Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tänk på att det främst är de som faktiskt fått problem som du hör talas om. Skulle alla dom är nöjda, skriva här så skulle det vara många gånger fler inlägg. Jag är väldigt nöjd, men visst är det några saker man hoppas att de skall fixa precis som de saker de faktiskt fixade i steget från ics till jb.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Okej, nu är den uppdaterad. Känner mig väldigt nöjd så långt. Telefonen har aldrig varit så snabb och responsiv förut! Menyerna och uppstartade program bara flyger fram! :) Får väl se om det blir annat ljud i koskällan efter en tid med JB.
     
  3. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag har gjort det, och tyvärr blev problemen ännu värre då.

    Ang appar så här jag precis samma som när jag körde ics.

    Min lur lider av följande:
    Tappar Wi-Fi till från. Dock, när det väl fungerar upplever jag den snabbare än vanligt.

    Tappar bluetooth till och från. Jag kan nu inte heller gå mer än en meter ifrån för då börjar den tappa kontakten.

    Tappar täckning på telefon. Får missade samtal trots att jag har stått med telefonen i handen, felmeddelanden som "Ej registrerad på nätverket" samt "Ej kontakt med nätverket" vid försök till samtal.

    Batterikonsumtionen är bedrövlig. Dock inte konstant utan slumpmässigt, vilket får mig att gissa på att någon funktion i telefonen "hänger" sig, och på så sätt konsumerar batteri.

    För övrigt verkar det fungera. Har dock inte hunnit prova något speciellt ännu.

    Man kan ignorera dessa problem, tycka att dom är löjliga, och att folk ska begripa att dom ska återställa telefon så mycket man vill. Jag har köpt en telefon som ska fungera i första hand och vara en leksak i andra hand. För mig som blev införd akut med ambulans i lördags är det här inte speciellt kul dock. Samtalet till s.o.s bröts fyra ggr, jag fick engagera andra i att få kontakt med min dotter, och nu har jag tusen saker att stå i varav en hel del behöver ordnas på stående fot för att tiden ska räcka till. Att då ha en telefon som inte fungerar som det är inte acceptabelt.

    Så det finns fler sidor av myntet, och bara för att flertalet telefoner fungerar så betyder det inte att alla hade samma tur. Inte heller att man fabricerar fel för att ha något att gnälla på.

    // Strömma
     
  4. bside

    bside Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hittade en quick-lösning. Dra ur batteriet när telefonen är på. Det hjälpte för mig.... ingen raketforksning så det lär kanske komma tillbaka. Men för stunden.
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Tänk på att det är nästan bara de som har stora problem som skriver här inne. Alla nöjda skriver inte.

    Ni som har problem med onormal drain i viloläge: Har ni inaktiverat Google Now?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 29 okt 2012
  6. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min fungerar då utmärkt efter uppdateringen!
    Men hur gör man för att lägga in dom nya smilisarna. Om iphone användare skickar smilisar så ser man dom nu men var hittar jag dom så jag kan skicka dom? :)
     
  7. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag kommer tillbaka där jag var om skärmen släcks och jag trycker Home. Samma som ics. Har gjort FR både före och efter updat.:-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    kan bara hålla med strömma att s3 blev klart sämre med jb har ingen 3g täckning längre och urusel batteri tid
    har jämnfört med andra mobiler på samma plats och dessa har inga problem med 3g täckningen och hade inga problem med ics häller så det måste ha m jb och göra gör om och gör rätt samsung
     
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Telia-låst?
    Jag har då inte sämre 3G med min olåsta än jag hade med ICS. Jag har 3, men olåst/obrandad telefon. Har sett många med 3-brandade som skrivit här att det funkar kanon.
    Kanske har Telia fuckat upp för vissa?
     
  10. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag har precis varit i kontakt med Samsungsupporten, och där är man inte villiga att erkänna problemet utan hänvisar till operatören. Att telefonen fungerade utmärkt innan uppdateringen och med all säkerhet inte har något hårdvarufel, ja det verkar supportpersonalen inte klara av att förstå.

    Jag gjorde min factoryreset via menyn på telefonen, och enligt supporten var det fel och jag skulle ha gjort det direkt vid uppstarten. En sådan uppdatering ska även enligt dom återställa till leveransläget, dvs med ics, något jag betvivlar att den gör. Någon som har provat att göra detta?

