Fråga: Leverans från Halebop?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Fredzz0rs, 15 okt 2012.

  1. Fredzz0rs

    Fredzz0rs Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde en SG3 4G från Halebop för 5 dagar sedan men fick beskedet att den var slut på deras lager.

    Är det någon annan här som går och väntar på den mobilen från Halebop?
    Vet något hur ofta de brukar få leveranser och vilken kvantitet det rör sig om?

    Tycker det är dåligt att de inte har någon info på deras sida om eventuella leveransdatum m.m.

    Tacksam för svar!
    För övrigt första gången jag provar Android-mobil.. ska bli skoj. Har övergivit Apple :)
     
  2. Svetla

    Svetla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade med chatt supporten precis är duktigt sur vill ha 500 kr tillbaka kampanjen innan den 20e måste man få ett kvitto.

    2012-10-15 18:30:38
    Tyvärr så kan vi inte påskynda leveransen från Samsung på något sätt
    Vi har inte fått något bekräftat datum utav Samsung.
     
  3. Fredzz0rs

    Fredzz0rs Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sitter i samma sits! Man blir sur. Hur som helst så har jag bestämt mig för att gå till en närliggande teliabutik nu på torsdag för då ska de få in telefonen där. Kan ju alltid avboka mitt köp från Halebops sida isåfall
     
  4. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma här, beställde också min från Halebop i Onsdags eller Torsdags. Skickade ett mail innan beställning med frågan hur det såg ut med leverans och fick till svaret att "telefonerna kommer att komma kontinuerligt under de närmaste veckorna" vad det nu kan betyda. Men är det någon som vet hur det fungerar med 500kr cashback, måste man fått telefonen innan den 20e eller räcker det att man köpt den innan det datumet? Vilket datum står så att säga på kvittot, dagen du köpte/beställde telefonen eller dagen den skickas från Halebop? För man hade t.om. den 25e på sig att skicka in kvittot till Samsung vill jag minnas..
     
  5. Svetla

    Svetla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en studentrabatt via mecenats hemsida så jag kan inte hämta ut den i butik har kollat med kundtjänsten.

    Funderar på att beställa vanliga 3g luren via tele2 istället. Efter lite bråk med kundtjänsten visade det sig att om en mobil finns i lager står det under telefonen I lager (39) tex men om den inte finns i lager står det inget. Jag tolkade ingen text som att den fanns i lager föreslog att det skulle stå I lager (0) istället för att ta bort texten.

    EDIT:

    Det måste vara ett kvitto som det står senast den 20 på och man kan registrera fram till den 25. Dock behöver man EMI-nummret så man måste ha luren eller åtminstone kartongen fysiskt i handen innan den 25e. Är skeptisk att dom hinner leverera telefoner innan dess. Dom har ju ingen aning när det kommer telefoner. Kanske ringa Samsung Sverige och fråga i morgon.

    Kör dom gamla krog-tricket bromsa kön strax innan det börjar kosta pengar. Hålla lite på leveranserna tills 500 cashback tar slut?

    EDTI2:

    Skrev ett inlägg på Samsung Sveriges Facebooksida får se vad dom svarar.
     
    Last edited: 15 okt 2012
  6. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma här, och det erbjudandet innebär ju att man sparar totalt 1200kr under bindningstiden dvs mer än dubbelt så mycket som cashback kampanjen.

    Frågan är ju vad som står på kvittot, datumet du beställde telefonen eller datumet den skickas från Halebop?

    Håll oss uppdaterade! Jag sitter som sagt i samma sits som dig och skiljer det 500kr mellan telefonerna vette tusan om det är värt det. Som sagt, 4G kommer ju inte "gratis" eftersom det drar en hel del batteri och jag vet inte om det är värt lite extra hastighet att behöva ladda luren flera ggr/dag. För lite ramminne ska tydligen inte vara något större problem på 3an heller, iof vet man ju av erfarenhet hur behovet av minne ökar med tiden men jag vet inte hur det är med ramminne i telefoner.
     
