Fråga: Android 4.x?

Diskussion i 'Xperia U' startad av LJN, 16 jul 2012.

  1. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ingen bug i appar. Har inte hittat nåt än.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Men varför? P.g.a. prestanda eller att du bara stör dig på dem?

    Jag vill gärna ha animeringarna (om de inte snor för mycket prestanda), tycker det ger en mjukvare och skönare känsla i övergångarna.

    Pillade just på en iPhone 5, och med risk för att bli utskälld :P måste säga att Apple kan ju det där med användarupplevelse - den känns så otroligt snabb och flyter så sjukt bra jämfört med alla Androider jag provat. Alla animeringar flyter utan minsta lagg, och appar öppnas och stängs direkt, utan fördröjning eller lagg. Vet inte hur de gjort men det har de iaf gjort jävligt bra. Sen, hur högt man prioriterar användarupplevelse, är väl personligt. Men jag hade gärna haft det flytet - fast i en Android ;)
     
  3. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det finns väl en anledning till att äpplet säljer bra. Allt kan ju inte vara religion. Men på din fråga så gillar jag inte animeringar. Och jag vill själv bestämma hur skärmen ska se ut. Jag vill dessutom kunna stänga av data enkelt. Jag vill kunna läsa sms direkt jag lå ser upp. Och svara därifrån. Typ go sms. Jag vill kunna Swype. Eller Swift Key. Jag vill kunna byta launcher. Jag upplever äpplet för omständligt. Men som sagt,smaken är som baken. Ursäkta ot. :)

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  4. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tror den drar lite mer ström. Jag kan inte stänga av bakgrundsdata längre. Den ligger å sipprar info till Google i viloläge.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  5. McAdam

    McAdam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte uppdatera. När jag kommer till steget där man ska koppla bort telefonen och USB-sladden från datorn, för att därefter koppla in dem igen samtidigt som man håller volymsänkningsknappen intryckt, så tar det stopp. Har testat flera olika USB-portar, olika sladdar etc men ingenting händer.
     
  6. Andros

    Andros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har testat Bridge for mac, Sus och PCC. Inget av de tre alternativen funkar! Helt ofattbart att de kan göra så dålig mjukvara. Det lär inte bli något mer Sony för mig i fortsättningen...
     
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Vad innebär "inte funkar" i ditt fall ?

    Även konkurrenterna har sin beskärda del av problem, så även om du väljer någon annan finns det knappast någon garanti att det fungerar ett dugg bättre.
     
  8. Andros

    Andros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Inte funkar som i att Bridge stänger av telefonen och kan inte sedan hitta den. Pcc fastnar på "initierar". Sus klagar på saknade drivrutiner. Det ska inte behöva vara så. Kollar man på deras forum finns det gott om liknande problem. Sony verkar genuint ointresserade av kvalitet. De verkar snarare intresserade av att trycka ut så många lurar som möjligt.
     
  9. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Skumt, jag har aldrig haft något problem med varken PCC eller SUS (eller SEUS). Ingen aning om vad som kan vara fel.
     
  10. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Bridge har jag inte haft möjlighet att testa än, så den kan jag inte uttala mig om

    Låter som du har någon konflikt mellan SUS/PPC och något annat program du har installerat på din maskin (kan också vara något du avinstallerat som inte rensat upp efter sig). SUS/PPC exekverar ju inte på något vis i en helt egen miljö utan samsas om gemensamma resurser med andra program i din dator.

    Personligen har jag aldrig haft något större problem varken med PPC eller SUS på Windows 7.

    I så fall gäller det nog alla bolag, för "problem" med produkter är ju knappast unikt för Sony (tro inte att Apples iTunes eller Samsung Kies t.ex. skulle vara helt problemfria för alla som uppdaterar programvaran den vägen).
     
    Last edited: 15 okt 2012
  11. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Googla, Samsung kies problem ska ni få se. Sida upp, sida ner så länge ni orkar klicka.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  12. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag undrar hur mycket batteri man förlorar på ljuslisten.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Det undrar jag också, tycker den är skitstörig, stör mig mer och mer på den, ger mig inget mervärde what so ever. Tar ju massa plats också!! Bort med skiten. Och nej, jag vill inte använda den för notifieringar, vill inte ha disco hemma bara för att jag fått ett mail.
     
  14. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hoppas Sony patchar en avstängning.

    Skickat från min ST25i via Tapatalk 2
     
  15. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har precis fått hem min Xperia P som jag testat att uppdatera på två MAC:ar (en MBA 2012 med Mountain Lion och en MAC Mini 2007 med Lion) och fick exakt samma problem.

    EDIT: Löste sig för mig genom OTA uppdatering. Det finns en fjärde metod du kan testa och som beskrivs här http://www.youtube.com/watch?v=HGeFAID6dtM. Hade själv ingen lycka med denna metod då jag fastnade på 80% på min MAC.
     
    Last edited: 16 okt 2012
  16. 1337

    1337 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som har en nordisk ftf till xperia U liggandes? Version spelar ingen roll.
     
  17. Andros

    Andros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har testat denna fjärde metod, och den funkar inte heller. Det femte sättet, OTA, verkar inte tillgängligt för xperia u för den här uppdateringen. Helt otroligt! Varför inte satsa krutet på en uppdateringsmetod och göra den riktigt bra?
     
  18. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Håller med. Apples 2 metoder (iTunes och OTA) har i alla fall jag aldrig haft några problem med. Har du provat att kontakta Sony support via deras chat ?
     
  19. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  20. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER