RAMOS W30 Quad Core Samsung Exynos 4412 10.1" 1GB Ram 1280X800 IPS Android 4.1

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Swedroidman, 2 okt 2012.

  1. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Ramos has recently announced their next 10.1" Tablet with complete specifications posted on their website. The Ramos W30 Tablet would be the very first 10.1" Tablet in China (announced) that offers a stunning QuadCore Samsung Exynos 4412 processor together with a powerful QuadCore Mali-400 graphics. I am witness on how powerful is a DualCore China MID Tablets packed with a QuadCore Mali-400 graphics like PiPO U1 Tablet which I have reviewed recently. It was already a dream come true to most Tablets Enthusiast like me as we can drag, install and play every heavy 3D games on it without any hiccups or lags. But having this Ramos W30 Tablet built with the famous Samsung Exynos 4412 QuadCore processor and Mali-400 QuadCore graphics that Samsung Galaxy Note 10.1 also have would be an "Out Of This World" experience for most of us.

    Aside on QuadCore processor and QuadCore graphics, Ramos W30 Tablet is also giving their future customers with a gorgeous 1280x800px HD resolution with IPS screen, a 1GB RAM and a 16GB of Storage. A pretty decent specs that become standard to most China Tablet on the market. There are still no confirmation about the Camera specs and if it have built-in Bluetooth as-well, hopefully yes. But I wouldn't mind if its offer a 0.3MP or 2.0MP front facing camera alone and has no Bluetooth, I'll definitely enjoy and brag this Tablet if it reach my hands.

    The price? Well, excuse me Google Nexus 7 please get out of the way. The Ramos W30 QuadCore 10.1" HD-IPS Tablet is announced for US$199.00 *srp. This Tablet will surely rock the entire Tablet Market up and down with its price, we can expect huge competition not only on China MID Tablets but on Branded and Expensive Tablets as-well.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ny quad core med dom bästa specsen hittils på en Kina platta, och som för första gången faktiskt matchar dom dyrare android plattorna.

    Nästan så att jag kommer avboka AMPE A10 Quad core plattan jag beställt då denna kommer ha mycket bättre stöd för spel m.m då den har bättre CPU / GPU och LPDDR2 som allt kommer från Samsung vilket betyder grymt bra prestanda.


    Ramos W30
    Operating System: Android 4.1 Jelly Bean
    CPU Frequency: 4 x 1.4Ghz Quad Core Samsung Exynos 4412
    GPU Quad Core ARM Mali400*4
    RAM 1GB LPDDR2 Samsung Ram (2GB Version Available)
    RAM Type LPDDR2
    Internal Memory 16 GB
    Card Reader microSD Card / TF Card 32GB Max.
    Camera / Webcam Yes
    Camera / Webcam Front 2.0 Megapixels / Back 2.0 Megapixels
    Screen Size 10.1 inches
    Screen Resolution 1280x800 pixels
    Screen Type Capacitive
    Multitouch Screen Yes
    Multitouch 5/10 points (to be announced)
    Display Technology IPS Technology
    HDMI Output Yes
    HD Video Support Full HD 1080p
    Android Market Support Yes
    Adobe Flash Support Yes
    I/O Ports HDMI port, microUSB, microUSB Host, Heaphone Jack, MicroSD Slot
    WiFi Standard 802.11 b/g/n
    Ethernet Port (RJ45) No
    3G Yes
    3G By 3G USB Key
    GPS Yes
    Type GPS Internal (option)
    Bluetooth Yes
    G-Sensor Yes
    FM Function Yes
    Microphone Yes (integrated)
    Built-in Speakers Yes
    Battery Life 10 hours
    Language Multilingual
    Warranty 1 Year


    Finns att förboka på dessa online butiker

    Ipadalternative $249.00 inkl frakt (Ca 1700:-)
    http://ipadalternative.com/high-end...g-ram-android-41-jelly-bean-1280x800-ips.html

    Merimobiles $279.99 inkl frakt (ca 1950:-)
    http://www.merimobiles.com/Ramos_W30_Quad_core_10_1_inch_IPS_1280_800_Android_p/meri5746.htm

    Android Mall £172.71 inkl frakt (ca 1930:-)
    http://www.androidmall.co.uk/ramos-w30-quad-core-bluetooth-gps-fm-10-1-inch-tablet-pc.html

