Vilka här är kvar?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av simpleminds, 19 maj 2012.

  1. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Bytte för tre veckor sedan till en active från X10mini pro pga att högtalaren la av efter att jag tappat den 15meter ner i betong golv, men förövrigt fungerade den bra, körde med handsfree de sista dagarna eftersom jag inte hörde vad folk sa annars.

    Jag tänkte först byta till en Mini, men sedan blev det Active i sista stund. Jag var helt klart nöjd med min förra telefon. Men Active är grymt mycket bättre. Något större skärm, men fortfarande liten rent fysiskt. Den flyter på bra och batteritiden är markant bättre. Kör helt orootat nu och med orginal launchern. Gillar den skarpt, skulle inte byta till något annat nu. Billig och bra telefon som inte är för stor, vilket är en bra kombination enligt mig som tycker det är onödigt att lägga ner över 5000 på en lur och vill ha en som är relativt liten.
     
  2. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ursäkta, vad syftar du på???

    Med den där attityden tycker jag du kan hålla dig utanför forumet!

    As simple as that!


    Skickat från min Arc S med ICS
     
    kalleboston gillar detta.
  3. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tack för din åsikt.

    ;)
     
  4. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Varsågod B-)

    Skickat från min Arc S med ICS
     
  5. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Har iPhone 4 nu men har kvar min mini pro liggandes i en låda, och helt ärligt hade den inte börjat lagga så enormt så hade jag nog gillat den mer.
     
  6. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER


    Jag älskar verkligen min mini pro. Varför? Ptja, den är liten, den fungerar (nåväl, skärmen är ju överkänslig vid samtal) occh jag kan göra allt utom att spela spel på den (tips på spel som den klarar av tas emot). Visst, det tar tusen år att göra allting och det är frustrerande, men jag återvänder trotts allt hela tiden till min x10 mini pro.

    Just smidigheten och tangentbordet är det som är skönast, även om jag tycker att min HOX är den absolut bästa telefonen jag använt så återkommer jag som sagt till minin hela hela tiden. Kanske borde jag testa Xperia Mini Pro, för att få lite bättre flyt etc.? Men jag tycker x10 trotts allt har sin charm.

    Den är dock helt stock, jag bör kanske roota och slänga in någon annan rom för lite bättre flyt?

    Värt att tillägga är att jag har gjort en ganska lång mobilresa, 888 (med magnesium ram och trippelband!) från det att jag var 12år 98, sen 3310, c95, T68, T66, NEC 3G, Någon fyrkantig dubbelvikt Nokia som jag inte minns namnet på, Nokia N95 8GB Black, Omnia, iPhone 3GS, Galaxy Ace, Gamal Nokia, Arc S, SGS2 (Träligaste av dem alla jag haft), Arc S, x10 Mini Pro, SXS, Note, HOX, SGS3, HOX.

    Idag har jag alltså HOX och minin kvar. Jag använder min mini trotts allt, även om HOXen är den bästa jag använt. Minin köpte jag dessutom av en lirare för 250 i nyskick i vintras då jag var tillfälligt utan telefon, och jag kan verkligen inte sluta använda den.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 30 jun 2012
  7. Joiis

    Joiis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Lägg in en ny fräsh ROM på din U20i och någon passande kernel :)

    Om du vill ha mer flyt ska du testa en SK17I (MiniPro).

    Några fördelar: Många devs använder MP av Sonys 2011 års modeller så utbudet av ROMs är rätt bra :)

    400 mhz starkare än x10 MP

    Om du ändå tycker att 3 tums skärm är för liten och ändå vill ha ett fysiskt tangentbord så ska du kolla på Xperia Pro :)

    PlaystationPlaystation;

    Sent from my XperiaMiniPro running Cyanogenmod 9. Thanks FreeXperiaProject, you made my Xperia™ free :)
    PS Tapatalk gör min post lite skum :PP
     
    Last edited: 30 jun 2012
  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jahapp då har det gått en månad sedan senaste inlägget i detta forum. Är alla borta??

