Note 2 eller Note 2 4G?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Shqipi, 1 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Shqipi

    Shqipi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej, ska teckna nytt abonnemang och undrar vad ni anser: Ska jag inhandla Note 2 eller Note 2 4G?
     
  2. christian-h

    christian-h Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vänta några dagar och kolla på alla recensioner/inlägg som kommer smattra in gällande Note 2 LTE.

    Jag får min om några minuter och nu hoppas jag verkligen att batteritiden är bra med lte.
     
  3. Shqipi

    Shqipi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Vilken operatör har du köpt ifrån? Som jag har fattat det går 4G endast att köpa med abonnemang. Eftersom jag har bra erfarenheter av Telenor föredrar jag att köpa från de men de verkar inte ha den inne än.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kommer du ha någon nytta av högre hastigheter än 3G? Beställde precis den vanliga Note 2 eftersom jag aldrig känt att 3G-hastigheten på min GN varit en begränsning.
     
  5. christian-h

    christian-h Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag beställde via Tele2, kontant. Har sedan tidigare maxi unlimited med 10 gb 4g-surf i upp till 80 mb/sek(vet någon vad man kan få ut med lte?).

    4g för mig är något postivt. Jag tar nämligen he mycket filmer/serier på resande fot och nu kommer det bli en hel del netflix samt viaplay!
     
  6. Shqipi

    Shqipi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ja, nytta kommer jag ha av 4G ggaranterat. Jag tänkte om man nu ändå ska köpa en modern telefon så kan man lika väl ta den modernaste. Jag streamar även fotbollsmatcher på jobbet ibland och då förmodar jag att 4G är att föredra. Sen kan man även använda den som hotspot till andra enheter om man har 4g. Med 3g är det knapptaanvändbart där jag bor.
     
  7. Shqipi

    Shqipi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det låter vettigt i nuläget, särskilt efter att ha läst om alla problem som S3 lteanvändare tampas med. Det gav mig lite avsmak för 4G om jag ska vara ärlig, samtidigt som det lockar :-P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.