Gelébönor incoming!

Diskussion i 'ASUS' startad av typ0, 26 sept 2012.

  1. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Efter några timmars användande med jelly bean så kan jag glatt konstatera att min infinity fått nytt liv. Nu är det inte en pina längre att surfa. Scrollning och zoomning fungerar relativt laggfritt. Däremot låser sig webbläsaren med kraschrutan ibland. Bara att vänta så rullar den på igen.
     
  2. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så där. nu har jag använt plattan i ca 30 min med JB. Och visst flyter den smidigare. Och mutitaskefunktionen går snabbare och smidigare. Den var lite slö precis i början men det släppte. Sen ibland hakar den till och aftonbladet är fortfarande inte jätte skoj att surfa på.

    Vad jag kan säga nu är att det blivit bättre flyt rent allmänt men ändå inte lika bra som min Galaxy Nexus med JB.

    Ska man göra en fabrikåterställning? Men då förvinner väl alla appar osv?


    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2
     
  3. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilken webbläsare kör du? jag har testat chrome och den vanliga läsaren. tyckte chrome fungerade bäst på i allafall aftonbladet.

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2
     
  4. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER


    Jag kör med "stock". Tycker den flyter bättre än Chrome, som jag också testat. Körde Chrome innan jag uppdaterade till jb, då den flöt bättre.
     
  5. EliasAlucard

    EliasAlucard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ni som har klagat på det här med I/O, flashminne eller vad det nu var ni menade gjorde Infinity så otroligt seg och oanvändbar, hur fungerar det för er nu med JB?
     
  6. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Samma som innan, tror jag. Har inte hunnt testat ordentligt. Jag tror dock att problemet ligger i hårdvaran, dvs kommer det nog aldrig att lösas tyvärr.
     
    Last edited: 1 okt 2012
  7. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått JB till min infinity och suttit med det i tio minuter nu, så bara en snabb kommentar...

    Det är övernice, Project butter funkar. Sen får jag se vad mer vad för godbitar där finns om ett par veckor. Nu måste jag lämna in den eftersom min hdmi-port inte funkar alls. Jag hoppades mot all förmodan att en mjukvaro-update skulle lösa det. Den som väntar på något... ja, han väntar helt enkelt :)
     
  8. Sandis

    Sandis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    Skulle säga mjukvaran med tanke på att samma I/O problem existerar på TF300 men försvinner med custom roms/kernels :)
     
  9. EliasAlucard

    EliasAlucard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tror? Du måste väl ändå veta om det är lika segt som innan, ifall du har en Infinity och har uppdaterat till JB?

    Om problemet sitter i hårdvaran, då avbeställer jag min order på en Infinity som jag gjorde häromdagen, och köper en AMD Fusion laptop istället.
     
  10. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig upplevt plattan som seg, vad som fick IO problemen att visa sig var att ladda ner torrents och browsa på Svd och deras sida är rent skräp och det finns en mobil sida som fungerar galant. Jag har inte hittat något annat som inte fungerar.

    Jag tycker du ska testa en T700 i en affär. Men det verkar nästan som du bestämt dig.
     
  11. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jellybean var en välbehövlig boost för min infinity, den blev ganska mycket bättre men den är inte perfekt. Det är lite småryck ibland när man surfar och nån enstaka sida skapar "webläsare svarar inte" men det händer väldigt sällan nu jämfört med tidigare.

    Går betydligt mjukare att surfa på alla sidor och lite snabbare.

    Bra uppdatering men inte perfekt. Tror custom rom är vägen att gå så småningom men jag väntar med att unlocka. :)
     
  12. EliasAlucard

    EliasAlucard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag surfar aldrig runt på SvD, inte heller ägnar jag mig åt att tanka torrents på mina Androidenheter.

    Har inte tid att kolla in TF700 i någon affär, jag beställde den från nätet baserat på de grymt bra hårdvaruspecs surfplattan har.

