Fråga: Snabba frågor, snabba svar. LG O4X

Diskussion i 'Optimus 4X' startad av robbzon, 4 jul 2012.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha nej det är inget jobb som gör så att jag är i kontakt med LG så mycket utan de hade en tävling Pilottestet som jag och min kompis vann :) Då fick jag en LG 4X HD som jag gjort Youtube-recension på, skrivit totalt kanske 10-12 dataskrivna sidor om vad jag tycker är bra/bör förbättras och haft en bra kontakt med dem. Tack vare det så kommer jag troligtvis få vara testare för LG Optimus G också :D

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  2. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ahaa kul :) Kämpa på för oss!
     
  3. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Ett par saker du kan ta upp om du vill :)

    Jag tror många håller med mig, men plastkrom är det fulaste och billigaste man kan använda sig av på en telefon. Inte för att det påverkar 4X så mycket men det finns där.

    Jag tror också vattentäta telefoner på 1 meter djup (30min) +++ är vägen att gå snarast. Sony har ju några stycken, LG har inga vad jag vet.
     
  4. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Självklart! ;)





    Ska kolla med dem om de har några planer på vattentäta lurar :)
    Nästa LG Optimus G är ju gjord i glas så de har nog tagit in det i åtanke :)

    Ett stort sista tips jag kan tipsa om:
    Gå in på Utveckling under Inställningar, bocka i "Tvinga GPU-rendering" och använda telefonen tills den dör självmant. Ladda upp den igen(på eller av) och märk av den förbättrade batteritiden! Efter jag gjort det hände det för första gången att batteriet höll från morgon och kväll utan laddning mitt på dagen(är heavy user) och jag har inte märkt av några skillnader i grafik eller prestanda så testa detta och se om det funkar för er också :) Igår klara den från 8 till 23 med 3 timmars skärmtid och 30 minuter samtal + 1,5 timmas Spotify :D


    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
    Gambit2K gillar detta.
  5. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    En liten uppdatering efter lunchen idag.

    Pratade med de om 4X och LG rent generellt sett, dom höll med om att kameran inte är den bästa på 4X:n och att den borde vara bättre. Dock så handlade inte det så himla mycket om 4X:n då jag fick möjligheten att prova på LG Optimus G!

    Finns egentligen bara ett ord, Wow... Alltså utan att överdriva, när man höll på och fingra på Optimus G:n samtidigt som man höll på med 4X:n, Optimus G fick 4X att se ut som en budgetmobil. Helt otroligt flyt(trots att den endast körde 4.0.4) och helt fantastisk färgåtergivning på skärmen, responsen och touchen var perfektion. Varenda liten rörelse man gjorde registrerade den direkt, till skillnad från dagens mobiler som tar någon millisekund på sig att reagera på ett svep till exempel.
    Kameran har dem fixat till ordentligt, den tar riktigt skarpa bilder med fantastisk färgåtergivning och inget s.k shutter-lag, och problemet med auto-focus som 4X har är ett minne blott på G:n :D

    De berättade att det är första gången LG på riktigt använder sig av sina egna styrkor, tidigare så har de alltid sålt sina bästa skärmar och komponenter till andra tillverkare men inte använt dom själva men med Optimus G använder man sina egna komponenter som man gör bra!

    Det många dock kommer reagera på är att telefon är väldigt lik iPhone, mer lik än S2:an eller andra enheter som Apple försökt stämma för plagiat. Vi pratade lite om detta och jag som är lite insatt, precis som de är, vet ju att iPhone egentligen är en rak kopia av LG:s första touchmobil(kommer inte ihåg vad den heter just nu men googla så hittar ni) och alla vi höll med om att Apple troligtvis inte kommer våga ge sig på LG för om de gör de så kan Apple hamna i en jävla skit eftersom de isåfall försöker stämma företaget som de själva har tagit hela sitt designkoncept ifrån :)

    Var en trevlig lunch och fick lära mig lite nya saker och trevligt umgänge så detta var en trevlig onsdag! Sen att man fick testa på Optimus G gjorde det inte värre, och när man fick nyheten om att man kommer få testa på Optimus G innan den släpps här i Sverige blev man ju ganska glad över ;) :cool:
     
    creeel och Gambit gillar detta.
  6. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Trevlig rapport! Åter igen trist att den kommer senare till Europa bara. Lite för lång väntetid för min del :(

    Skickat från en Xperia Arc i dödsryckningar.
     