    Min mini slutade ta laddning och dessutom, när den väl tog laddning, laddade ur nästan på en gång... så har köpt en ny telefon. Sörjer min mini, kommer nog aldrig mer komma en Android i så behändigt format :( min nya (Xperia U) är såklart snabbare men alldeles för stor, om jag ligger i sängen måste jag använda två händer för att använda telefonen (går inte att hålla upp-och-ned med en hand). Detta gör jag varje dag då jag lägger min son, som ligger på min ena arm och jag är således begränsad till en hand :) (ligger kvar en stund efter han somnat...).

    En 3,5" telefon med minimal eller ingen dödyta runt skärmen, med bra hårdvara, hade nog varit optimalt för mig...
     
  9. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Inte än, men snart. Har precis köpt en Xperia P som jag väntar på. Hade egentligen inte planerat att köpa någon ny lur än då min 2.5 år gamla X10 mini fortfarande fungerar ypperligt. Dock hade Elgiganten ett veckoerbjudande denna vecka på just Xperia P och eftersom jag sneglat på just den och IPhone sedan i våras, så blev det ett oväntat spontanköp.

    2500:- för X10 mini för ca 2.5 år sedan, 2190:- för Xperia P anno 2012. Inte illa.
     
  10. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag har fler mobiler. Men när jag är ute i skogen lysnar jag på play kanaler med X10 Mini värje dag. Så liten så därför :)
     
  11. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    X10 Mini Pro. Bästa telefonen jag haft.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  12. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tycker också väldigt mycket om min mini även om jag vill ha en som är lite större
    Var inne i helgen och kände på nya mobiler.. f-n vad stora alla är..
    Jag har väl inte de största händerna men ändå..
    3,7" är min absoluta smärtgräns för att hantera telefonen med en hand.
    Då finns bara mobiler med medioker prestanda..
    Vill ha en med minst 1GB RAM och dualcore..
    Lär väl få vänta..
     
  13. Eekamouse

    Eekamouse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kvar min X10 mini pga formatet men har sneglat lite på SIII mini.
     
  14. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Min u20i ligger fint i rummet, och ibland kan man få ett ryck och robotar de och håller på :) älska android <3

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  15. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tyvärr verkar det så :( Tillverkarna verkar ha svårt att fatta att det finns en marknad för små telefoner med bra prestanda... eller så är vi en udda minoritet ;) Min Xperia U var den minsta jag kunde få tag på (jobbmobil, hade inte så många att välja på) och den känns gigantisk. Hade varit perfekt om den inte haft så mycket dödyta framför allt under skärmen... håller med, 3.5 - 3.7 tum, sen känns det för stort med en hand. Nyligen presenterade Samsung S3 mini, som dels inte visade sig vara speciellt mini (4") samt rätt medioker prestanda... det enda den delade med "riktiga" S3 var just namnet....
     
    faidros gillar detta.
  16. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Frågan är vad man skall med en massa prestanda till på en liten skärm.
    Prestandan används i regel till att labba med spel och annan media, inte skicka sms och browsa forum.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  17. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Stämmer, plus att det kanske är riktigt svårt att få ut grym prestanda på ett litet format

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  18. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    X10 mini är ju rätt laggig med nyare appar. När den kom var den rapp, inte längre.... hade gärna haft snabbare processor och mer RAM t.ex.
     
  19. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Visst är det så, men samtidigt, vilka appar menar du? Med den begränsade skärmytan så begränsar man ju sitt användande till ganska basic saker, och så avancerade nya appar för det finns ju inte. Tex. Sportstracker är ett jag kan tänka mig absolut behöver mera kräm och kan funka på litet format, smidigt för de som tränar mycket med.
     
  20. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om man vill köra senare versioner av android/custom ROM så är det trevligt med mer kräm.
    Har tex kört JB custom, hade varit trevligt med lite bättre hårdvara.
    Custom är ju ofta buggigt, men ändå, bättre hårdvara = bättre upplevelse av android
    Flyter bättre helt enkellt.
    I mitt fall skulle jag gärna vilja framtidssäkra en mobil också.
    Vet aldrig vad framtida versioner av Android kräver..