Batteritid efter uppgradering av U20i till MiniCM7

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av nafmo, 15 aug 2012.

  1. nafmo

    nafmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Efter att ha uppgraderat min X10 Mini Pro till MiniCM7 (2.2.1-mimmi) så har batterikapaciteten sjunkit markant, tidigare var den eländiga batteritiden åtminstone två dagar, men nu laddar den ur på en dag. Har Android 2.3 något mer i sig som suger batteri kontra 2.1?

    Tips som kan förbättra batteritiden emottages tacksamt. En standby-tid på under ett dygn är helt klart oacceptabelt.
     
  2. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag skulle vara djävligt tacksam om mitt enda problem var batteritiden, vilken är för övrigt OK :-)

    Efter att ha uppgraderat till MiniCM7 så registreras telefonen inte på något nätverk. Mig veterligen är den inte operatörslåst (inköpt på Telia). Däremot fungerar WiFi ypperligt.
     
  3. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Imei som försvunnit? Isåfall så kan du (kanske) bara flasha om romen alternativt flasha stock.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  4. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    IMEI visas som ett långt tal som börjar med 012342...., IMEI SV är 55. När jag söker operatör (nätverk) så vägrar den registrera SIM-kortet på Telenor om jag duttar på just Telenor SE; däremot ser den vid första anblicken ut att registreras om jag duttar på Välj automatiskt, med ett meddelande om registrering. Lik förb***t så blir staplarna aldrig blå och det går inte att ringa. SIM-kortet fungerar på andra telefoner. Omstart hjälper inte heller. Funderar på om det finns ett vettigt sätt att använda en gammal X10 mini pro utan telefoni. Om inte säljer jag den billigt -hör av er. Gbg.
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hmm jag känner igen det här, har för mig att det kan bli så om något går fel men jag minns inte vad, gick upplåsningen av boodloadern smärtfritt? Har för mig att om man får ett visst meddelande någonstans i processen men fortsätter ändå så fungerar inte "radion" (vilket inte är fm-radion utan den komponent som pratar med mobilnätet)....

    Edit: Står så här i bootloader guiden på xda:

     
    Last edited: 21 okt 2012
  6. timmyyeah

    timmyyeah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem!
    Har just installerat MINIMC7 2.2.1, men kan inte registrera mig på Telenors nätverk. Är inte operatörslåst.
    Är dessutom newbie på detta.
     
  7. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Och processen gick bra enl. min tidigare post?