Diskussion: Besviken på HTC (och alla andra androider)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deebo83, 18 okt 2012.

  1. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för oss som börjar få nog av att företag som HTC/samsung, fan och hans moster bara spottar ut modell efter modell som får benämning flaggskepp varje år.

    Jag har ägt olika typer av androider ända sedan begynnelsen nästan. HTC och samsung har varit de som jag växlat mellan som mest.

    Min allra senaste är en HTC One X som jag köpte detta år vid lansering tillsammans med ett tele2 maxi unlimited abb (man kan säga att jag fick den gratis nästan).

    Motiveringen till varför det blev just en HOX var att HTC hade gått ut med att de numera inte skulle spruta ut 35 halft fungerande mobiler per år utan de skulle satsa på ONE serien.....

    självklart är det viktigt för mig som konsument att få äga en dyrbar telefon i längre än några månader där jag känner att den är "top of the line" än.
    Så har det alltså INTE varit och HTC har brytit sitt löfte och därmed förlorat MIG som framtida kund iallafall....

    Det finns redan en mobil ute som heter One X +, och en till är på väg som heter butterfly..nånting..och året är inte ens slut.


    Jag är så fruktansvärd besviken på dessa tillverkare (samsung har dock blivit lite bättre med sina flaggskeppsmodeller) som bara spottar ut mobil efter mobil.

    Därför kommer min nästa mobil att bli en av äpplets mobiler. De släpper ut en mobil per år och visst, den krånglar väl den med men är betydligt mycket bättre än vad iaf HTC lyckats med hittils.

    Jag är jävligt ledsen över att ha en gammal mobil som är 5mån gammal. Det är ren skitsnack gentemot oss konsumenter. Om HTC känner att de vill uppgradera sin portfolio för att hänga med konkurenterna så har de misslyckats, och vi konsumenter får betala för det, gladeligen.


    När denna dör ut, aldrig mer en HTC och förmodligen aldrig mer en android om inte det blir en av nexus serien, som för övrigt verkar va på g med att haka på android trenden av att släppa flera olika samma år. Om fallet är sådant skiter jag givetvis i den med.

    Meningen med dena tråden är att vi ska disskutera HTCs brutna löfte och f.ö alla företag som bara spottar ut mobiler och kallar dem för flaggskepp för att lura oss.
     
    Marquzz gillar detta.
  2. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    din mobil blir inte sämre för det kommit en ny men den nya HOX+ känns som en "fix" av vanliga HOXen så i det här fallet är jag lite irriterad faktiskt.
     
    Poontus, crazyrobban och yarre gillar detta.
  3. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    den blir sämre, iallafall enligt utbudet som finns inom samma företag. ett flaggskepp skall vara den absolut bästa det året den släpps. inget annat!

    HOX+ är bara en spottloska i våra ansikten (vi som äger en HOX)
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    HOXen är en bra produkt men jag kan inte kalla den ett flaggskepp. Desire'n var ett flaggskepp jag var stolt över att äga en gång i tiden.
    Men jag håller med dig, HTC är inte i topp. Och det är ju dem som står offer för det gigantiska patentkriget, de har inte valuta eller resurser nog att hålla sig i fronten. De fick bl.a. ge upp beats audio.

    För min del blir den en galaxy note 2 i framtiden, eller om 3an har lanserats när det är dags för en ny telefon.
     
    Last edited: 18 okt 2012
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    förstår inte hur företaget kan bli sämre pga att en ny telefon kommer. det är alltså viktigast för dig att ha den bästa telefonen på papper inte att ha en telefon som du trivs med? isf är ju äpplet bra eftersom du bara behöver köpa en gång om året. Eller ännu bätrte köp en nokia n9 där produktlinjen är nerlagd då har du garanterat bäst i meego-serien..

    sicket trams.
     
    Lostpi, Poontus, Droid119 och 8 andra gillar detta.
  6. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Den punkten förstod jag inte heller riktigt. o_O
    Ganska udda argument som man ofta stirra sig blind på och tycker att sin telefon blir värdelös när det kommer ut en värsting på marknaden och man inte längre är den som plockar upp skrytmonstret ur fickan.
     