  7. Svetla

    Svetla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va någon som hade kommenterat mitt inlägg på Samsung Sverige:

    2012-10-16 14:06
    "Samma sak här, beställde i tisdags och inte fått den än. Pratade precis med halebop supporten. De har fått in en leverans som börjar skickas ut idag, men de kunde inte säga om jag var tillräckligt långt fram på listan för att få en av dem. De visste inte när nästa leverans skulle komma."

    Så enligt andrahandskällor på FB så har dom fått in en laddning lurar.
    Beställde min 2012-10-07 hoppas det räcker för att få den. Eller så har allt tjat på supporten gjort att jag står sist i kön :/
     
  8. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för updaten! Men det där lät ju mindre bra med tanke på att jag till och med beställde min några dagar senare än dig. Gissningsvis kommer ett mail från Halebop ganska exakt samtidigt som den skickas iväg från dem, och om du inte fått det än har dom antagligen inte skickat den idag.. Vi får helt enkelt hoppas att de tog tidig kväll på lagret och sätter igång och skickar iväg en stor laddning telefoner i morgon bitti :) Skriv gärna när du vet något mer, antingen genom kundtjänst eller att din blivit skickad :)
     
  9. Albin.Jakobsson

    Albin.Jakobsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena. Det var jag som skrev på FB, tänkte bara säga de här också så att de blir en förstahandskälla :). Hade varit intressant och se vilka som får sitt mail i dagarna då, och när de beställde. Jag själv beställde i torsdags (11 okt)
     
  10. Fredzz0rs

    Fredzz0rs Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag beställde den 10 okt och har inte hört ett skit från Halebop.
    De ska ringa mig från min närmsta Telia-butik på fredag för då skulle de få in 22 telefoner. I så fall avbokar jag min order från Halebops hemsida.
     
  11. Svetla

    Svetla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick mail nu 15.29 från Halebop att mina varor va lämnade till posten.
    Hoppas jag får den innan fredag. Lycka till ni andra.
     
  12. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    När beställde du din?
     
  13. Svetla

    Svetla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    La min order sent den 7 oktober 2012 som va en söndag.
     
  14. Albin.Jakobsson

    Albin.Jakobsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen mer som fått sin telefon eller hört något nytt?
     
  15. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    La min beställning 13e oktober och fick svar direkt att mitt nummer skulle flyttas över till Halebop den 18e. Men i veckan fick jag ett brev där det stod att mitt nummer inte flyttas över förrän 2 november, så jag gissar att det är preliminärt datum telefonen kommer in och dom hinner skicka den till mej. Men det är ju såklart bara gissningar.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  16. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Beställde samma dag som dig (söndag, runt 10 på kvällen för övrigt) och fick i fredags eftermiddag veta av kundtjänsten att jag hade plats 37 i "kön" och att den sannolikt eller nästan säkert skulle skickas med nästa beställning som förmodligen skulle komma in under nästa vecka. Lite surt att man antagligen går miste om rödingen från Samsung, men att byta till den vanliga trean känns inte värt en röding mindre.
     
  17. Albin.Jakobsson

    Albin.Jakobsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma dag som mig? Beställde torsdagen den 11:e. Så om du beställde söndagen den 7:e (som svetla, som har fått sin telefon) och du ligger på 37:e plats, så är de ju en hel del folk som har beställt.

    Hittade på katshing.se att de får en leverans den 31 okt, möjligt att de andra återförsäljarna får samtidigt?

    Edit:
    Blev nyfiken och snackade med halebop support. Jag hade plats 24 och skulle absolut få telefonen med nästa leverans. Dock så visste de inte när de skulle få in dem. Denna eller nästa vecka sa Patrik på halebop.
     
    Last edited: 22 okt 2012
  18. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma dag som dig, alltså på torsdagen. Det beskedet fick jag dock fredag morgon, och gissningsvis ändrades det under dagen för beställningen de fick in under torsdagen skulle skickas under fredagen.

    Men vad bra, vi får hoppas att det blir denna vecka helt enkelt :) Vad gäller leverans samma dag skulle jag inte tro det, det har i alla fall inte stämt tidigare vad jag kunnat utläsa i den här forumsdelen.
     
  19. jahaja

    jahaja Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Plats 263 lär nog få väta ett tag :)
     
  20. JolleD

    JolleD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som hört något mer? Står även jag i kö till denna, men har inte fått något besked från Halebop..