Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. JustinZane

    JustinZane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S10+
    Platta:
    Huawei m5
    Behöver hjälp med att Hard reset på en sgs2... altså återställa till fabriks inställningarna.
    Har köpt en lur av en polare som glömt konto mm..

    Har kollat på youtube o läst med det funkar inte att trycka in meny knapp + volym ner + stänga av knapp....
    Kommer in till nått helt annat än dom på youtube filmerna !

    Tacksam för snabb hjälp!
     
    Last edited: 18 okt 2012
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Volym Upp -> Hemknappen (den i mitten) -> Powerknapp
     
  3. mandalay

    mandalay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung galaxy s2 stora problem

    Stora problem med min S2.
    Batteriet laddar inte ordentligt och går från 100% till 0% på en timme, 20 min, 3 timmar. Beror på. När detta ska inträffa så dyker det upp en ring med ett streck i, täckningen försvinner och skärmen börjar flimra, telefonen stängs av. Jag har fabriksåterställt, rengjort usb, tagit ut batteri, men inget fungerar. Någon som har upplevt samma problem?

    Edit: Efter fabriksåterställning står fel namn på nummer.
     
  4. nineteenfortyfive

    nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har samma fel på min... CP telefon. Det jävliga är att jag aldrig tycks lära mig. Min förra Samsung jävlades den oxå. Nu blir det aldrig mer nån Samsung.
     
  5. mandalay

    mandalay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mah. Har du fått något tips på vad det kan vara?
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Skicka in mobilerna på garanti? Tror det är USB-uttaget eller moderkortet som är kajko, oavsett om ni rengjort eller ej!
     
  7. mandalay

    mandalay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min garanti har gått ut. Tredje gången telefonen pajar. Skittelefon.
     
  8. PerGus

    PerGus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Så jag har lite problem med min SGS2. Den sa en morron här att den hade en android uppdatering att installera. Det fick den göra. Men när den var klar så vill telefonen inte starta upp. Den stannar efter att start ljudet spelats, sen står den bara och tuggar vid skärmen där man ser ett stor S som pulserar i blått och så står det samsung galaxy sII under.
    Jag har gjort följande:
    1. Startat i system recovery och rensat cachen
    2. Försökt starta i safe mode. Tryckt på power och väntat tills den börjar starta upp, sen har jag tryckt in (och hållt intryckt) meny-knappen (den längst ner till vänster), det funkade inte. Sen provade jag samma sak men höll home-knappen intryckt (den i mitten), men det hände inget.

    Vet någon vad det är för fel och hur jag kan fixa det?
    Jag har beställt ett minneskort kort till mobilen, tänkte att jag kanske kunde hitta en android uppdatering på nätet (kan någon hjälpa mig med en länk?) och lägga in den på kortet och sen starta från system recovery och installera nytt OS från kortet, går det?

    Och om inget funkar. Vad försvinner vid en factory reset? Hur påverkas de bilder och filmer som inte ligger på ett minneskort?

    Många frågor och spekulationer, men förhoppningsvis finns det någon smart här som vet

    Tackar
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Vid Factory Reset försvinner inte dina bilder, filmer, musik och sådant. Däremot försvinner mms, sms etc om du ej har dessa synkade på något sätt!
     
    PerGus gillar detta.
  10. enemyWithin

    enemyWithin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    När jag vaknade i söndags så var mobilen helt cp!

    Det är som ett blått sken över hela skärmen.. Ser inte homescreen etc. Ibland kan man se den men då bara i 2 sekunder. Någon som har nån idé om vad det kan tänkas vara?

    Tack på förhand!
     
  11. Yeah-Bear

    Yeah-Bear Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur har varit väldigt skum senaste tiden, batteritiden är aslåg och den är skållhet även i standby. När jag kollar batterianvändning så står det att det är knappsatsen som drar batteri, även om jag lyssnar på musik. Någon som vet hur jag åtgärdar detta?
     
  12. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Antagligen någon app som har flippat.
    Avinstaller "tjänst" appar eller andra appar tills det upphör.
    Ibland räcker det med en ominstallation annars vänta på att appen uppdateras.
    Enrio och K9 mail är ex. som har got loco i mina lurar.
     