  7. creeel

    creeel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Spännande! Man blir ju sugen på Optimus G nu. Men nja får använda min 4X i minst ett år.
    Har heller inte lust att sälja den för 2500 (antar jag att den kan vara värd) när jag köpte den för det dubbla för bara ett tag sedan.

    Du fick inte reda på något om Jelly Bean?
     
  8. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Vilken jäkla telefon det verkar vara! Hur var byggkvaliteten om du jämför med andra telefoner du har testat?

    Datumet är alltså bekräftat till Q1 2013? :(

    Enda minuset jag kan se är den uteblivna kortplatsen..
     
  9. Neonskylt

    Neonskylt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan ju säga att jag är sjukt avundsjuk ^^
     
  10. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nej de hade ingen direkt information att ge angående Jelly Bean, men man får hoppas att den kommer snart! Så fort jag hör något om det så skriver jag det här :)

    Den var helt fantastisk, den nya skärmtekniken de använder som tar bort mellanrummet mellan glaset och skärmen gör en jävla skillnad, mycket bättre respons och sen ser det typ ut som att ikonerna flyter på glaset istället för innanför hehe :)

    Det va inte riktigt den slutgiltiga designen på telefonen, men formerna och materialet var det som är på slutprodukten och det känns som en kvalité lur när man håller i den. Baksidan är ju i glas men till skillnad från iPhone så känns det inte som att den kommer gå sönder om man tappar den, riktigt högkvalitativ känsla! Nu i efterhand ångra jag att jag inte tog kort på själva telefonen för att visa men jag var så uppe i hur bra den var så jag tänkte inte ens tanken haha.. :P

    Haha hade jag också varit om det var någon annan som fick göra detta. Nu längtar man ju bara på att de ska få den nordiska varianten av OS:t så att man kan få den, de trodde att jag skulle kunna få den i December och lanseringen är troligtvis satt till Februari sa dem :/
     
  11. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Februari... Inte bra! :( Hade dom klarat av att få ut den till julhandeln hade den varit en riktig jäkla killer. Blir inte Nexusen grym så blir det nog ändå Optimus G!
     
  12. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Du har inte hört något med det stämmer att 4G/LTE stödet är globalt? Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en från korea om den skulle funka i Sverige.
     
  13. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jo jag dubbel kollade det med dem och de sa att den som finns i Korea fungerar i Sverige, är som jag sagt tidigare att det nya qualcomm-chipet stöder fler frekvenser och de svenska är några av dom :)

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  14. Mint

    Mint Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    537
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    nån som har problem med att bakluckan knarrar och knäpper? ibland känns det som man kan trycka in batteriet lite när man trycker på bakluckan!
     
  15. Neonskylt

    Neonskylt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min knarrar lite lätt precis ovanför laddningsporten , även bredvid hörlursingången.
     
    Playstation gillar detta.
  16. Asocial

    Asocial Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur länge räcker era batterier när ni kör på full ljusstyrka och normalt användande el vad man nu ska säga? Jag börjar fundera om det är fel på mitt batteri. Igår dog den vid 16:15 och då hade jag tagit ur laddaren kl 05:20. Nu är jag nere på 78% och klockan är 09:33. Tog ur den samma tid, alltså 05:20.

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  17. viskan1

    viskan1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tog ur min igår kl 09 och kört lite alldagligt surfande och Spotify. Ligger idag kl 14 på 60%! Den har bara blivit bättre och bättre faktiskt med varje laddning.

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  18. Asocial

    Asocial Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter ju riktigt bra. Det har jag nog aldrig lyckats med. Hm.

    Skickat från min XOOM 2 ME
     
  19. viskan1

    viskan1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min var precis sådär i början också. En natt kunde dra 40% batteri liksom. Sen avaktiverade jag lite onödiga appar som låg och tuggade och gjorde en factory reset efter jag uppdaterat till senaste uppdateringen. Då funkade allt bra :)
     
  20. Kragis

    Kragis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi A1 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi A1 64GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Hej, är i köpa tankar och fastna för LG O4X HD. Gör snygg och mycket bra pris. Men när man läser om risig kamera och videoinspelning med autofokus konstant på + kasst batteri. Undran, är det så fortfarande eller är det "fixat" med uppdateringar? tack på för hand /Kragis