  7. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Blir ju lite "mycket vill ha mer" ;)

    Jag förstår dock resonemanget lite. När jag läste om One X+ så kändes det lite som en käftsmäll med tanke på att det inte är så längesen man köpte sin One X.
    Det blir ju lite tydligt att HTC själva inte är helt nöjda med One X som den är, så dom släpper en lite mer upphottad variant istället.
    Jag kände iaf ett våldsamt "vill-ha" begär. Men å andra sidan så är One X en riktigt bra telefon och jag känner inte att jag måste uppgradera mig bara för att dom släpper nya modeller.
     
  8. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    fattar inte vad du gnäller över, köp en sladdtelefon och ha hemma då. Utväcklingen går frammat och det gör den även för Nokia och Sony.

    Riktigt idiotisk tråd detta tycker jag, helt obefogad. Håll dig till Lunarstorm istället och lipa där.
     
    Zee gillar detta.
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja verkligen!

    Däremot så kan jag tycka att dom kanske borde lägga ned mer arbete på de nuvarande lurarna med uppdateringar i stället för att spotta ut fler, känns som att HTC gått vilse lite i detta modellspottande.

    Men att min nyinköpta värsting för mig på något sätt skulle bli sämre för att en häftigare modell släpps snabbt därefter förstår jag inte.

    Eller sitter det enbart i det häftiga att för omvärlden kunna visa att jag, just jag har den häftigaste luren på marknaden?
     
  10. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    okej. bra att du inte gnäller. stolt är du säkert!

    jag gnäller för att det inte är rätt att bli förd bakom ljuset med ett flaggskepp som är ett flaggskepp i en månad! det är tack vare såna som inte gnäller som företag fortsätter göra skitprodukter och marknadsför dom som flaggskepp för att nån månad senare släppa en exakt lika dan telefon med alla förbättringar som flaggskeppet borde haft redan ifrån början.

    det som hände var att HTC hade jävligt brådis att släppa ut en värsting telefon, de han nog inte testa den ordentligt och förlitade sig på att folk som inte gnäller förmodligen kommer att köpa en mobil som heter ONE X+.

    det e inte cool att gnälla på nån som gnäller heller....
     
    Fettkeewl och -WR- gillar detta.
  11. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    One X släpptes i Sverige i början av april. Den är därmed inne på sin 8e månad på marknaden, och varken One X+ eller Butterfly finns ännu att köpa. Vad är problemet?

    Sen så förstår jag inte, som vissa redan påpekat, hur en persons nuvarande telefon blir sämre bara för att det kommer bättre varianter. Otroligt fåfängt enligt mig. Ska vi sakta ner utveckling av teknik helt och hållet då? Blir alla våra nuvarande teknikprodukter bättre under en längre period då?

    Men det mest patetiska är att trådskaparen först säger att han fick telefonen "gratis nästan" med tele2:s erbjudande, och sen grinar över att han 7-8 månader senare inte längre tycker att han har en "dyrbar telefon" som är "top of the line"....
     
    Zee gillar detta.
  12. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Löjlig jävla tråd, barnsligt och helt onödig...

    Skriv till htc om du är missnöjd, för jag tror att jag pratar för många när jag säger jag bryr mig inte ett skvatt faktiskt.. Känner du att du måste ha ett flaggskepp i flera år ska du nog vakna ur din dröm, för så funkar det inte.. Företag kommer hela tiden lansera nya modeller i samma takt som utvecklingen av ny teknik, och kommer göra det för att tjäna pengar, du vet, det som ett företag ska göra.

    Nej, sluta bete dig som en 13-årig överklass-unge. Är du inte nöjd och det är så viktigt att ha det bästa hela tiden, så får du la köpa nytt.
     
    Zee, crazyrobban, Sleepwalk och 3 andra gillar detta.
  13. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER


    Men va fan är det ni inte förstår? Jag grinar inte över telefonen i sig, jag grinar över att htc går ut med en prodult de säger sig vara ett flaggskepp! Det är det ju för fan ändå inte då den redan finns (att beställa) en.efterföljare till.den som innehåller alla fixade saker som är skit på hox? Hur kan ni ta sånt? Hur kan det vara okej för er? Oavsett hur jag köpt mobilen så betalar jag väl för fan för.den på ett eller annat sätt?

