ONE X+ eller 8X

Diskussion i 'Off Topic' startad av Mitox, 4 okt 2012.

  1. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Mitt namn är Alex och jag är ny här på forumet så detta blir mitt första inlägg :)
    Jag ska skaffa mig en ny mobil inom en snar framtid eftersom att jag tyvärr har tröttnat på min sega iPhone 4...
    Jag vet att det kan verka lite konstigt att jag tröttnat på en relativt dyr mobil som iPhone 4 men mitt abonnemang går snart ut ändå..
    Först så var jag taggad på iPhone 5 men det blev en sjukt stor flopp och jag har bara läst och hört dåligt om den och att utsidan går sönder sjukt lätt så jag blev trött på Apple och bestämde mig för att gå över till Android! :D

    Jag bestämde mig även specifikt för HTC för jag har testat några olika och jag gillar dem ganska mycket och dem har en ganska fet line-up av mobiler.
    Och eftersom att både HTC One X+ och HTC 8X (Windows 8 Phone) var nyligen släppta så kollade jag mycket på dem och har bestämt mig för att satsa på en av dem. :)
    Men jag har fått en ganska stor beslutsångest för jag har läst lika bra om båda mobilerna så jag kan inte bestämma mig om jag ska köra på Android eller W8 (OS)???
    Jag vet att det är ett Android forum så jag antar att de flesta kommer rekommendera Android före Windows men om det är någon som har erfarenhet av Android och Windows Phone som kan berätta för och nackdelar med de olika operativen så skulle det vara sjukt najs! :D
    Och ni kan gärna berätta om de olika mobilerna också om någon vet något bra/dåligt med dem och ni behöver inte rekommendera typ Galaxy S3 osv men Lumia 920 går bra att snacka om ifall någon har/har testat den :D

    Förlåt för mitt långa inlägg men jag är inte bra på att fatta mig kort så hoppas att ni orkar läsa det och har några trevliga svar! :)
    Peace and Love//Alex
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Välkommen till swedroid Alex :)

    Bryr du dig om att kunna anpassa allt på din mobil? Ringapp, bakgrunder, widgets? Kunna hacka å leka? Välj android, endast android täcker allt av de.

    Wp7.5 är det enda jag pillat med och ska man tro polaren som ägde luren så va de en tid av frustande stunder. Buggiga appar och inga uppdateringar av os till wp8. Det allvarligaste i mitt tycke va att han inte fick wp8.

    Med android får alla med flagskeppsmobiler iaf uppdateringar i de flesta fall 2år. Köper man istället en billig kina så får man vara glad om man får något öht i uppdateringar.

    Något speciellt du undrar över?



    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Om du orkar så rekommenderar jag att du kollar dessa videoklipp också. De är en jämförelse mellan iphone och android men de som är bra är just att den visar många av androids styrkor. De kanske gör ditt val enklare. https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=973910

    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
     
  4. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om man vill kunna anpassa allt i sin mobil och inte känna sig låst, välj en Android. Vill man att det ska flyta på i stort sätt hela tiden med en enkel layout, välj Windows Phone. Kör själv både s3 och Lumia 800, har Lumia i jobbet och den är väl integrerad i office miljön. S3 är dock en roligare lur som är snabb som attan (behöll den framför min One X)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd flyttad till "Off topic".
     
  6. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tack!

    Jaa det är faktist lite det jag är ute efter att kunna leka och göra typ vad man vill med mobilen utan att behöva jaila osv är lite det jag är ute efter :)
    Och tack så mycket KendoBendo har kollat på 2 av dem videorna än så länge å dem var riktigt bra och hjälpsamma och höjde suget efter en Android mkt mer än WP också! :D
    Så jag tackar dig så mycket för länkarna riktigt bra saker! :D
    Å ja Limpan jag kommer nog rikta in mig på Android före WP nu för det verkar mkt bättre! :D
    Och sorry om tråden var felplacerad är som sagt ny så visste ej vart jag skulle placera den.. :)
    Nu är bara frågan vilken mobil man ska satsa på?
    Nästan alla jag har snackat med rekommenderar S3'an om jag ska köra Android men jag gillar HTC och om man kollar på hårdvaran så kommer väl ONE X+ vara bättre/snabbare än S3?
     
  7. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Jag har ägt både Android och WP (just nu en lumia 800)

    Gillar du att pilla och modifiera ditt system så är android ett självklart val, men gillar du enkelhet och att allt bara funkar och du har inga tankar på att ändra nåt så är WP helt klockrent.. Dock ska du veta att WP har inte en tiondel av Androids app utbud
     
  8. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Vilken telefon?