    Lightake $279.90 inkl frakt ( ca 3142:-)
    http://lightake.com/detail.do/sku.P...ex_A9_1.4GHz_Android_4.0_Tablet_PC_16GB-56978

    Mer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1879089

    Tillverkarens hemsida: http://en.mumumusic.com/?product-18.html
     
    Last edited: 4 okt 2012
  2. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Denna platta ser riktigt intressant ut om nu mjukvaran kan hantera hårdvaran på ett bra sätt! Plattan ser ut att ha fångat publikens intresse redan innan release vilket kan tyda på att den kommer att bli populär = större chans för bra custom ROM:s.

    Denna återförsäljare visar plattan som tillgänglig redan nu: http://lightake.com/detail.do/sku.P...ex_A9_1.4GHz_Android_4.0_Tablet_PC_16GB-56978
    förmodligen är det väl dock förhandsbokning.

    Ser fram emot tester på denna framöver, själv kommer jag nog att införskaffa mig en AOSON M11 så länge då jag länge vart sugen på 9,7 - 4:3 formatet. :)
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 671
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar onekligen vara en intressant platta. Vad jag noterat bland i stort sett samtliga av de "budgetplattor" jag hittills testat är att touchen inte är så responsiv som man kanske hade önskat. Jag är väldigt nyfiken på hur bra det fungerar med den här.
     
  4. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Tror också denna kommer bli väldigt populär på XDA forumet, så det lär komma customs Rom m.m till den.
    Så fort den går att köpa så ska det gå att välja en värre variant med 2GB Ram, GPS och 3G, självklart då till ett lite högre pris.
     
    Last edited: 4 okt 2012
  5. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blir att hålla utkik efter denna! Vill ha en lite större platta än min nuvarande 7" 2gb och GPS låter inte helt fel hoppas alla versioner kommer ut ungefär samtidigt.
     
  6. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Hittade lite mer info om plattan från Chinitech:
    http://www.chinitech.com/en/2012/ac...ore-2go-de-ram-et-32go-de-memoire-confirme-2/

    The Ramos W30 will be available in two versions, 1GB of RAM and 16GB for the basic version. Then a high spec version with 2GB of RAM and 32GB of memory . Ramos will offer option such as the possibility of having bluetooth, FM receiver and transmitter, and a GPS module. The best comes last with a 3G version of the Ramos W30 that will be released later. All versions are based on a 10.1 inch IPS display with a resolution of 1280×800 pixels.

    Ramos finally confirmed that the tablet will be available for sale during the month of October.

    Ramos W30. In fact this tablet based on the Samsung Exynos 4212 platform featuring a 4 cores processor and graphics card. Even so RAmos announced that the processor is overclocked at 1.5Ghz per core against 1.4Ghz for the Samsung galaxy S3. Thus, the Ramos W30 will be one of the most powerful Chinese tablets.

    Here is a presentation video showing the tablet making some benchmark:
    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/asZuVJtJ9WA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
  7. HappyTrizi

    HappyTrizi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev verkligen intresserad av denna platta när jag blev tipsad hit! :)

    Halft of-topic kanske men är det något som kan rekomendera ipadalternative.com? Aldrig hört talas om sidan o är lite känslig för att köpa saker från sidor jag inte har hört om förut :P
     
  8. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har för ett par dagar sedan beställt en platta från dem i "PIPO M1" tråden, du kan hålla utkik där så berättar jag hur det går. :)
     
  9. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Orkade inte vänta på Ramosen så det blev en ASUS transformer pad TF300T istället, grymt nöjd med den :)
     
    Last edited: 12 okt 2012
  10. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Showoff! ;)
    Nej men grattis till ett bra val! Tror att den stora anledningen till intresset för dessa plattor handlar om att ha den som någon form av leksak. Ska man dock ha riktig kvalité ska man ju givetvis t.ex. köra på TF300T plattan. :)
     
  11. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Ny film ute nu, och det verkar som att det är ICS istället för JB som var utlovat.

    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/2H-T9j358g4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
  12. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Förmodligen kommer nog en uppdatering till den innan den släpps på marknaden, eller kort därefter. Annars om den blir riktigt populär så lär ju inofficiella JB-ROM:ar dyka upp!