    Är det någon här som har haft dessa påstådda I/O problem och uppdaterat till Jelly Bean? Upplever ni att det har blivit bättre? Vore bra om ni kunde berätta lite hur det flyter eller inte flyter för er så snart som möjligt, så att jag kan avbeställa den innan det är för sent.
     
  13. MrKindell

    MrKindell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det flyter absolut bättre med JB. Det som jag kan tycka är irriterande är om man surfar på en hemsida eller är inne i någon app och sedan trycker på hemknappen så man kommer till hemskärmen så är den ibland helt tom. efter en stund kommer mina widgetar och ikoner fram. precis efter det kan den vara lite seg å trög. men sen säpper det och allt funkar fint igen.

    Men över lag en bra uppdatering. Dock inte 100%

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2
     
  14. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    I princip allt flyter på bättre i plattan (högre fps tack vara Project Butter). Men program öppnas inte fortare än förut, bilder i galleriet laddar en aning långsammare och webbläsaren upplever jag som mer hackig än tidigare (använder stock-webbläsaren).

    Sen har jag varit med om att launchern måste starta om (redraw), efter att man har gått tillbaka till hemskärmen från webbläsaren. Det hände aldrig tidigare.

    Edit: Nu hängde sig plattan när jag justerade ljusstyrkan. Nej, denna uppdatering gjorde plattan mer ostabil än tidigare :( Dessutom har jag börjat se svarta sträck på skrämen ibland, som visar sig under en bråkdel av en sekund. Borde man fabriksåterställa?
     
    Last edited: 3 okt 2012
  15. Degauss

    Degauss Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Jag tyckte också att det var lite problem efter uppdateringen, men fabriksåterställningen gjorde plattan bättre. Känns som det ska nu.
     
  16. CoccaBurra

    CoccaBurra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag gillar inte mailklienten med jelly bean, innan kunde man ha listan med mail till vänster och det man håller på att läsa till höger precis som i gmailappen. Nu när jag har läst ett mail måste jag trycka tillbaka för att komma åt listan med mail.
     
  17. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag körde fabriksåterställning , hade miljarders appar och prylar installerat så det var skönt att börja om och plattan tycker jag blev bättre/snabbare utav det lite. så har du inget superviktig savefil i något spel eller så som du spelat senaste halvåret så go for it. Glöm inte att backa upp bilder och sånt för säkerhets skull!
     
  18. EliasAlucard

    EliasAlucard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Avbeställde min order på Infinity idag, och beställde en AMD Fusion laptop istället. Känns bra att köpa AMD nu som motvikt till kriminella Intel, och kul är det nog allt med APU som next generation teknologi.

    Kommer dock sannolikt beställa Infinity om några månader, alternativt köper jag nästa Transformer från Asus, beroende på om de får ordning och reda på deras produkter. Vill gärna ha Transformern pga tangentbordet, vilket är rent principiellt viktigt för mig att kunna skriva snabbare och ha bättre batteritid, men det kan bli att jag beställer en Nexus 7 istället.

    Hela grejen med att behöva göra en fabriksåterställning efter att man uppdaterat till Jelly Bean tycker jag är fruktansvärt oprofessionellt. Det skall liksom inte behövas. Å andra sidan så kanske ni som behövde ta till det där knepet, kör med custom-ROMs?
     
  19. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Samsung har en transformer-kopia på g som heter Samsung Ativ Smart PC. Den kan också tas loss från t-bordet och användas som en padda. Släpps med win8 snart. Verkar som om Asus inte kommer stämma dem.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  20. jonasbjurel

    jonasbjurel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga activesync attachments

    Tog JB igår, och nu kan jag inte läsa activesync attachments, attachment tabben finns inte. Kan däremot läsa hotmail attachments (hotmail kör på ett exchange konto). Någon som upplever samma problem. Att inte kunna läsa attachment för jobbmailen gör plattan rellativt värdelös! Ångrar att jag tog JB.