    Nu när jag har bestämt mig för en Android mobil så vet jag inte vilken jag ska skaffa...
    Eftersom att dem flesta av mina polare säger att S3 är den bästa Android mobilen ute nu så känns det som att man ska satsa på den men jag själv gillar HTC mer av någon anledning...
    Så jag undrar några saker.. :)
    Kan man ha typ exakt samma roms å emulatorer på både S3 och One X (One X+)?
    Har båda bra bluetooth?
    Kan man ändra typ teman osv i båda?
    Kan båda anslutas till TV'n och använda den som skärm?
    Och ja hårdvaran är ju typ samma i One X å S3 men One X+ kommer ju ha bättre hårdvara än S3'an så om man kan göra exakt samma saker i båda så borde man satsa på One X+ om den har bättre hårdvara elr?
    Peace//Alex
     
  9. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Beroende på om skaparen till rommen gör rommarna till 2 olika telefoner. Men OneX är svårare att roota och garantin försvinner.
    Båda har bra bluetooth.
    SGS3 kan flytta över bilden till tv:n, tror OneX gör det också.
    OneX+ och SGS3 har ingen större skillnad i hårdvara och frågan är om du som användare kan ens märka nån skillnad. Båda telefonerna är ruskigt snabba. Mer viktigt för mig är batteritiden, kameran och utseendet både utvändigt och i mjukvaran. Jag gillar HTC:s utseende i mjukvaran men detta är en smaksak ju, gillar SGS3 mer utvändigt men där är mycket av skillnaden den utstickande kameralinsen på baksidan på OneX som jag inte tål.
     
  10. draca

    draca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTC ONE X+!!!

    valet är självklart.

    det jag pillat på med WP7+ har fått mig att inse att windows phone suger.. jag menar verkligen suger.. det är sjukt frustrerande att använda och inte användarvänligt för fem öre.

    Android är faktiskt det enda raka och bra valet här.

    Blir glad när du säger att du valt HTC också, har själv haft 3st HTC och är jättenöjd med både kvalitet och service på telefonerna, trots att Desire var något buggig i hårdvaran.

    One X är den bästa telefonen jag nånsin haft (och det är första gången jag nånsin sagt att en telefon är den bästa jag nånsin haft)

    Och HTC's Sense interface ger dig allt du vill ha på bästa estetiska sätt och med bästa funktionalitet och lämnar väldigt lite kvar att önska. (HTC var före med så många funktioner som numera är standard i android)

    jag ser inget behov av att behöva roota telefoner och ladda in custom roms, det är mest bara jobbigt, jag vill själv ha en telefon som funkar bra utan en massa pill och HTC blev det självklara valet.
     
  11. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag står i ungefär samma val. Hade det varit vanliga HOX mot S3an hade jag valt den senare. Men eftersom HOX+ har fått större batteri samt batterisnålare chip är det svårt igen. Du har förvisso utbytbart batteri på s3an, men vet inte om det kommer komma till användning för mig. Skulle vara najs att ha möjligheten dock.
     
  12. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är väldigt svårt att svara på vilken mobil man bör välja, en som finns att köpa idag eller en som inte finns att köpa än.

    Hade valet varit mellan One X och SGS3 så hade jag rekommenderat SGS3 alla dagar på veckan - men frågan är om One X+ är så mycket bättre - det tvekar jag lite på. Jag tror istället att One X+ kommer kunna mäta sig med prestandan och allt hos SGS3. Så ingen mobil kommer vara dålig, men frågan är vilken som blir toppmodellen! Välj efter den telefon du tycker är snyggast och passar dina behov, då blir du med största sannolikhet nöjd!
     
  13. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nice info folk! :)

    Tack för era svar fortsätt gärna berätta vad ni vet om SGS3 å HOX+ :)
    Tack för svaret Timppa och jag kan säga att HOX+ har ju snabbare processor än HOX och längre batteritid vilket är en väldigt stor fördel och jag har inga större problem med kameran, det är inget som stör mig men om man kan ha samma roms osv så kommer jag nog satsa på HOX+ :D
    Draca jag känner oxå att HTC e riktigt najs faktist! :D
    Gambit eftersom att nya HOX+ kommer ha bättre batteritid å processor så kommer jag nog välja den framför S3'an faktist å det borde du oxå göra! ;)
    Cammen jag gillar One X lite mer än S3'an faktist å om man kan köra samma saker å allt i dem så kommer jag nog köra på HOX+ för jag tror inte att prisskillnaden kommer vara så stor så jag kommer nog bli sjukt nöjd med HOX+ faktist :D
     
  14. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Vilken operatör!?

