DMTech Tablet 9748DCB

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av drnashlenin, 13 sept 2012.

  1. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Detta får bli officiell tråd för vår nya surfplatta DMTech 9748DCB.

    Rockchip 3066 DualCore 1.6GHz
    9,7" IPS Panel 1024x768
    Bluetooth
    HDMI (micro)
    1GB RAM DDR3
    8GB flashminne + microSD slot (upp till 32GB)
    Android 4.1 "Jelly Bean"
    2 st kameror 2Mpix
    Google Play
    2 st micro USB-portar
    Hörlursuttag
    9,6mm tjock
     
    Kosh gillar detta.
  2. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Plattan ser redigt bra ut, men är lite för dyr här i Sverige då den har samma specs och ser ut som en PIPO M1 och går även att få som vit då.

    http://www.pipo.com.cn/product.php?id=93

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/sDS3c0oENCo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    Last edited: 25 sept 2012
  3. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Vad kostar de olika plattorna då?

    Edit: Ica säljer just nu Denver TAC-97032 för 1 499:-. Hur står sig denna mot 9748DCB?
     
    Last edited: 26 sept 2012
  4. Drkosmos

    Drkosmos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hittar PiPO M1 med 16GB på pandawill.com för 215$ som billigast.
     
  5. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Den på ICA är ingen dualcore platta!
     
  6. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Läste det på Denvers hemsida, bra att veta! :)
     
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Nu finns det en fw uppgradering till Tablet 9748DCB på vår hemsida Denna uppdatering fixar ett fel där frames per second (fps) inte var satt till 60.

    Ladda ner filen till en PC, för över till plattans rotkatalog via USB-kabel och avsluta sedan USB-lagring eller ryck USB-kabeln så sker uppgradering automatiskt. OBS gör backup på personliga data först. Gör gärna en factory default efter uppgradering och se till att ha laddare i eller åtminstone 50% batteri under uppgraderingen.
     
  8. pikadoll

    pikadoll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som hunnit testa plattan? Lillsyrran (20 år) är ute efter en surfplatta som hon kan skriva lite på och även spela och surfa.
     
  9. Pure Gold Leopard

    Pure Gold Leopard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad är det för skillnad på 9748dcb och 9748b?

    Och kommer någon av de få Jelly Bean?
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    9748B?? Det har vi ingen modell som heter var har du sett den? 9748DCB levereras med Jelly Bean plus att det finns en fw uppgradering på vår hemsida som fixar till så frame raten blir bättre
     
  11. Montanax

    Montanax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Liten fråga ang. denna kanon platta (9748dcb). Har haft en i ett tag nu och är jättenöjd.

    Kan man roota denna på ett smidigt sätt för att kunna genomföra bra backuper m.m.

    Överväger att köpa en till men vill då kunna använda program som kräver root.

    //Montana
     
  12. hasse_h

    hasse_h Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Verkar intressant, men har några funderingar. Tänkte ev. skaffa en sån här för att kunna se SVT Play och andra play-kanaler i TV:n. Vill inte dra HDMI-kabel genom hela huset från PC:n så en sån här vore kanon under förutsättning att man får ut full HD och Dolby-ljud.

    Är det en fullstor HDMI-kontakt?
    Vilken HDMI-standard följer den?
    Vilken upplösning får man ut på HDMI-kontakten?

    Finns det någon manual tillgänglig att ladda ner?
     
  13. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Signaturen TWK här på forumet som hjälpt oss så mycket genom åren har fixat en rootad version och även skruvat en del på prestandan. Jag har testat den och den är stabil så vi lägger den som uppdatering på vår hemsida netlogic.se. Jag har ingen fullständig changelog men root och superuser samt några förbättringar som främst märks vid spelande. Liten brasklapp för något försämrad batteritid men jag överlåter åt TWK att kommentera mer i detalj. Uppgraderingen läggs ut senare idag.
     
  14. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Är det en fullstor HDMI-kontakt? -----> Nej det är "mini" (typ C)
    Vilken HDMI-standard följer den?----->1.3
    Vilken upplösning får man ut på HDMI-kontakten? ---> upp till 1080P i 50 eller 60 Hz
    Finns det någon manual tillgänglig att ladda ner? Det finns en QSG på vår hemsida.
     
  15. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    information

    Beställde nyss DMTECH Tablet 9748DCB , från en av Dmtech's återförsäljare (tretti.se), aldrig tidigare handlat hos dom, men efter mycket läsande / undersökande av deras leveransinformation och ångerrätt & garanti etc verkar dom pålitliga, detta återstår och se.