    Tycker av vad man kan se på videon att plattan ser ut att vara av riktigt bra kvalité med en riktigt fin skärm. Skall bli intressant att läsa/se lite recensioner på den framöver. Swedroidman är du spekulant på en, eller är du för galet nöjd med din High-end platta för tillfället? ;)
     
  13. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Det enda jag tyckte såg lite dåligt ut var luckan till USB gillar inte grejer med luckor som kan gå sönder hehe. Dom borde få in JB på den innan den släpps tycker jag för annars vet man ju aldrig när det kommer en Officiell rom och jag själv skulle aldrig köpa den utan JB.

    Är väldigt nöjd med TF300:an och min GT-P1000 så nån mer platta blir det inte på ett tag nu iaf :)
     
  14. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    http://www.ramos.com.cn/showroom/2012/evo/index.html#W30HD

    verkar som de har schyssta plattor på G, W30HD med 1920x1200 eller varför inte W40 med upplösning som ipad 3.

    Ska bli intressant vad för olika plattor som dyker upp nu. Känner jag mig rätt så kommer det ligga ett hårt paket under granen signerat till mig själv. Ainol har en 10" platta på g med 1920x1200 också men verkar som den har lite sämre CPU+GPU.
     
  15. Nickhe

    Nickhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  16. dalys

    dalys Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också blivit sugen på den här plattan. ipadalternative.com har ändrat priset till $279 nu för standardversionen. De har även lagt upp 2GB-versionen och den kostar $349. Releasedatum är satt som 15:e november hos dem men de är fortfarande inte markerade som inkomna i lager så antar att Ramos inte lyckats hålla 15:e. Den är dock markerad som i lager hos http://androidmall.co.uk, och de har även lagt upp W30HD för £173 (+£21.48 för UPS/DHL/EMS expressfrakt), men W30HD verkar dröja några veckor till. Ganska bra pris annars på W30HD tycker jag, men hur pålitliga är androidmall? Verkar inte finnas så jättemycket info om dem på nätet.
     
  17. MrOsbourne

    MrOsbourne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gjorde igår en beställning på 3st från Aliexpress, hamnade på rätt precis 5000:- inkl. frakt. Dags att uppgradera sönernas plattor så det får bli ett hårt paket i julstrumpan. Fick precis besked att dom skickats med UPS, få se om jag åker på tull...

    Någon som fått hem en sådan här platta än?
     
    Last edited: 26 nov 2012
  18. proffen

    proffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Mrosbourne. Vad roligt att någon har köpt den plattan jag funderar på att köpa, jag väntar på att Ramos w30hd skall börja säljas men den verkar inte komma före jul så det får nog bli en w30. Kan du skriva en recension när du får dem ? Jag fick hem ett paket med UPS förra veckan och jag slapp tull och fort gick det. Vilken på Ali handlade du ifrån ?
     
  19. Eirike93

    Eirike93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har aldrig ägt en surfplatta, men när jag efter jul köper en så blir det nog en sådan! :)

    Språk, där kan man väl bara skifta till svenska under inställningar och använda som vanligt, eller?
    Och, det bör väl funka med svenska SIM-kort i en sån där va? :)

    Ska bli kul att se vad ni som beställt tycker om den!
     
  20. dalys

    dalys Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ipadalternative har nu ändrad datum för W30 till 7:e december. lightake.com har tagit bort "Pre Sell" från namnet och markerad den som i lager men vet inte om det stämer.. Det finns ett antal kineser som sitter och trycker på plattan, eftersom de släpptes först till två stora inhemska butiker i Kina. Jag körde google translate på lite negativa aspekter på plattan och postade på ett annat forum: Ramos W30 Quad Core 10.1 Inch HD IPS w/ Exynos 4412

    Såg nu att det redan verkar finnas två firmwareuppdateringar att ladda ner också, vilket är bra! Senaste släppt 2012-11-26. http://www.ramos.com.cn/product.php?action=support&id=86

    Att ändra till Svenska ska inte vara några problem. Angående stoppa in sim-kort så har ju inte vanliga W30 eller W30HD stöd för det. Bara WiFi. Men kan hända att det kommer 3G-versioner.