    Jag smygbumpar denna lite :3
    Eftersom att jag nästan HELT har bestämt mig för Htc One X+ om inte Samsung/Htc hinner släppa en ny mobil innan jag ska byta..
    Så jag undrar lite vilken operatör ni rekommenderar för bäst 3g, fria sms och bra täckning här neråt i landet? :D
    Har Telenor just nu och deras 3g nät (Unlimited surf) är ganska bra och acceptabel täckning lite överallt men priset för min stuidebidrags plånbok är helt sjukt!
    Jag har alltid haft Telenor men har alltid viljat byta mobil snabbt å man kan byta abonemang helt 3 månader innan det går ut med Telenor så har tyvärr stannat hos dem även med tanke på priset...
    Jag tänkte ha fria sms, vill ha bra täckning lite överallt här nere i Skåne men behöver inte "unlimited" 3g som jag har nu för jag har bra WiFi både hemma och i Skolan och det e där jag surfar mest...
    Så vad rekommenderar ni för operatör med snart släppta HOX+ som inte ska vaa för dyrt och mobilen ska ingå i månadskostnaderna?
    Vet att man kan gå till typ Phonehouse å fråga men jag tror bara dem väljer det billigaste så tänkte att det var lika bra att fråga här där folk vet lite mer om de olika operatörerna å deras täckning osv... :D
    Peace and Love//Alex
     
  15. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är svårt att säga eftersom mobilen inte har något officiellt pris från operatörerba än. Men troligtvis kommer den säljas med 3Fastpris Sverige, 399kr/månad. Obegränsade samtal och SMS samg 2GB surf ingår, därefter sänks hastigheten.

    Är det en viss mängd surf du vill ha? Har du hört något extra bra om någon operatör? Är det någon du vil undvika? Ringer du mycket eller är det SMS som gäller?

    Det som är med Telenor är att de nu på alla mobilabonnemang förutom de två dyraste börjar ta extra betalt om du surfar för mycket, närmare bestämt 9kr/dag kostar det.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aah 3 Fastpris låter ganska bra faktist :P
    Jag har hört att Telia har ganska bra täckning och surf, då kan man även köra halebop eftersom att dem kör på Telias nät (Vad jag vet)
    Men 3 ska nog inte vara någon större fara bara det är billigt :)
    Jag är ute efter fria sms (1000 räcker) jag ringer inte jätte mkt.
    2gb surf kanske är lite på gränsen men eftersom att jag kör WiFi både hemma och i skolan så kan jag nog klara mig på det :)
    Telenor känner jag för att undvika om inte dem kommer göra nåt grymt erbjudande med den telefonen.
    Jag vill även undvika allt där man måste betala en fast summa för mobben heheh :P
    Men vet du nåt bra abonemang med den vanliga HOX alltså ett ungefärligt pris bland de flesta operatörerna? :)
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Det var ett tag sedan jag kollade, men har för mig att 3 sålde den för 199 med pott abb och 349 med fast pris abb - ingen koll på de andra operatörerna utöver att jag tror att Tele2 har ett snarlikt pris och att Telia samt Telenor tar ett lite högre pris :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 12 okt 2012
  18. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Köp aldrig en smartphone vid release. I början förekommer ofta att misslyckade partier av telefonen av misstag eller slarv kommer ut på marknaden.

    Det hände till exempel vid den svenska releasen av One X. Väldigt många lurar av undermålig kvalitet slapp igenom kvalitetskontrollen och såldes. HTC tappade verkligen bollen där och har ett digert jobb framför sig att vinna tillbaka förtroendet efter det. Av den anledningen skulle jag vänta någon månad eller två om det absolut måste vara One X+. Du riskerar att göra en riktigt dålig affär om du köper grisen i säcken.
     
  19. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hej och välkommen!

    Jag tycker att du ska köra på en HTC One X om du bestämt dig för HTC. Windows Phone är riktigt tuffa också, förmodligen det snyggaste gränssnittet jag någonsin sätt på en telefon. Nackdelen är apputbudet. Windows Phone är fortfarande ganska ''litet'' jämfört med jättarna Android och iOS.

    HOX däremot tycker jag har en riktigt snygg design. Jag har aldrig riktigt fallit för HTC, mend det är bara en smaksak.

    Har du inte spanat in Samsung Galaxy S3? Den tycker jag känns riktigt vass!
     
  20. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Aah okej men 349 låter ändå som ett relativt bra pris faktist tack så mkt cammen! :D
    Sneaky mitt abonemang går inte riktigt ut än det är först nästa år och vad jag har hört kommer HOX+ släppas denna månaden fast jag vet inte
    Så nysläpps "misstag" kommer det inte bli av mig och jag är inte helt inne på HOX+ men på något sätt känns HTC mer Jag än vad Samsung (S3) gör så jag vet inte riktigt hur jag ska köra.. :/
    Tack Galaxxy :)
    Du kanske inte har läst hela tråden men jag ska inom några månader när mitt abonemang går ut skaffa ny och då kommer One X+ hinna släppas så jag är sugen på den men har kollat lika mkt på Galaxy S3 så det är ett ganska svårt val faktist..
    Men är det någon som vet vilken av dem som har mest "frihet" så att säga?
    Är det någon av HTC eller Samsung som har mer begränsat OS eller kan man göra exakt samma saker med dem?