Diskussion: Laggar sönder...

Diskussion i 'Xperia U' startad av botze, 18 okt 2012.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hej, min telefon laggar något enormt till och från. Att öppna dialern kan ta så mycket som 10 sekunder. Otroligt irriterande. Vet inte om det är kopplat till ICS, minns inte att den betedde sig så tidigare. Verkar uppstå när telefonen varit på länge, verkar bli bättre efter en omstart.

    Nu undrar jag; upplever ni detta, eller kan jag fått ett måndagsex?

    En annan skum grej som hände igår var att när jag hade haft telefonen på laddning, visade den 52% batteristatus, något jag tyckte var konstigt då den varit på laddning ett tag. När jag kopplade bort den så ökade batterinivån efter hand, och efter ca 10 minuter var den uppe på 100%.... någon som känner igen?
     
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    EN tjejkompis till mig klagade också på lagg, men jag sa åt henne att fabrikåterställa mobilen. och efter det så vart det bättre. Det var efter ICS uppdateringen det började.
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Har återställt, inte bättre :( tack ändå för tipset....
     
  4. Jonnemannen

    Jonnemannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan bara bekräfta att jag har upplevt samma saker efter uppgradering till ICS, både den tröga dialern och det konstiga beteendet för batterinivån. Jag har inte gjort någon mer ingående felsökning. Oftast hjälper en omstart av telefonen. Det är lite irriterande när man ska ringa ett snabbt samtal.
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Oerhört irriterande. Min telefon uppvisar konstant detta beteende nu. Väntar på att någon på xda ska släppa en Jelly Bean -mjukvara till denna telefon, då åker Sonys ut illa kvickt....
     
  6. henrikln

    henrikln Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min mammas Xperia U visar samma symptom. Det tar väldigt lång tid att starta dialern, och även att få fram kontakterna i SMS-appen. Telefonen blir i praktiken oanvändbar.

    Vi ska testa att fabriksåterställa, när väl allt relevant är backupat.

    Telefonen är uppdaterad till senaste officiella programvaran.

    För den som vill testa så ska CyanogenMod 9 (Android 4.0) funka på dessa lurar: https://sites.google.com/site/projectfreexperia/home/device-details/2012/st25---u
    (http://freexperiaproject.com/)
     
  7. henrikln

    henrikln Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det var visst ett tag sedan den här tråden var uppe på tapeten.

    Efter lite efterforskande, så visade det sig att det största problemet med min mammas telefon var att den, eller en tidigare telefon kanske?, haft stora problem med att synka kontakterna ordentligt. Det fanns över 4000 dubletter av flera kontakter, så det blev totalt 10000-tals kontakter som telefonen skulle försöka läsa in när hon skulle starta dialern eller sms-appen.

    Vi körde en "Find & merge duplicates..." i gmail på datorn, och när det äntligen var klart och synkat till telefonen så gick allting mycket smidigare igen. Och problemet verkar inte ha återkommit.