Diskussion: Besviken på HTC (och alla andra androider)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deebo83, 18 okt 2012.

  1. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    För min del kvittar de att dom släpper One X +. Man vet ju att så fort man köpt en ny lur så kommer de en bättre om några månader iaf. Sen att kvalitet på hox inte är den bästa är ju en annan femma.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. matti.vx

    matti.vx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Riktigt så arg är jag inte...
    Ja, det känns lite snopet att jag köpte min HOX i slutet av augusti och så kommer det redan en ersättare... Men jag kan inte riktigt hålla HTC ansvarig för att jag har ett alldeles för stort ha-begär, och att jag vill alltid ha den vassaste mobilen att leka med. Man kan ju inte heller på allvar kräva att de inte släppa en ny mobil, det vore väl inte bra för varken utvecklingen eller företaget att sitta på sina nya produkter och väntar på att alla som köpte föregångaren har haft den ett tag.
    Samtidigt förstår jag att det har en viss psykologisk verkan -särskilt i detta fall när den är i grund och botten samma mobil, fast snäppet vassare... Till och med namnet One X+, man vill ju ha allt detta som '+' innefattar - ett större batteri (!!!), snabbare processor...

    Dessutom har Androidas tagit upp något som jag tycker är väldigt relevant - Det här med uppdateringar och 'omsorgen' av HOX - Den kommer nedprioriteras eftersom den inte längre är flaggskeppet. Och DÄR kan jag absolut hålla med att det är fel. Där behövs det mycket större förbättringar - att uppdateringar till alla modeller sker inom en rimlig tidsgräns, och att alla uppdateringar stom stöds av en modell blir tillgängliga.
     
  3. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    One X+ kommer inte heller vara något flaggskepp (länge) för sen kommer motsvarigheten till HTC F Butterfly som ska säljas i Japan med 5" 1080P skärm och S4 Pro Soc som jag diggar väldigt mycket.

    Jag har aldrig direkt tycket att One X är en snygg eller lockande produkt.
     
  4. bugiam

    bugiam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte. Ska HTC sluta utveckla nya tekniker och bli bättre bara för att du ska få känna att du har bästa telefonen? Lägg ner.
     
  5. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nej du sköna lirare...jag menar att de ska hålla sitt ord om att satsa på kvalitet istället för kvantitet!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  6. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER



    Så du skall skryta för dina kompisar att du har en mobil med jättebra kvalitet? det är det som ger streetcreed alltså..
     
    Zee gillar detta.
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    heheheeh känns eller ser ut som att majoriteten är emot dig ;)
     
  8. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hahaha skojar du? ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ni som känner er blåsta, har ni verkligen koll på när hox släpptes? Det spelar absolut ingen roll när ni köpte den, hox släpptes i april om jag inte minns fel, någon får gärna dubbelkolla. Hox+ är inte släppt än, att vänta ett år mellan modeller är ingen norm, skärp er, konkurrensen är stenhård och htc gör helt rätt som försöker fixa problemen med hox. Och ts, flaggskepp är inte en telefon som ligger i topp i ett år, det är en tillverkares bästa telefon. De har all rätt att släppa nästa när fan de vill, sen är det en annan sak huruvida intervallet mellan flaggskepp skadar eller stärker deras varumärke.

    Sen är det så att alla tillverkade förutom apple säljer telefoner i olika prisklasser riktade mot olika konsumenter, klart det blir fler telefoner då...

    Skickat från min LT26i
     
  10. Zushakon

    Zushakon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HOXen är ju fortfarande bättre än iPhonen... är det inte det viktiga hur bra telefonen är snarare än om hur länge den är "flaggskepp"(i det här fallet 8 månader istället för ca. 12..............). Du är för jävla barnslig, väx upp och sluta sprid förvirrade trådar omkring dig!

    Och för övrigt är den nya Butterfly modellen en Phablet(mellanting mellan mobil och tablet) och alltså en kategori för sig.
     