    Jag är iaf jävligt trött på detta. Ni kan fortsätta böja er ner och njuta av att "finna er" i situationen och lura er själva med att det är pga tekniken.som går frammåt som vi får så många modeller samtidigt av samma märke.

    Det är skitsnack eftersom företagen sitter med modeller för flera år framöver och de väljer att gå ut med skit år 1..för att uppgradera det längs året så att mindre skit släpps...till slut har du hunnit byta flera olika skitmodeller.



    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Sleepwalk gillar detta.
  14. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Om det inte är produktspecifikt hör denna tråden inte hemma i det här forumet.
     
  15. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Om vi tar ett steg tillbaka så måste jag säga att OP har en poäng. Samtidigt missar OP meningen med android, nya lanseringar och smartphonemarknaden.

    Meningen med android
    Öppen källkod ska leda till ständig utveckling. Det ska leda till mer innovation, kreativitet.

    Nya lanseringar
    Det ska finnas en telefon till alla. Oavsett storlek på plånbok, designsmak, teleoperatör eller när man väljer att köpa den.

    Smartphonemarknaden
    Först och främst är ordet flaggskepp en färskvara. Bäst-före-datumet på ett flaggskepp för oss tiotalet har förkortats avsevärt, och även om man kan tycka att fem månader är för kort tid för HOXen att stiga ner från tronen som HTC:s flaggskepp, så kan man även diskutera om huruvida ett år är för kort tid, eller två år? Hur ser det ut på TV-marknaden? Datorer?

    Smartphonemarknaden är extremt lukrativt, men det handlar väldigt mycket om tajming Det handlar också väldigt mycket om anseende. Att kombinera de här två är vad som leder till framgång, se bara SGS2. SGS3 säljer bra tack vare SGS2:s framgångar.

    Jag tycker OP har en poäng, det lanseras på tok för många modeller. Men vad är alternativet? Att vänta på en annan aktör att ta marknadsandelar medan man själv sitter och säger för sig själv: "Vi kan inte släppa en ny nu, våra flaggskeppskunder kommer bli ledsna."

    Tveksamt.

    Det här är bara resultatet av en extremt lukrativ, men stenhård, marknad. Således tycker jag att OP har en viss egocentrisk, kanske lite naiv, syn på det här. HOX:en (och iPhons 4S, och SGS2 och HOS etc etc) är fortfarande bra mobiler efter det att det släppts nya. De är bara inte flaggskepp längre.

    EDIT: jag vill framhålla att jag ändå förstår OP:s irritation, men jag tycker att man samtidigt ska förhålla sig realistiskt till det.
     
    Last edited: 18 okt 2012
    crazyrobban och Androidas gillar detta.
  16. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tack för ett bra svar på din syn.

    Jag håller med dig, det är inte dåliga mobiler, men HOX marknadfördes som ett flaggskepp som skulle symbolisera en nystart för HTC där portfolion skulle förminskas och fokus skulle läggas på kvalitet istället för kvantitet.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ja, och till viss mån har de ju gjort det. Sen kunde de inte veta att det skulle strula nåt ofantligt som det gjorde med första (och andra?) batchen som skickades ut till hela världen.

    Vad de dock visste var att om de inte släpper nu (då i april asså), kommer de att få storpisk av Samsung. De fick de ändå, och resultatmässigt får HTC lida av det här. Vi konsumenter får också lida, men framför allt är det HTC - och de anställda - som får lida.

    Men som konsument måste man säga vad man tycker, man måste visa missnöje när man upplever missnöje. Ett sånt här forum är faktiskt bra för det, även om det kan bli hätsk stämning.
     
  18. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Så TS är grinig för att hans telefon har lägre status än när den släpptes. Dags att växa upp, kanske?
     
    blysprutan och Zee gillar detta.
  19. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    302

    MINA ENHETER

    Köp dig en iPhone så att du kan äntligen få den status pryl du önskat dig
     
    blysprutan och Zee gillar detta.
  20. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ska nog göra det, ;) tack för tipset! Nu kan du gå tillbaka till flashback och livnära dig på att skriva löjliga komentarer till trådar...





    Det handlar inte om status...det handlar om att flaggskepp ska hålla längre än några månader!



    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2