Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
  2. Zitzo

    Zitzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, men glaset sitter ihop med lcd'n så man byter båda alltid. Så jag hade en jävla tur där...

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Blandade ihop denna med ditt försäkringsärende i en annan tråd. Editerade mitt inlägg.
     
  4. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Tycker det oxå.... nej det har jag faktiskt inte gjort... nej stock med nova launcher bara

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy s3 via Tapatalk 2
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Schysst bugg i webbläsaren när jag långtrycker på en länk. Haha!

    [​IMG]
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Ser ingen bild
     
  7. nsuhtc

    nsuhtc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Gold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Gold
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3
    Jag har exakt samma problem, måste trycka på länken igen för att sidan skall visas och facebookappen kan man glömma, det fungerar knappt.
    Funderar fan på att köpa en iphone snart, jelly bean var bra ett tag, jag var helt frälst, nu krånglar skiten mer och mer för varje dag som går.

    Jag har flashat in nordiska JB, har/hade brandad telefon från 3.
    (Jag hade INTE dessa problem med den polska versionen)
     
  8. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Detta är som sagt ett problem hos 3 och inte telefonen. Funkar utmärkt över Wifi.

    I övrigt har jag inga problem längre. Batteritiden visst. Men det verkar bli bättre och bättre. Idag 18 h ur laddaren varav ca hälften av tiden med 3G och hälften wifi. Och 2,5 h skärmtid. 50% kvar.
    Enda buggen jag har kvar är att hemknappen går till hemskärmen istället för att bara tända skärmen efter att skärmen slocknat av sig själv och man trycker på hemknappen. Om jag själv släcker skärmen och trycker på hemknappen så tänds bara skärmen, precis som det ska vara. Ingen big deal.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  9. Jebbster

    Jebbster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har nyss skaffat en S3 och försöker nu uppdatera den till Jelly Bean, har försökt i 4 dagar nu och tänkte att jag till slut får regga mig här för att fråga.
    När jag kopplar in den med kabel till datorn och Kies så stannar uppdateringen ALLTID på 99% när den ska hämta komponenter för uppgradering

    Och om jag försöker uppdatera via Wi-Fi via telefonen så står det bara att jag hamnar i kö. Och det har som sagt varit såhär sen det släpptes. Är det någon annan som fortfarande har detta problem eller gör jag helt fel?

    Tacksam för svar.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du testat att ominstallera kies? Har du testat en annan USB-port? Har du testat med en annan dator? :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har fortfarande samma home screen lagg att det tar en sekund innan sakerna börjar komma fram, ser sjukt fult ut. Borde inte en s3 vara en så pass bra telefon att den inte laggar iaf. Sjukt jobbigt faktiskt vaaadd ska man göra?
     
  12. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Du har ju antingen fel i mjukvaran eller hårdvaran. Har aldrig märkt något sådant. Både touchwiz och nova launcher laddar hemskärmen på ett kick.

    Menar du att ikoner osv laddas långsamt? Eller menar du att det tar nån sekund innan hemskärmen syns när du trycker på hemknappen? Det sistnämnda löses nämligen genom att inaktivera röststyrning eftersom röststyrning aktiveras genom dubbeltryck på hemknappen. Därför väntar Android en sekund vid första trycket ifall ett andra tryck kommer.
     
  13. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om jag surfat typ 5 min på olika hemsidor och trycker på hemknappen så man att inte väder widgeten och ikonerna ser man inte Heller på en gång. Men efter en sek så kommer dom fram. Har tagit bort s voice genvägen men fortf samma lagg :/ hörde att många hade samma lagg innan jb kom men inte efter så det verkar skumt.
     
  14. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Provat detta plus fabriks återställning funkar fortfarande inte :banghead:

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som inte kan trycka ner volymljudet så det blir ljudlöst (ljud av)via volymknappen? Sista stegen för mig blir vibratorn.

    Däremot om jag drar ner fönster så kan jag klicka fram ljud.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. Zell

    Zell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan bekräfta ovan, funkar kanon. För jag var så tvungen att köra den.

    1. Fick uppdateringen OTA, tryckte "Uppdatera". Telefonen startas om. En Android-gubbe med en dodekaeder (eller dylik) i magen visas och en turkos status-list fylls och efter kanske 10 sekunder startas telefonen om och in i OS'et direkt. Men den hade fortfarande v4.0.4. Går in till "Programvaruuppdatering" men den tyckte som många andra fått att uppdateringen kommer till de som begärt den. Vad hände här?

