Diskussion: S3 slö trots sin extrema prestanda

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av speakman, 30 okt 2012.

  1. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Upplever precis samma sak. Min har blivit skit seg efter JB (inte gjort fariksåterställning) Tar lång tid att öppna appar, typ kontakter, dialer mm från tryck tills mina kontakter syns tar ca 5-6 sekunder och så var det inte innan JB. Appen öppnas direkt men det är helt svart i 5-6 sekunder. Så är nästan alla appar nu.... orkar fan inte göra en fabriksåterställning.
     
  2. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Jaha.. man skiter i instruktioner och rekommendationer från alla: http://www.samsung.com/se/info/update.html

    sen klagar man som f-n att det inte fungerar... jag tankade diesel i min bensin volvo för jag orkade inte tanka bensin å nu går den skit dåligt.. volvo gör skit dåliga bilar... doh orka....
     
    orcophant och knussin gillar detta.
  3. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag kan hjärtligt rekommendera denna ROM . Det är som stock-rom fast väldigt avskalad och med några extra features. Om du pallar pilla med sånt dvs.
     
  4. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Vad är ditt problem? Det är då själva fan va dryga folk har blivit på det här forumet.

    Vad då klagar som fan? jag skriver tydligt att jag inte gjort någon fabriksåterställning och vilka symtom jag har.
    Jag har inte klagat på vare sig samsung eller google, bara bekräftar hur min telefon beter sig när jag inte gjort fabriksåterställningen (vilket jag redan visste då jag gjort det vid andra flera andra uppgraderingar och skrivit om här på swedroid) och avslutar med att jag fan inte orkar göra det igen. DVS jag låter telefonen vara som den är.
    Jag skrev inte att samsung är skit någonstans i mitt inlägg, inte heller att JB var det.
     
    Anwest gillar detta.
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Man undrar ju vad Samsung gjort dock, krävdes ingen fabriksåterställning för att få bra prestanda efter uppdatering till JB på Galaxy Nexus tex.
     
  6. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    De har exempelvis lagt på egna systemappar som nexusen inte har. Vid uppdateringen av systemet kanske de inte alltid funkar som de ska utan återställning. Att jämföra med nexus är poänglöst. Äpplen och päron. Sen är det väl iofs inte nödvändigtvis just det som är problemet, men det var en tanke.
     
  7. Anwest

    Anwest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min telefon har lyckligtvis blivit rappare med Jelly Bean. Jag skippade fabriksåterställning och annan skit, för kom igen - det är 2012 och då ska man inte behöva hålla på med fabriksåterställningar och dylikt för en uppgradering.

    Jag har fram till nu varit rejält besviken på telefonens prestanda. De gånger jag pillar med frugans iPhone 4s saknar jag flytet i iOS, min telefon har inte ens varit i närheten av den känslan. Har blivit bättre med JB men fortfarande illa på sina ställen. Telefonbok, meddelandehantering (Go SMS Pro) och vid alla tillfällen man ska scrolla så hajar jag till över hur slö den känns i jämförelse.
     
    Evil_E gillar detta.
  8. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag känner med dig bror. Om jag inte vore så lat så skulle jag gå tillbaka till 4.0 istället. Tyvärr lider jag av extrem lathet och pallar helt enkelt inte fixa med skiten längre.

    Något jag tycker är helt åt helvete är att man måste göra en fabriksåterställning innan man uppdaterar. Vore som att man va tvungen att installera om windows varje gång det kom en liten uppdatering. En så pass stor tillverkar som Samsung måste ju ändå kunna lösa det på något sätt. Hur tänker dem t.ex. att tant Agda ska kunna göra det där själv? Kan dem inte bara fixa ett uppdateringsprogam likt KIES som gör det åt en och uppdaterar den i en vända. Att först säkerhetskopieras allt skit och sen blåses den rent, uppdateras och återställs med information. Hur svårt kan det vara?
     
    Evil_E, Crall och Anwest gillar detta.
  9. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Ursäkta en som ännu inte uppdaterat men hur jag än läser det du länkat till så hittar jag inget om fabriksåterställning. Är det en officiell rekomendation eller ej?
     
  10. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    kan nog inte bli tydligare, om du LÄSER på Samsungs sida:
    Att tänka på vid uppdatering
    Genomför en säkerhetskopiering, därefter en fabriksåterställning
    Uppdatera enheten via KIES eller FOTA (Firmware Over the Air)
    Genomför en fabriksåterställning
     
  11. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Sluta med speeden ta ett chill-pill och försök förstå att om man måste jaga sekunder på att skicka ett mms så är det inte telefonen det är fel på...
     
    masze gillar detta.
  12. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Sluta babbla.
    Jag gjorde en fabriksåterställning, ändå känns allt annat än grafik - SLÖTT.
    I alla fall med Telenors JB. Försökte med GoLauncher, Nova, försökte med att ta bort så mycket Samsung som möjligt - fortfarande slött.

    Tror att det grafiska överprioriterades på bekostnad av de verkliga uppgifterna.

    Kan ha fel, men då måste man argumentera och överbevisa, inte bara spy i allmänhet.
     
  13. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    verkligen konstigt att vissa har sååå slöa S3'or, när andra tycker att det går smooth, man börjar ju undra vad det beror på, användaren, ROMen eller är det mobilen?
     
  14. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    tror att folk jämför med iphone :P de som inte haft en annan telefon har inget att jämföra med
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Angående flyt så ligger det mycket i det men vissa verkar ju ha oerhörda laggproblem och väntan på att saker ska öppnas.

    Återställning gäller, om inte det hjälper så har jag tyvärr ingen aning. Är själv supernöjd men som i de andra plattformarna så finns brister, i Android så är det smålagg emellanåt och de andra har sina nackdelar.

    Som sagt, så jävla nöjd men lider med er som har problem.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  16. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    det va ett jävla snack om iphone, ligger en ip3g och en ip4 här hemma och inte fan är de snabbare än min S3'a... dessutom små och bleka skärmar i jämförelse..
     
    Viking 40 gillar detta.
  17. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Denna tråden är bara trolling...otroligt att ni inte kan se det.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    vetefan alltså... vi har ett par sgs3 på jobbet som jourlurar och en av dom är helt makalöst seg och då skall tilläggas att det inte ligger ett enda extra program på allt är 100% stock-utförande. Samt en väns sgs3 har sämre fungerande gps än min gnexus och gnexus har inte bra gps...

    Det finns väl sjukdomar hos alla antar jag även om jag håller med om att detta borde verkligen vara mjukvaruproblem... Minnet på luren kan ju vara dåligt med det är ju lite av en klassiker när dom byter ut moderkortet tex.
     
  19. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    jodå, så är det säkert... det är väl lika i " Stora tråden om Jelly Bean för SGS3"..
    nästan mer snack om andra mobiler och fantastiskt gnäll på JB...
    Det är väl bara att nedgradera till ICS eller sälja S3'an om den är så jävla dålig.
     
  20. flippzii

    flippzii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    412
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte läst hela tråden men utifrån vad jag har läst så tror jag windows phone skulle passa perfekt för er som är (ursäkta uttrycket) känsliga för microlagg. Windows Phone har ett otroligt flyt och blir aldrig slöare och nu iomed wp8 så blir det bara bättre. Både Nokia och Htc har riktigt nice hårdvara att erbjuda också!

    Tycker ni helt klart ska kolla in Windows telefonerna om ni inte tycker om att mecka!