Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. Kanel

    Kanel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ok. Följt tråden länge men tydligen missat de andra inläggen i ämnet. Ursäkta :)

    Edit: Är iaf väldigt nöjd med att mellanslag innan inmatat skiljetecken automatiskt tas bort, som Samsung tidigare råkade inaktivera i samband med en uppdatering.

    Edit 2: Grå statusbar är dock inte snyggt. :(
     
    Last edited: 28 okt 2012
  2. AlexHansen

    AlexHansen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu när jag har uppdaterat till jb så är wifi alltid på fast jag har ändrat på wifi inställningar till att wifi aldrig ska vara på i viloläge
    [​IMG]

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 28 okt 2012
  3. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Fick efter uppdateringen div småbekymmer med luren, och eftersom jag uppgraderade rakt av via Kies så gjorde jag en fabriksåterställning igår för att se om det hjälpte. Efter det här telefonen kännts snabbare och fungerat bättre.

    Har dock fått problemet att telefonanslutningen nu verkar fungera lite som den vill ibland. Jag kan ha full täckning enligt indikatorn för att den sedan tappar helt och sedan kommer tillbaka igen. Ibland helt, ibland delvis, och jag har ett vid ett antal tillfällen fått "nätfel" eller "Enheten är inte registrerad på nätverket" eller nåt liknande. Detta har hänt vid ett flertal tillfällen, även hemma där jag normalt sett har mycket god täckning.

    Kör Comviq och har inte kollat om dom har haft någon störning. Men då det vid ett par av tillfällena har hänt här det bara gällt min telefon, vi har två till som går på Comviq hemma, så jag tror inte det är det som är problemet.

    Är det någon mer som har råkat ut för det här? Jag är i första hand intresserad av att lösa problemet, men om det krävs så kan jag tänka mig att gå tillbaka till ics om det är möjligt då en telefon som inte går att ringa med givetvis är värdelös.

    Förslag på vad jag kan göra mottages tacksamt!

    // Strömma
     
  4. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Last edited: 28 okt 2012
  5. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    täckningsproblemen har jag oxå och detta i telias nät så jag tror att denna uppdatering fuckat upp våra mobiler och dess kontakt med mobilnätet hoppas dom fixar detta snart hade inte dessa problem med ics batteri tiden är oxå sämre
     
    Stromma gillar detta.
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Har du viber?
     
  7. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag åkte på ett jätte haveri tre dagar efter uppdateringen, i morse stängde jag av telefonen tog ur batteriet och simkortet, startade upp telefonen, oj omstarten kostade runt 47 % av mitt batteri, fan oxå tänkte jag men det största problemet var att jag fick ingen kontakt med mitt nät, så jag ringde tre och han såg inget konstigt så jag åkte till tre och fick ett nytt simkort funkade inte med det nya kortet Heller. Satte jag däremot i kortet i min gamla telefon och så funkade det, då tog jag pojken simkort och satte i min telefon, det funkade, tog sedan mitt simkort och satte i min telefon och det funkade inte, så jag fick göra en total återställning och vips efter 5 timmar så är telefonen som den var innan :confused:

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Stromma gillar detta.
  8. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Har oxå täckningsproblem sen 4-5 dar tillbaks. Har Telenor. Ligger dock kvar på ICS, skumt att det sammanfaller för så många. Frugan har oxå Telenor, hon har JB och oxå täckningsproblem. Så i vårt fall verkar det som Telenor funkat upp. De har gått ihop md Tele2 master i många orter i landet (gjordes förra helgen) = då började våra problem.
     
  9. Elvis

    Elvis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jb är inte redo än.
    Jag gick tillbaka till ics idag och oj va mycket stabilare den är.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    vad är stabilare, utveckla gärna...
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Mysko. Bytte till Telenor från Telia för snart två veckor sedan och har fantastiskt bra täckning här i Gbg, tänker mest på mobil data då som är ljusår bättre än Telia som idag är en katastrof här. Kör för övrigt jb från dag 1 med luren.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har också Telenor med JB och märker ingen skillnad i mottagning, inte än så länge allafall.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20
    stött på lite problem med min jb, telefonen kopplar upp segare, ibland är telefonen segare å batteriet verkar inte vara lika hållbart + märkt att många program körs ibakgrunden förut var det typ 15-20 nu är det från 20-25 :) haha. men iaf gillar JB, verkligen nice.
     
  14. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har inte märkt några försämringar alls med JB. Vare sig batteritid eller täckning. Fast jag befinner mig mestadels i Göteborg eller Borås och väldigt sällan ute i skogen. Jag kör med Telenor. Nu körde jag iofs bara Stock JB i en å en halv dag till jag fick cpryck på skiten, men den rom jag kör nu bygger på JB om dock en nyare build än den svenska. Men jag hann iaf inte märka något negativt den korta tid jag körde NEE.
     
  15. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Finns det ett sätt att gå tillbaka till ICS ?? Jag är så trött på JB, den har oehört många buggar så det inte är sant. Jag orkar inte berätta alla just nu, men finns det ett sätt att gå tbx till ICS utan att behöva roota, utan jag vill ha HELT orginalt? Tack! :)
     
  16. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Antalet program i minnet är för för att RAM-minnet nu fått mer plats. Dessa körs ej. De väntar bara ett visst tag ifall de används snart igen. Kör du andra program slängs några ut osv.




    Konstigt. Enda buggen jag märkt är att när skärmen släcks och man trycker på hemknappen så tänds inte bara skärmen utan man kommer till hemskärmen.

    JB är snabbare och stabilare.

    Har du gjort fabriksåterställning?




    Gjort fabriksåterställning?
    JB är mycket snabbare och stabilare för 99,9% verkar det som. Finns några allmänna buggar men inga som påverkar stabiliteten. Ni verkar ganska ensamma om detta...


    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  17. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för svar.. Nej jag har inte gjort en återställning, men det känns nästan meningslöst för jag tror inte problemet försvinner. Har haft ICS sen 1 Juli då jag fick telefonen och varit suuuper nöjd tills jag updatera, jag tyckte ICS var stabilare och inga buggar osv. T.e.x när man drar ner notifikeringsbaren så är den mycket segare än vanligt. Men jag ska köra en backup mina sms sen testar jag en återställning, men om det inte skulle funka finns det ett sätt o få ICS igen utan att behöva roota.. Alltså 100% originalt? Tack!
     
  18. Lapton

    Lapton Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väldigt konstigt att folk har så mycket problem med JB. Har inte haft ett enda fel och inga fel via kies med uppdatering heller. märkligt?
     
  19. bside

    bside Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min telefon har, efter uppdateringen givetvis, börjat lagga as hell med JB. Någon annan?
    Jag en Samsung s3, har flutit på som ett rinnande vatten innan.
     
  20. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inte konstigt alls. Folk, inkl mig själv ibland, letar fel. JB är bra men man måste ha något att prata om. Sen är det en relativt stor uppgradering och man sitter och letar/testar nya saker hela tiden just nu och det vore märkligt om det inte dök upp mindre buggar. Sen ska man vara medveten om att några få individers inlägg på Swedroid inte representerar den stora massan. Garanterat fler användare av JB som inte skriver/klagar här, som är nöjda, än tvärtom :-)

    Förhoppningsvis så rapporterar de som upptäcker buggar och skriver här om alla problem med JB även till utvecklarna då de troligtvis inte sitter och läser i den här tråden. Annars lär det inte hända mycket.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2