  13. Yeah-Bear

    Yeah-Bear Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack jag testade att avinstallera lite appar och skit, detta gjorde jag utan att simkortet var i telefonen, och jag upptäckte att det blev bättre, så jag stoppade in simkortet, och nu blir batteriet asvarmt igen. Jag kanske ska tillägga att jag inte har betalat telefonräkningen på ett tag. Kan det ha något med saken att göra?
     
  14. Bussmicke

    Bussmicke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    processen com.google.process.gapps har stoppats, irriterande fenomen som segar handhavandet...
    Poppar upp stup i kvarten

    www.bussmicke.se
     
  15. JustinZane

    JustinZane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S10+
    Platta:
    Huawei m5
    Tjena!

    Har fått damm/skit innanför innan för glaset på kameran( mellan lins o glas) så får bara suddiga o kassa bilder!Kan man fixa det själv på något sätt?

    Mvh
     
  16. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade precis samma problem som du. Korten blev åt helvete dåliga eftersom det satt bös på insidan. Tidigare idag fick jag iaf löst mitt problem och nu blir bilderna riktigt bra igen!

    Det jag gjorde var att googla som en idiot i ett par timmar och till slut gjorde jag slag i saken. Jag skruvade bort bakstycket på telefonen.

    Följde denna guide, som visar i de första minuterna hur man tar bort baksida.
    http://www.youtube.com/watch?v=65pvAINg2ME

    Bort med batterilucka, batteri, sim och SD-kort. Rota fram en liten stjärnmejsel och skruva ur de 7 små skruvarna. Sen är det bara att försiktigt klicka loss bakstycket. Vilket visas i videon.

    Om du nu ger dig på detta så var lite försiktig med volym och power-knappen. Dom är små och lossnar lätt när man demonterar. Lyckligtvis är dom lätta att få på plats igen.

    Nu har jag dock ingen aning om garantin försvinner. Några plomberingar såg jag inte. Det enda jag reagerade på var att skruvarna, som är av samma storlek, hade olika "färgfläckar" på sig. Blå och grön... vet inte ifall det har något med saken att göra, men kan ju vara bra att få till baka dessa på samma plats.
     
  17. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    S2a som hänger sig

    Köpte en S2a för några veckor sedan som var smått defekt, den hängde sig utan anledning då och då. Den var på reparation som inte löste problemet och jag fick sedan en ny lur med samma problem. Mer detalierat kan läsas här.

    Somsagt har även min nya telefon samma problem, Samsungs support tycker såklart att jag ska lämna in den på lagning igen och vara utan telefonen i några veckor till och således betala för ett abonnemang jag knappt kan använda. Det vill ju såklart jag slippa om möjligt. Funderat på om det kan hjälpa att roota och flasha in en annan rom, hört mycket skit om att Samsungs 4.0.4 stock rom är riktigt värdelös. Vad tror ni, kan det hjälpa eller borde jag lämna in den på lagning direkt igen?

    Har inte rootat en Android sedan min gammle Hero runt 2010 och har ingen aning om hur det funkar med S2an. Även hört att det ska vara lätt att återställa den till original igen, så att jag kan lämna in den på lagning utan att dom ser att den varit rootad om detta inte skulle hjälpa. Stämmer det? Alla tips mottages, är sjukt arg, frustrerad och har ångest över skräpet just nu. Som student har jag inte råd att slänga pengar på sånt här. :cry:
     
  18. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hmm, kan faktiskt vara mycket möjligt att du har en defekt USB-kontakt... Och om du har ett SD-kort så skulle jag föreslå att du prövar ta ut den!

    Annars är det absolut värt att pröva roota och flasha annat. Jag tror att jag brukar använda denna för att roota och sen bara flasha vad jag vill! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20075898
     
  19. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Hej, min S2:a har börjat flippa ur nu. Kan knappt starta ett program utan att det kraschar. FB, webbläsaren, Dropbox m. fl. får jag "framtvinga stängning" på. Vad kan det bero på? Ser även nu att den ena sensorn till höger om frontkameran lyser svagt rött. Aldrig tänkt på det förut. Förslag på åtgärder? Kör Go Launcher EX. Får även fram "com.sec.android.provider.logsprovider - LOGSPROVIDER" framtvinga stängning hela tiden. Kunde inte ens stänga av mobilen utan fick ta ur batteriet. Aldrig hänt förut men nu verkar den balla ur totalt.. Har fortfarande GB.
     
  20. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kanske dags att uppdatera från GB? Dock så låter det lite som SD-kort (om du har något). Röda lampan låter som att du har en gammal version av Viber.