    Personen där tyckte att jag skulle göra en ny återställning, helst uppkopplad via Kies, trots att jag förklarade att jag befann mig på sjukhus och inte hade tillgång till dator. Undrar om stupidity är ett krav för att bli anställd där?

    Vad gäller batteridräneringen så kan jag tillägga att min är minst sagt inkonsekvent. Jag hade förut 85% batteri för att under ett samtal dippa till 34%. Efter samtalet och en stund i viloläge hade jag 69%. Så det är kanske inte bara en dränering, utan det är kanske synkningen till indikatorn som visar fel.

    Angående missade samtal så försökte min dotter nå mig i lördags natt. Jag befann mig på en plats med god mottagning, hade ringvolymen på fullt, trots det ringde det aldrig i telefonen. Den låg dessutom synligt, så jag borde ha sett ett inkommande samtal, vilket varken jag eller någon annan noterade.

    Försökte att surfa förut både via browser och genom tapatalk på en plats där jag hade god anslutning och hyfsad wi-fi, men kunde ändå inte ansluta.
    [​IMG]

    // Strömma
     
  11. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Det enda jag stör mig seriöst på är att tangentbordet blivit tightare och ibland laggar.
    Ok. Att galleriet är buggigt och laggigt också. Men använder inte det så jättesuperofta.
     
    Last edited: 29 okt 2012
  12. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Tror att Swedroid låg nere några korta stunder nyss/tidigare. Hade problem att ansluta dit men inte till några webbsidor eller Facebook t.ex.
     
    Last edited: 29 okt 2012
    Stromma gillar detta.
  13. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Mitt problem gällde dock inte bara Swedroid även om det var det skärmdumpen visade, utan jag hade samma problem med browsern, mejluppdatering osv...

    // Strömma
     
  14. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Hur avaktiverar man google now? Visste inte ens om att det var aktiverat? Är det aktiverat by default?

    /Mange
     
  15. orsla

    orsla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det där kan ju lika gärna vara ett problem med själva wifi:n. Datatrafiken kan ju krångla även fast det indikerar att du har uppkoppling. Är inte helt ovanligt och ibland kan andra enheter i samma nätverk komma ut på nätet medans vissa inte gör det. Behöver inte vara ett fel i själva enheten/telefonen som orsakar detta symtom utan tillfälliga problem/buggar i t.ex routern eller hos operatören.
    Om du nu befinner dig på ett sjukhus så är jag långt ifrån förvånad att din uppkoppling kan krångla trots att det visar att du har uppkoppling.

    Jag har inga som helst problem med min wifi/3G efter uppdateringen.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Någon som kan lägga upp en backup av kameran från JB?
    Tydligen så raderar min telefon den vid varje omstart! :banghead:

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  17. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Lika för mig :mad:

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Laggig telefon efter uppdateringen är ett under statement. Den här blivit hemsk rent ut sagt. Tangentbordet laggar, galleri laggar, appar laggar, låsskärmen laggar och så vidare. Kan inte använda Chrome efter uppdateringen och vanliga webbläsaren är seg som sirap. Duktigt missnöjd att man inte kan spela samma spel som innan uppdateringen pga lagg. Riktigt missnöjd just nu.
     
    ortega gillar detta.
  19. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Genom att i appen Google gå in i inställningarna, där finns alternativet Google Nu av eller på. Jag tror att den är default av, så var det iaf för mig
     
  20. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Din telefon sover ju nästan aldrig. Om man ställer in att Wifi ska stängas av i viloläge så tar det 15 minuter tills det stängs av.

    Fast om man har en bra router så drar Wifi mindre batteri än vad 3G-gör i viloläge. Åtminstone nu med JB som för tillfället drar mer batteri i viloläge än vad ICS gjorde.

    Om man rootar telefonen så kan man ställa in så att Wifi stängs av direkt då man sätter telefonen i viloläge. Men det skulle inte hjälpa dig så mycket eftersom din telefon väcks hela tiden av något.

    Installera BetterBatteryStats och se vad som väcker den hela tiden.
     
    Last edited: 29 okt 2012