Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ah, då är jag med. Nej dessa mapikonera vart inte bra. Ska prova droidicons.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har också märkt att LED lampan inte lyser lika mycket som innan... går det att fixa detta? När jag laddar telefonen är det inte en stark orange LED lampa längre, och den blåa färgen som lyser när man får SMS syns knappt för fan..

    Går det att fixa detta?

    Tack
     
  3. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Den styrs tydligen av ljussensorn nu. Vet inte om det går att ändra...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    xziaz gillar detta.
  4. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Har inte haft redraw med Nova Launcher hittills.

    Vad menar du med att copy/paste inte fungerar? Kan du inte kopiera och klistra in text t.ex.?

    Håller med några tidigare kommentarer om att gallery är riktigt segt.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
    Mattinsson gillar detta.
  5. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    copy/paste har nog aldrig fungerat tyvärr. Ledde under ICS till FC. Nu med JB fungerar det bara inte. Krävs tydligen en återställning :-(

    Jo med Apex har jag aldrig haft redraws, utan menar TW. Hemskt fortfarande.
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Efter att igår ha suttit i 1,5 timma och försökt uppdatera via Kies men inte ens lyckats ansluta telefonen(testade allt som folk skrev om i olika trådar och postar) valde jag att ringa Samsung support idag.

    Efter att ha pratat med dem i 40 minuter och diskuterat olika saker så har jag fortfarande 4.0.4... De kunde inte svara på några frågor om någonting och förstörde för mig ännu mer. Innan jag pratade med dem så kom min S3a iallafall upp som en mediaenhet så jag kunde föra över bilder, musik, filmer och sånt via "Den här datorn"(inte Kies alltså, inte ens lyckats ansluta till det). Nu så kommer inte ens min telefon upp som en mediaenhet längre och det enda de hade att säga var "Du får ta den till din återförsäljare och lämna in den på lagning". Jag frågade vad använder servicestället för program som det funkar att uppdatera med om inte Kies fungerar, Odin? Ska jag flasha via Odin för att få en uppdatering? Då svarade han:
    "Jag vet inte vad servicestället använder för program, det får du kolla med dem vi kan inte sånt här. Sen kan jag inte rekommendera dig flasha med Odin för då försvinner garantin"

    Vilka jävla pajaser det är alltså, trots att jag gillar Samsung som fan så tror jag att S3an är min sista Samsung..
     
  7. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter uppdatering till JB (utan fabriksåterställning, har dock TB backup om jag vill radera och återställa allt) så tickar batteriet konstant nedåt. Enligt GO Power Master är det "Säkerhetslagring" som drar mest batteri. Vad är den bra för? Tydligen så hör den till romen och har en jäkla massa rättigheter.
    Men varför är det den som verkar äta batteri? Vad kan det annars vara som äter mitt batteri?

    Borde jag köra en fabriksåterställning eller vänta några dagar och se om det stabiliserar sig?
     
  8. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    vad har hänt med 3g täckningen efter jb uppdatering där jag tidigare hade bra täckning finns nu bara 2g täckning någon annan som tycker att mottagning blivit sämre har fel ops telia
     
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Aldrig haft problem med det. Varken i ICS eller i JB varken före eller efter återställning.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  10. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Vet inte om det är samma här men där jag fick H+ får jag nu bara H. Och Internetdelningen fungerar bara om man sätter nyckel på delningen. Annars inte testat JB så mycket.

    Nu åter till Forza Horizont :)
    Ett sådant bilspel man alltid längtat efter, kanon-bra, synd att det är till en konsol från 2006.
     
  11. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Finns en tråd om copy/paste-problemet. Systemåterställning fixar det.

    Med JB, om skärmen släcks, och man snabbt vill tända den med Home-knappen, så tar den dig ut till hemskärmen, ist för att bara tända skärmen. Irriterande.

    Vad får ni för resultat med sunspider? Jag är nere på 1100, vilket är grymt! Nöff!
     
    Last edited: 27 okt 2012
  12. jeccou

    jeccou Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Japp, jag har den också. Sanslöst irriterande, så jag hoppas vi får en fix av den.
     
