Tips: Samsung Galaxy S3 - Buggar och problem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av skinza.se, 17 jun 2012.

  1. Scorpio

    Scorpio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte alls om detta är rätt forum/tråd att fråga i, men jag kan inte hitta nåt svar nånstans när jag googlar..

    Jag har haft min galaxy 3 i ca 1 månad, så jag är inte helt bekant med telefonen än.

    Mitt problem är att jag inte kan MMS:a videoklipp, varken via meddelanden eller whatsup. Det står att filen är för stor, kan man göra dem mindre, eller klippa i videosarna? Det står att filen får vara max 12 MB, och filmerna är oftast över 100 MB trots att det bara handlar om filmer på typ 30 sekunder. Jag kan däremot ta emot filmer (som är över 1 minut lång) som min kompis skickar och hon har en galaxy 2. Är det sån stor skillnad på dem?

    Förlåt om jag frågar på fel ställe!!

    Mvh Scorpio
     
  2. Anorax

    Anorax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag råkade märka något riktigt skumt inatt. Jag skrev tidigare i batteritråden att jag hade strul med att det drogs ca 45% batteri under en natt. Och att Maps hade startat av sig själv under natten. Nu verkar det inte ha varit ett problem längre, utan nu hände något annat...

    Jag hade legat i sängen i ca 40 minuter och tittade då upp och ser att det lyser från mobilen. trodde det var ett SMS, men ser istället att skärmen är svart och mitt på skärmen står det samsung som skiftar mellan blått/vitt lysande. I det läget är mobilen i ca 10-15 sekúnder och jag kunde inget göra?! Såg ut som en omstart fast att ingen pinkod behövdes slås in.
    Vad hände där??
     
  3. xipher

    xipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör Widget Locker. Sen jag uppgraderade till Jelly Bean har hemknappen börjat väcka telefonen direkt till hemskärmen, utan att gå via låsskärmen. Någon annan som känner igen problemet? Kör jag någon av de medföljande låsskärmarna fungerar det. Likaså om jag använder powerknappen i stället för hemknappen.
     
  4. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har samma problem med WidgetLocker...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. xipher

    xipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  6. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Jag har fått problem med 3G efter att Samsung släppte JB. Spotify hackar när jag streamar musik, facebook hämtar bara lite information eller inget alls, i webbläsaren får jag att sidan inte kan hämtas. Facebook och webbläsaren får jag liksom prova uppdatera flera gånger då går det till slut men de är sjukt störande! Wifi fungerar hur bra som helst.

    Problemet har jag med både Samsung stock och custom romar. Har testat wipe flera gpnger men de blir ej bättre.
    Någon som vet vad de kan vara för tok?
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du låst din mobil på endast 3G? Har du testat ett annat simkort i din? :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    sgtSmittohärd gillar detta.
  8. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Det tycks fan i mig ha blivit bättre :o Gjorde det du sa och valde WCDMA. Ska testa under dagen och se om det håller i sig!

    Så här har jag aldrig behövt göra förut?
    Vad innebär det jag gjorde?

    Tack så länge iaf! :)

    EDIT: Nu strular det igen, exakt samma sak. Vad fasen kan det vara? :/ Helt plöttsligt kan den inte hämta data, så här har det varit sedan i söndags. Med stock JB och custom roms. Jag är rädd att jag kommer kasta skiten i backen för det är satans irriterande när jag behöver kolla upp nånting.

    Kan det vara en idè att springa ner på lunchen och be om ett nytt sim-kort?

    Försökte testa hastigheten med Speedtest appen och då får jag bara "fel i nätverkskomunikation"

    Lyckades att genomföra en Speedtest (lika som bredbandskollen) och jag har 9,5Mbit/s Ner och 2,5Mbit/s Upp så hastigheten är det ju inget fel på, det är just att den tappar nätverk hela tiden
     
    Last edited: 31 okt 2012
  9. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett väldigt irriterande problem. Telefonen vägrar sluta prata med mig. Framförallt i Chrome har jag märkt att den hela tiden pratar å säger vad jag gör.
    Jag har letat igenom tts inställningarna utan lycka. Har även kollat så att talkback är avaktiverat. .

