Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag hittade Blind Guardian och den plattan, sedan hittade jag massa med And One, men de splittrades såg jag innan de tre skivorna släpptes. De splittrades 1991, om jag inte minns fel.

    Måste säga att X-box Music verkar bättre än Spotify. Man får fler konkreta träffar och inte massa covers, som ofta kommer på Spott. De står info om den man sökte på, det är också mycket snyggare, ser jävligt modernt och proffsigt ut.
     
  2. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ja, jag vet hur cloud computing, och skydrive fungerar, jag använder det dagligen. Jag använder det till bilder, dokument, och onenote, och även till musik ibland, på android. på WP7 har jag inte kommit på nåt fungerande bra sätt för det än.
    Hur jag än försöker med Skydryve-appen, så spelar den bara en låt i taget och slutar sedan, även om det finns flera låtar i samma mapp.
    Och spellistor vägrar den hantera, du verkar snarare ha förväxlat listor med att "lägga fler mp3-filer i samma mapp"
    Och att multitaska är bara tt glömma, då stoppar den musikuppspelningen.
    Men men, du kanske använder någon annan app som heter Skydrive, som fungerar bättre?
    Ja, du säger olika saker i ungefär varannan post, det är väl klart som tusan att jag blir förvirrad.
    Först har du bara via molnet, sedan syncar du till telefonen via Zune, sedan har du bara via molnet igen.

    Men för att förtydliga då, alt ditt tjat om Zune hade inget som helst med att strömma till telefonen att göra? Utan det gör du enbart med Skydrive?
     
  3. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Kul att du alltid ska låtsas kunna så mycket om allt. And One grundades 1989, och dom har år 2012 inte splittrats än. Deras utbud på Xbox är minst sagt lamt jämfört med Spotify

    31 album och singlar med Blind Guardian var inte dåligt. Speciellt när dom släppt max hälften så mycket.
    Samtliga album utom ett fanns det dubbletter av, vissa tillochmed tre gånger.
    Mycket luft i deras 30 miljoner titlar?


    Användargränssnittet på hela appen är ju minst sagt horribel också, den har lång väg att gå innan den kan börja slåss mot Spotify, Rdio och Wimp på PC-sidan
    Mycket trevligt med Windows integrerade sökfunktion dock.
     
  4. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag skrev ett inlägg någon sida bakåt, försvann väl i mängden. Dugår in på inställningar->kontakter och där väljer du vilka konton du vill ha.
     
  5. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    hade du velat att den spelade fler än en låt i taget? Du har ju knapparna på skärmen för att spola eller trycka fram. Jag får den att spela alla i en mapp.

    Just därför kan jag lägga luren en bit bort när jag lägger mig, drar igång mappen och sedan sätter jag BT i örat och myser till någon trevlig ljudbok eller till skön musik. Skulle ju aldrig kunna slappna av om man visste att man skulle behöva trycka fram hela tiden.
    Om det nu är de låtarna jag har som en av mina spellistor, och jag radar upp dem i en mapp, så blir det i praktiken samma sak. Den spelar min spellista.


    Jag lyssnar mest genom Zune så det är inget problem.






    ja, men synken sker ju via molnet. Inga kablar, ingen BT, utan autosynk till Skydrive.


    Nej, jag använder båda.

    Två av originalmedlemmarna slutade på 90-talet. Du vet vad jag menar så sluta fjanta dig.

    Va? 31 st? Vad i helvete dillar du om? Läs om, läs rätt, så är du hygglig.


    Vilken app pratar du om?
     
    Last edited: 6 nov 2012
  6. inact_0001

    inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    För mig funkar det med alla konton förutom huvudkontot, där kan jag enbart välja om jag ska synka mail eller inte. De andra kontona kan jag välja kontakter dock.
     
  7. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Huvudkontot har den funktionen också.

    Kontakter>inställningar>filtrera min kontaktlista>bocka ur rutan där mailen står.
     
    inact_0001 gillar detta.
  8. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som sett några batteritider på de här apparaterna? Det anser jag vara viktigt. En lur måste hålla sig vaken 12 Tim med min andvändarcykel. Annars är det bara en brevpress vilken som helst. Det finns många sådana på marknaden.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    De 3 första resultaten vid Google sökning ang. batteritid (men inget jag lägger vikt vid):

    3G.co.uk

    "The Lumia 920 is dogged by low battery life – we needed to charge it twice in a day even with moderate use. If you’re streaming video via 4G you’ll want to be able to charge it on the move, because the power drains in three hours."

    techradar

    "Sadly if you're expecting some wonderful news here, you're going to be disappointed, as while the Lumia 920 makes a better stab and seeing out the day than the HTC 8X, it still suffers come the evening and ends up limping to the power point.


    With careful usage you will be able to get a whole days use out of the Nokia Lumia 920, but if you actually want to use you brand new phone for more than just a couple of calls and few texts you'll need to watch the battery.
    "

    engadget

    "In typical use, the phone was more than able to keep up with a day's regular use, although we found that increased outdoor use (and thus a brighter screen) did make noticeable dents in the battery life."

    Lite motsägande alltså. Som vanligt. Man får nog vänta och se helt enkelt.
     
    Last edited: 7 nov 2012
  10. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ajdå. Då får man väl ha den här kvar då.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  11. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  12. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag skaffa mig lumia 610 för nån vecka sen kanske inte den häftigaste men riktigt nöjd förut gilla jag android men inte nu längre sen jag testat nu windowsphone. o det där lagget alla gnällde om på youtube om 610an har jag inte märkt av alls den flyter fint
     
  13. inact_0001

    inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Se där! De verkar ha slängt in det i senaste uppdateringen?
    För mig är det ju försent men grattis till alla som köper WP-lur fr.o.m. nu.
     
  14. inact_0001

    inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min Lumia 800 har inte alls bra batteritid. Jag måste ladda den upp till 2 gånger per dag. Det kan komma att förbättras med mjukvaru-uppdateringar dock, WP 8 kanske är lite mer optimerat än WP 7.5.

    Är riktigt trött på det nu iaf och lägger mitt hopp hos Nexus 4!
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
  16. inact_0001

    inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Läste också den, har även läst de som tycker batteritiden är sisådär.
    Svårt att veta förrens man testat med sina egna vanor.



    En annan grej som är riktigt irriterande är att mina Klipsch s10i in ears inte fungerar som de ska på WP. Vad jag har läst så funkar inga lurar med 3 knappar utan enbart dem med svara-knapp.

    Jag kan lyssna på musik men jag kan inte prata, svara eller höja/sänka volymen.

    Någon som vet om det är löst i WP 8?
     
  17. slobo

    slobo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kan tänka mig att det inte har med WP att göra, utan tillverkaren och hur kompatibel de har gjort hörlursutgången. Vad gäller batteritiden så har jag aldrig haft en smartphone med så bra batteritid som min Lumia 800. Två dagar är oftast inga problem.
     
  18. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo så är det ju. Tung användning för en användare kan vara lättare för en annan. Därför är det ju svårt att bedömma genom recensioner.
     
  20. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag vet att det var någon som frågade om det fanns en torrent-app i WP7 och det fanns det inte. Men nu finns det en i W8, så det tolkar jag som att det även kommer en i WP8.

    Kul för dem som saknade den appen. Även om jag aldrig känt behov av att ladda ner via luren.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.