    Mattinsson gillar detta.
  13. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ska Facebook messenger, whatsapp eller sms stödja expandable notifications? Någon som kan visa hur det skall se ut?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  14. Droidens

    Droidens Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade till slut via Kies. Telefonen blev märkbart rappare, vilken skillnad. Har dock redan stött på ett par problem. Power- och menyknappen har gått ur funktion två gånger. Har inte kunnat göra någonting med dem tills omstart av telefonen.

    Någon mer som upplevt samma problem?
     
  15. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Dock tror jag inte att det är Samsungs fel då detta problemet finns i stock Android också.
    Snarare en grej i Jellybean som inte funkar.

    Sent from my GT-I9300
     
  16. E_n_T

    E_n_T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jaha. Eftersom alla andra snackar om så vill jag också visa att jag faktiskt har jellybeans i min telefon. :P

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

    Incubus gillar detta.
  17. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon som vet ett bra sätt att ändra eller ta bort den irriterande gröna batteri ikonen i statusfältet med JB? Kan tänka mig en mer neutral färg eller enbart %. Men jag hatar den gröna färgen och ikonen! Är inte så sugen på att ha en app som ligger och drar en massa batteri, använder GO power master för att ha koll på sånt...

    Sent via my butler Mr Taptalk
     
  18. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fan va surt å höra chrippe, vet att du kanske inte är på humör men va fan.. pissa på Samsungs inkompetenta kundtjänst. Dom sätter inte kompetent personal där för de kostar pengar. Dom jobbar säkert inte ens för Samsung utan de är en extern firma som svarar "välkommen till Samsung" bara men that's it. Deras kompetens sträcker sig till vad som står på deras A4-papper framför dom. Skulle du hitta någon som kan mer än detta så är det en som har ett eget teknikintresse och kommer säkert söka sig ifrån kundtjänst avdelningen rätt snart.

    Samsung är knappast unika på detta utan jag har själv varit i kontakt med nötterna på kundtjänst både gällande S2 och kundtjänster hos andra (pga mitt jobb) och de är liknande på alla ställen.

    Var glad istället att du köpt en av androidvärldens lättaste mobiler att ha att göra med. Flasha den själv via ODIN är mitt tips. Om du inte vet hur man gör så kan jag rekommendera dig att besöka vår grymma guide i forumet. Jag hade gärna hjälpt dig, de är synd du bor i Stockholm bara.. lite långt till mig som bor i Götet :D

    Jag har fortfarande Skalet du skickade till mig :D
    Dock ser man de inte eftersom de är täckt av ett Case-mate Tough skal.. men dom gångerna jag tar av de brukar jag komma ihåg dig, lol :)

    Anyway vad du behöver är:
    Odin 3.04
    Som du laddar ner här:
    http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1168422&d=1341114468

    Du behöver senaste Samsung STOCK firmware som du hittar här (jag har själv använd denna så den är safe):
    http://hotfile.com/dl/177389249/acf...9300_NEE_1_20121018152835_rueuk3ispg.zip.html

    Sedan behöver du bara följa denna guiden, som Conny satt ihop, noga:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76918

    Lycka till!

    Själv kör jag dual boot på min S3:a idag istället. Jag kör både CM10 och Omega just nu. De är fan riktigt flippat å roligt. När man väl hittat ut ifrån stock-tänket så att säga så kan man fan flumma hur mycket som helst. Man får bara läsa lite mer i början så man inte sabbar nåt.. Eller så får man helt enkelt se till att man kan betala för sig i fall nåt går åt skogen. Men som jag skrev tidigare Samsung är väldigt enkla telefoner att leka med. Ingen låst bootloader och allt är välbeprövat av massor med folk. De enda man ska undvika är att va först på nya saker så man låter andra prova först bara. :D
     
  19. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag måste faktiskt hålla med om att batteriet har blivit sämre.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Tjena chrippe. Håller med Kendobendo att kundtjänst och deras tekniska Support är tekniskt inkompetenta. Bättre att ställa frågor på forumet. Och Kendob gav dig ett en utmärkt vägledning. Och det stämmer att samsung är lättast att ha att göra med om du vill både roota och unroota. Kommer aldrig skaffa något annat då man är en flashoholic. Jag kör också cm10.
    Connys guide är perfekt. :). Hoppas det löser sig.


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2