kass i underjorden :-) ?
    Men det skulle ju även påverka en 3/4G platta...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Om du inte lyckas koppla upp dig så kan du kolla att det inte är din operatör som blockar dig. Om man tittar på tex Telenors prislista så har de något som heter "Internetdelning" och det syftar på Tethering och Wifi-hotspot. Inga av deras kontantkortsprisplan erbjuder det (inte ens det dyraste för 500kr/mån), dock erbjuder dom tjänsten på vissa av abonnemangen.

    Ja jag tror, han syftar på dålig mottagning... som du säger borde det gälla för 3/4G plattor också. Håller med det är ett par extra steg men så lång tid tar det ju inte :P
     
  13. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

     
  14. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Japp, det kan dom tydligen, Jag fick inte mitt att funka heller. Kollade runt på nätet och då stod det att man skulle kolla med operatören. Och precis som du så tyckte jag det var konstigt, eftersom det borde inte påverkas av operatören utan av telefonen hård- och mjukvara... men tänkte att jag kunde fråga telenor ändå för att utesluta det och visst var det så. Supporten sa att det dom kallar Internetdelning handlar om att tetheringen och hotspot.
     
  15. Virre85

    Virre85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haha, nej just tunnelbanan spelar ingen roll. Har bara läst (men med en nypa salt) att vissa haft problem att koppla nexus till sin smartphone oavsett var man befinner sig.

    Har för övrigt telia, som på sin sajt listar internetdelning som ett alternativ för surfplattor, så tänker att det inte borde vara ett hinder.

    Men det verkar ju som ni kopplar ihop era enheter utan probs:)
     
  16. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    eh är detta verkligen seriöst menat??

    kan nån bekräfta dessa vansinnigheter?

    om jag som har ett fast abb med flatrate (obegränsad data, samtal, mms etc) skulle få betala extra om jag kör min mobil som hotspot!? Korrekt eller inte??

    hur i hela helsicke skulle operatören kunna känna av om jag laddar hem direkt på mobilen, eller delar ut med tex wifi-hotspot och tankar hem på surfplatta?
     
  17. Pexer

    Pexer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tycker också detta verkar otroligt. Har kollat på deras hemsida och kan ibte hitta tillstymmelse till spår av detta.
    Undrar om han inte blandar ihop detta med surfzon....

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  18. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    precis min tanke!

    att ge "flatrate" men sätta en sån begränsning är ju vansinne :)

    nåja tar gärna en definitivt "det är skitsnack" från nån annan också! :)
     
  19. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Som sagt gäller bara kontantkort!! Vad jag kan se så har abonnemanget du har Internetdelning http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/abonnemang/telenor-fastpris-sverige.html

    Försökte att ladda upp en bild på chattkonversationen men det gick inte så bra. Men det är väl bara för dig att kontakta supporten och fråga om dom med Internetdelning menar Tethering och wifi-hotspot.

    Här iaf koversationen i text:

    09/24/2012 03:06:24PM Leo: "Teknik"
    09/24/2012 03:06:45PM Leo: "Hej Philip,

    Jag har en fråga angående tethering oh wifi.hotspot... begränsar ni det när man köper kontantkort?

    Jag har för mig att det hade att göra med mjukvaran i telefonen men efter att inte fått det att funka på min telefon blev jag tipsad att "kolla" med min operatör dvs Telenor.
    Och när jag läst på er sida så har jag set att för Kontantkort Fast så står det att internetdelning inte ingår. Menar ni då med Internetdelning = Tethering/wifi hotspot?
    09/24/2012 03:07:57PM Leo: ""Telenor Kontant omfattar ej IP-telefoni eller Internetdelning""
    09/24/2012 03:10:07PM Kundservice (Philip J): “Hej Leo. Ja Internetdelning = Tethering/wifi hotspot. Med kontantkorten är dock surfinställningarna inte riktigt lika kraftfulla som på abonnemangen för att kunna klara av detta.”
    09/24/2012 03:11:11PM Leo: "Aj det var tråkigt, så enda sättet att få tillgång till internetdelning är genom er abonnemang?"
    09/24/2012 03:12:19PM Kundservice (Philip J): “Det stämmer.”
    09/24/2012 03:12:55PM Leo: "Bra, då vet jag vad som gäller. Tack för hjälpen Philip"
    09/24/2012 03:13:09PM Leo: "Ha en fortsatt trevlig dag :)"
    09/24/2012 03:13:20PM Kundservice (Philip J): “Skulle det dyka upp några fler frågetecken är du välkommen att höra av dig igen. Ha en trevlig dag du också!”
    09/24/2012 03:13:31PM Sessionen avslutad
     
    Last edited: 27 sept 2012
  20. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Säger bara vad Telenor sa till mig, så inte mitt "skitsnack"