    Last edited: 19 okt 2012
  11. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER



    fel av dig, ser ingen som är "emot mig" däremot är det många som har andra åsikter och det är okej på ett öppet forum.
     
  12. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Någon har köpt en image av att ha det senaste och blir ledsen när det kommer nytt. Sluta att köpa det "senaste" bara för att, så mår du kanske bättre när företaget kommer med en modell. Jag bytte till SGS3 för att jag blev trött på att jonglera appar på min Desire, inte för att SGS3 nödvändigtvis var det hetaste just då.

    Det var det iof men det var inte den avgörande faktorn.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  13. Niccoo

    Niccoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag håller till viss del med men jag är mest imponerad av att dom lyckats lura alla människor att hela tiden få ett "ha begär" efter bättre prestanda ungefär som dom lyckades med när det gällde datorer för 10-15 år sedan.

    Det jag stör mej allra mest på är att man inte kan ha dagens telefoner i den designen som är från början, jag verkligen hatar alla typer av skal och skärmskydd som man måste sätta på efter att man köpt en telefon som kändes så läcker i butiken.
    Jag hade skärmskydd i några dagar på min HoX men sen tröttna jag så det har blitt några små repor, och jag har oxå ett tunnt snap on skal som jag känns tvingad att ha för att skydda kameralinsen som jag inte kan begripa hur dom kunde bygga ut så som dom gjort.
    Jag har haft 4 olika HtC innan HoX och aldrig haft ett enda skydd på dom och det enda som har hänt är att färgen har slitits bort lite grann av allt användande.
     
  14. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Varför inte till en htc desire hd?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  15. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fanns ingen i butiken där jag var. Valde mellan HOX och SGS3.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  16. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig faktist...jag har inte tänkt på det men visst fan är det så? Vi konsumenter köper ju det faktum att vi numera måste ha extra skydd på våra mobiler...det har till och med blivit trendigt!! Väldigt sällan man ser någon som har en mobil med utan skydd för skärmen eller skal runtom...jag hatar skydd jag med och visst blir det repor i mobilen pga saknaden av skydd men när jag köper en mobil (vanligtvis har jag ALLTID köpt mina mobiler utan abbonemang.) Så köper jag inte den för att sälja den. Tånk dig att det finns folk som stoltserar tex på blocket med att dom har haft skydd på sen dag ett...drt är ett säljargument som tillverkaren har lyckats få oss att tro att vi behöver...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Visst kan det kännas snopet ibland, men One X har ju faktiskt funnits ute ett ganska bra tag nu. One X+ har inte heller varit en särkilt väl bevarad hemlighet.

    Men det viktigaste är återigen att luren man redan har inte blir sämre. Idag går tekniken så ofattbart fort fram också, att man skulle bli galen ifall man hela tiden väntade på nästa "flaggskepp".
     
  18. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Om man jåmnför htc desire och hox i just "flaggskeppsvärde" så har du en helt annan värld när det gäller desire (vilken f.ö jg har ägt och äger än idag). Fruktansvärt bra telefon som förtjänar tronen av ett flaggskepp....HOX dock....not so much...bra telefon helt klart men långt ifrån samma "status" som desire hade. Varför? Jag har ingen aning...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    du kan inte jämföra dessa två heller på ett sjysst sätt.. det är ju först på senare tid som explosionen av mobiler och dess utveckling gått av stapeln. desire höll sig länge just för att det inte fanns nån konkurrens vid den tidpunkten, iaf intgen konkurrens att tala om.
     
  20. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Mycket hänger nog också på att HTC vill känna att de har den bästa telefonen på marknaden helt enkelt. När HOX släpptes hade den överlägsen hårdvara i förhållande till alla konkurrenter. Numera finns SGSIII, och ett gäng S4Pro-mobiler är på väg. Således behövs det en förbättring om HTC fortsättningsvis också ska ha den mest kraftfulla mobilen.

    Huruvida detta är en bra strategi eller inte är en mycket komplicerad fråga, men det är i alla fall den strategi HTC har valt att använda sig av.