Diskussion: Besviken på HTC (och alla andra androider)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deebo83, 18 okt 2012.

  1. nicotin

    nicotin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det är väl precis så HTC funkar också..dom släpper en modell X med lite mindre uppdateringar och tar pröjs för den på samma sätt äpplet gör med sina S modeller ?
     
  2. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det kanske man kan tycka att dom gör. Men hysterin är ju ljusår från den som uppstår vid varje iPhone-släpp. Skillnaden är som sagt minimal jämfört med föregående, men det pratas om den precis överallt och man blir bara trött. Man undrar verkligen hur en så pass fantasilös telefon kan få sådan publicitet.

    Jo, för det är den lika fantasilösa svensson som köper den, vill ha den, och betalar vad som helst för den.

    Och det är totalt obegripligt.

    Och bara att acceptera... I guess.
     
  3. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Det är bara att acceptera att de flesta människorna är efterblivna. Nu snabbare desto bättre. Många av dem är väldigt dåligt insatta och köper det andra har och då kanske det blir iPhone.

    Apple är det absolut sämsta jävla skiten man kan äga oavsett vilken produkt det gäller, det är jag helt övertygad om.
     
  4. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Sorry to say, men du har så otroligt fel här.
    Många produkter fungrerar oerhört bra, det gäller även iPhone.


    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  5. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Du har verkligen ingen aning om va du snackar om. Du är faktist så långt ute o cyklar att du inte borde bli förvånad om fu råkade träffa på tomten i farten.

    Jag har ägt macbook i två år nu samt en ipad i lite över ett år och kan med handen på hjärtat säga att datorer...är dom kungar på! Integrering mellan sina egna produkter...är dom kungar på.

    Jag har givetvis alltid ägt pc innan och varit tvungen att uppgradera hårdvaran varje år i princip, i tillägg till fläktljud som har liknat helikoptersafari.

    Sedan jag tog steget till apples datorer har jag nu en tyst miljö där jag även dlipper byta hårdvara i datorn varje år samt att som tidigare nämnt integrera så himla lätt med min ipad.

    Jag har bara inte tagit steget till deras telefonutbud än, vilket jag förmodligen kommer att göra.

    Det ÄR dyrt med apple (engångskostnad) men du får verkligen kvalitet för pengarna, dessutom är apples mjukvara alltid stabilt och gratis.

    Ha ett öppet sinne o prova innan du dömmer, det gjorde jag och jag kan aldrig mer tånka mig använda windows efter det.


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    nicotin gillar detta.
  6. nicotin

    nicotin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kunde inte sagt det bättre själv.

    nu är det OT men Apples datorer är simply outstanding i många avseenden.
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Integrering med andras produkter suger de på. Installerade itunes i nått försök att kunna ladda ner musik på frugans ipod, då skadades mitt raidset. Googlade felmeddelandet och det visade sig att detta hänt fler. Aldrig mer itunes i min dator!

    Fläktljudet. Testade du med en kvalitetsfläkt? Jag menar, kvalitet verkar ju vara viktigt för dig. Det ÄR stor skillnad i db mellan fläktar i olika prisklasser.

    Varför var du tvungen att uppgradera varje år? Tycker inte det verkar självklart, och jag gör det inte.

    Min son är en apple fanboi och enligt honom är inte apple dyrare än pc, jag vet inte, det kan säkert vara så, eller inte. Jag har inte undersökt saken. Men, jag kan tycka att det är bra att man kan uppgradera sin maskin när man bytt ut sin ws och frugan kan ta över den för vad som blir en billig penning att använda till surfning eller om man drar igång den som en server av nått slag.

    Trodde jag skulle få nån reaktion på min syn på kinas kvalitet du bad om. Inga konstigheter där alltså?
     
  8. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    +1 på den!
     
  9. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Oy, Deebo - om du känner att du måste uppdatera din pc varje år, har vi nog roten till dina problem där. Har haft samma i tre år nu.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  10. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Utveckla gärna hur du tänker att du har hittat roten till mina problem och hur du menar att mitt byte av hårdvaran i pc hänger samman med mitt hat av htc pga falsk marknadsföring med flaggskepp.



    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  11. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Roligt att ni är nöjda. Jag klarar inte av dem men alla tycker ju olika ;)
     
  12. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ja precis...alla är olika. Bra resonemang där

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  13. RATiNG

    RATiNG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Så släppte precis Apple en ny iPad. Bättre byta till Apple som håller i sina flaggskepp ;)
     
  14. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    +1!! så sjukt jävla klockrent!
     
  15. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tro mig ja ska ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  16. bugiam

    bugiam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det kan jag hålla med om, men inget jag blir upprörd över - har ju en bra mobil.
     
  17. bEPH

    bEPH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu ska jag spekulera.

    Jag tror du sitter fast med ett abonnemang som finansierar din nuvarande telefon. Du har heller inte råd att köpa din iphone som du redan bestämt att du ska köpa (ta ut ned hjälp av ett abonnemang/förlängning).

    Sen har du hängt upp dig på HTC:s affärsstrategi. Du vill ha en leverantör som står fast vid sin strategi oavsett hur marknaden utvecklas. En gång varje år vill du ha en telefon som har lite större skärm, som är lite bättre hårdvarumässigt och så några "innovationer" i den nya versionen av operativsystemet.

    Satt du inte fast med ditt kontrakt hade du redan skaffat din femma och hade inte suttit här och gnällt.

    Dessutom är du en arrogant jävel. Jag svarar dig här i tråden och du ignorerar vad jag skriver. Jag ber här i tråden om en kommentar men du svarar inte. Jag frågar dig via PM men du svarar inte. Mitt svar här i tråden var på inget sätt kränkande mot dig men du läser för mycket mellan raderna, grabben. Du ville inte ha en debatt, du ville med ditt inlägg föra en monolog på dina villkor. Sorry grabben men forum funkar inte riktigt så.

    Nu behöver du inte läsa mellan raderna. Detta inlägg handlar enkom om dig. Seså, spring iväg och pinka i apples sandlåda nu.

    OT? you bet, men jag har verkligen försökt via pm.
     
    -WR- gillar detta.
  19. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Öh.. Hox > hox+ - <8 månader
    Ipad > ipad mini - 6 månader?

    Skickat från min Xperia S
     
    Last edited: 27 okt 2012
  20. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nej, jag sitter inte fast med nån telefon på det sättet! Absolut.inte! Jag kan bli av med både abb och telefon när jagvill eftersom det handlar om tele2s maxi unlimited.

    Jag är varken en fattig jävel eller arrogsnt jävel, vem.är det som läser mellan rader här?

    Detta är min första mobil jag har köpt via abb sedan 7 år tillbaka typ. Hade sgs2 innan som ja ångrar djupt att jag sålde...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2