    Jag har under dom 3 senaste dagarna tittat omkring mycket på tablets att köpa på nätet, både Samsung / Acer etc och Kina importerade "retail" tablets, och kom fram till att DmTech (åtminstone för mig) var det klara valet att handla ifrån, med tanke på att dom är etablerade i Sverige, WHOIS visar att deras servers sitter på sedirekt.se, detta känns för mig personligen tryggare än många andra import tablet internet affärer som har suddig info på sina sidor / adresser i Hongkong etc...
    http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=5562426436 och
    http://www.allabolag.se/5562426436/NETLOGIC_AB
    visar att det är ett registrerat bolag och uppgifterna tycks stämma bra!

    (Har nog hittat/tittat igenom 99% av dessa tablet affärer på nätet och hittar inga andra jag personligen skulle lita på i 1:a taget), dock är alla inte lika paranoida som mig själv!

    För folk som hittat in här av misstag etc, som jag själv gjorde under mitt forskande om Kina import tablets, här har ni lite mer väsentlig information:

    http://www.netlogic.se/tablet_9748dcb.aspx <------ Info / Specifikation om 9748dcb (dock VÄLDIGT undermålig)
    På denna sida hittar du även uppgradering / firmware fix som tidigare nämnts i tråden.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rockchip <------ Info om processorn (RK3066)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mali_(GPU) <------ Info om Gpu:n (grafikprocessor) som sitter i denna tablet (Mali-400 , denna gpu har upp till max 4 cores (Mali-400 MP) , dmtech.se uppger ingen information om detta på sin sida dock!

    Angående utökat externt minne så står det bara Micro-Sd (32Gb) (hette tidigare TransFlash), vore bra och veta om den klarar av microSDHC och microSDXC, detta uppges inte heller!
    För er som vill läsa på om Sd minnen här har ni en länk :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

    1 Gb ddr3 minne ,so-dimm antar jag, vore dock kul och få veta hur många mhz dom är på, vilket heller inte uppges, därav av att jag skrev att specifikationerna är rätt undermåliga på DmTechs hemsida!

    Skulle vara trevligt och få veta måtten på tableten oxå, Höjd X Bredd x Längd.

    Förpackningens innehåll, står det inget om heller såvitt jag ser! , Kablar (usb/Hdmi), laddare etc, vore önskvärt o få se!

    Utöver detta har jag inte så mycket mer att säga, hoppas jag get mer svar än frågor med detta inlägg, nu är det bara att sätta sig vid brevlådan och vänta, så ska jag senare uppdatera här vad jag kommer att få för intryck av DMTECH Tablet 9748DCB...

    Ha det! Mvh David
     
    Last edited: 1 nov 2012
  16. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    har skickat efter en, kmr att uppdatera i slutet av månaden!
     
  17. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Ser ut som att du har varit grundlig i din förundersökning...! :-)

    Ser framemot en recension och ett benchmark i nenamark2 och Antutu! :-D
     
  18. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Glömde säga att denna uppgradering måste flashas in med rkbatchtool v1.5.

    Sätt plattan i DFU-mode genom att ansluta usb håll inne Vol minus och sätt in ett gem i reset, windows söker efter drivrutiner peka på drivrutinerna som kommer med i zipfilen tillsammans med rkbatchtool.
     
  19. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    när släpper ni fw med root o su, sas tidigare att det skulle läggas upp på eran hemsida, vilket det inte har gjorts! under developement fortfarande?
     
  20. Kosh

    Kosh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    den räcker garanterat o blir över till syrran, det är både bu o bä med den, men jag e rätt petig, det är en hel del luft bubblor på skyddet på "skärmen", men dom flesta e utanför själva skärmen , runt "ramen" så det e väll "ok"... sen e knapparna lite väll plastiga/låter (ljud / on/off, esc & meny) , och högtalarna riktigt dåliga, så se till ha ett ordentligt headset/hörlurar... va trångt i början man fick trycka till ordentligt för att få in dom 1:a ggn (3.5 ljudingången).
    Kamerorna e på 1.9mp inte 2.0, ganska usla, men inomhus e det alltid rödtonigt, så kan tänka mig att ute / annan belysning blir det helt ok bilder!

    Sen startar relativt snabbt, runt 30 sec, skärmen e bra, tittar på 720p hd avsnitt utan problem på den, batteritiden e helt ok, efter lite konfigurerande...

    fick 55.9 fps som bästa resultat i nenamark 2.
    Hängt sig ett par ggr, ibland bara delay när det e uppdates, men det gör alla datorer nångång så det får man ta!

    För 2k svenska kronor, absolut köp den, 3 av 5 stjärnor! e det nått du undrar fråga på! , har ej tid skriva fullständigt atm vad jag tycker om den, eller mina test!
     
    Last edited: 6 nov 2012