    Vad kan jag göra? Det är sjukt irriterande.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Det där är något som jag också ser som ett "problem".

    Jag är av uppfattningen att det jag fångar ska ha så hög kvalitet som möjligt, för att kunna använda det i så många olika medier som det bara går. En kopia blir sällan bättre än originalet, och det brukar alltid gå att skala ner, men sällan eller aldrig upp.

    Sedan fick jag barn, och hela familjen - stor del av dem bor ca 60 mil från oss - började kräva foton och filmsnuttar skickade till sig (alltid typ ASAP). Och det var där någonstans som jag glömde bort alla mina prinicper och "gjorde bort mig" genom att börja ställa ner upplösningen på film för att snabbt kunna få iväg till alla.

    Men efter att jag sett ett par filmer fångade i 320*240 på 22"-skärmen hemma insåg jag att detta inte var något som kommer hålla i längden, då resultatet inte direkt är något man vill räkna som de enda man sparat från sina barns utveckling.

    Då skapade jag den här tråden där du kan hitta ett par tips på apps som kan hjälpa dig skala film...
     
  11. robba_86

    robba_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem, ibland så funkar det hur bra som helst men ibland dör datatrafiken korta stunder, man får testa och ladda om sidan sen funkar det oftast igen. Facebook ser väldigt konstigt ut när den hämtar lite data, och i webbläsaren står det bara att sidan kan inte visas. Speedttest genomförs ibland med lyckat resultat om den inte hinner dö vill säga.

    Har gjort factoryreset och flashat med Odin...
    Har 3 som operatör.
     
  12. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Okej då är jag inte ensam! Eftersom du också har 3 som operatör så kan man undra om det är 3 som har problem med JB. Sjukt störande när man ska använda luren och inte vet om det kommer fungera eller ej, det är som att försöka surfa i Ryssland!

    Tänkte iaf kuta ner till 3 och kolla vad dom säger på lunchen.
    Grejen är att det har aldrig varit problem för mig med ICS ELLER någon av alla JB läckor som jag har testat tidigare, problemet har kommit nu när JB har blivit officiellt.

    Som jag sa tidigare spelar ingen roll om jag kör officiella Nordiska versionen eller custom-rom. Har du flashat Nordiska JB eller den som 3 släppte?
     
  13. robba_86

    robba_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Den nordiska JB, har 3 släppt en egen? Har du testat den?

    Hör gärna av dig om vad dom säger på 3 om du går dit :)
     
  14. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Ja 3 har väl släppt JB officiellt? Nej jag har inte testat den.

    Ja jag återkommer om saken!
     
  15. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, 3 har släppt en egen version. Den släpptes dagen innan den generiska Nordiska versionen.

    Test med den versionen och se om det fungerar bättre. Den ärnämligen från start inställd på att endast välja 900MHz och 2100MHz frekvenserna när den letar nät, det kan hjälpa :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Jo jag vet och det är ju bra på ett sätt. Grejen är ju att jag vill köra custom rom :P
     
  17. Ronin_G

    Ronin_G Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    karta jelly Bean

    Efter uppdatering till v4.1.1 så vid öppnande av Google kartlänk på webben eller i mail så öppnas inte maps appen utan den webbaserade versionen. Här andra detta problem? Går det att ställa in så det öppnas i appen? i version 4.0.1 och tidigare fick man alltid välja mellan webb och appen vid tryck på kartlänk....
     
  18. jeffkan

    jeffkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag skriver på "4 x 3".tangentbordet tillsammans med t9 så kan jag inte skriva enskilda bokstäver för att bilda ord. Vill jag skriva ett ord som inte finns med i ordlistan så måste jag byta tangentbord, detta har man alltid löst genom att trycka flera gånger på samma tangent för att bläddra genom bokstäverna. Hur i katten rättar jag till detta?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. Leif 50år

    Leif 50år Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min går inte heller som den ska i "4x3" och jag har varit kontakt med Samsung support men de kan nog inte hjälpa mig heller så jag säger att det är en bugg, min S2 fungerar utmärkt.
     
  20. tjockboi

    tjockboi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    De jag smsar med klagar på att jag skickar dubbla sms. Googlade lite och det verkar som att det är ett mjukvarufel, har inte haft det problemet innan jag uppdaterade till JB.