    2. Körde sedan via Kies istället, funkade bra. Startade upp bra igen och hade v4.1.1. Fixade root igen. Funkade bra igen efter omstart. Fixade med AdFree och LCD Density Modder, startade om. Låser sig nu vid Samsung-loggan och vibrerar till kanske en gång i minuten. Hade den på som mest 20-30 minuter utan att något hände.
    Testade att slänga in root-PDAn igen utan skillnad. Nollställde factory, cache, dalvik, rubbet, ingen skillnad.
    Efter en gigantisk panikattack av att ha sabbat en inte ens en månad (i min ägo) gammal telefon så börjar jag rota lite här på forumet igen. Hittade ovan sköna inlägg.
    Flashade den uppdateringen, funkade kanoooon. Något lättat tror ni?
    Fixade och trixade, allt verkade funka. Tog nu en sak i taget och startade om.
    Dags för LCD Density Modder igen. Telefonen låser sig vid Samsung-loggan igen.

    Är det verkligen bara jag som har detta problem?
    Finns det andra Density-appar som bekräftat funkar? För 320 DPI blir jag tokig på.

    Kör nu PDA:LJ2 / PHONE:LID / CSC:LI2
    och LCD Density Modder v1.5.1
     
  17. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Provade nu och det är likadant på min...


    // Strömma

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Efter en vecka med JB börjar jag bli riktigt arg. Innan telefonen uppdaterades hade jag bara ett enda problem, re-drawing. Detta verkar vara typ helt fixat nu, däremot har typ två miljarder andra problem uppstått. Jag väljer att ventilera min ilska här och hoppas att andra håller med mig när jag anser att JB till S3:an är ett totalt fiasko.

    Det absolut första som slog mig va den nya rullgardinen. Färgen är inte något som stör mig men faktumet att klockan sitter till höger med gardinen uppe och till vänster med gardinen nere...VARFÖR FAN FLYTTA PÅ SKITEN?! Jag hoppas att han som satt den där dör i hemsk toa-olycka.

    Lagget...JB skulle komma med flytande smör. Det är mer som flytande smör blandat med stora klumpar av härsket, stelnat skit-smör! Ibland flyter det på fint men det varar inte länge, helt plötsligt segar skiten ner sig totalt. Ibland krashar till och med appar på grund av nedsegningen.

    Chrome är helt åt helvete. Krashar, segt som fan, ännu mer hackigt än innan JB.

    Battertiden är fuckad. Innan fungerade min telefon PERFEKT när jag använde den som GPS när jag kör (kör bil i jobbet ett antal timmar om dan och använder GPS:en konstant). Va chockad över hur lite batteri den drog. Nu är det ett konstant problem. Måste hela tiden tänka på att stänga av skärmen när jag typ vet vart jag ska, ha skärmen på absolut lägsta ljusstyrka samt ställa in den på energisparläge. Knappt så att jag kan använda den.

    Att dem fortfarande inte fixat snabb-genvägarna i rullgardinen. Den börjar längst till höger och hoppar sedan längst till vänster. Wifi är utan tvekan den vanligaste knappen alla trycker på när man drar ner gardinen, VARFÖR FAN måste den då alltid börja från höger där Bluetooth som typ ingen använder finns, för att sedan studsa bort till vänster kanten där wifi ligger. Seriöst, testar inte utvecklarna telefonerna? Har dem ingen logik i pannan?

    Google Now är bara skit.

    Finns massvis med fler problem men jag antar att allt redan snackats om här eller kommer att tas upp.

    Ärligt talat så är jag väldigt missnöjd med min S3:a just nu. Kollar på andra mobiler men är tyvärr bunden i 2 år med skit-mobilen. Nästan så att jag är sugen på en iPhone, så åt helvete känner jag över min S3:a just nu, att jag är villig att offra min frihet bara för att slippa alla jäkla små problem.
     
    bulldog_3 och Freddeguy gillar detta.
  19. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om jag ska vara helt ärlig så håller jag faktiskt med dig :/ sad but true. Google har mycket kvar att jobba med innan platformen är komplett, helt ärligt så kan inte heller android konkurrera med Ios när det gäller snabbhet eller flytet. Visst med jb blev allt bättre men man ser alltid lite små problem och lagg. Har en ipod touch 4g som laggar mindre än min s3:a..... :(
     
  20. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Mitt problem med JB är att saker blev fixad men många andra saker gick sönder. Man tycker ju dessutom att ett så stort företag som Google (eller Samsung för den delen) borde ha nån gubbe som endast sitter och funderar på "om detta är en logisk placering, är detta snyggt, fungerar detta med vardagen, är detta optimalt.". Tyvärr verkar det inte som det. Jag tycker t.ex. att meny systemet i inställningar är helt hemskt att hitta i. Jag förstår verkligen inte hur den kan vara så svårt. Själva programmeringen är säkert ganska knepig men lay-outen är ju busenkel. Håll ett morgonmöte och fixa det, sen säger man till data-snubbarna att skapa det som man kommit överrens om under mötet. Har helt enkelt väldigt svårt att förstå hur man kan faila med vissa saker som är så otroligt simpla i tanken.