Fråga: Batteritid 4G

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av viwa, 7 nov 2012.

  1. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tänkte det blir enklare att hålla reda på skillnaden i batteritid mellan 3G modellen och 4G modellen om vi har varsin tråd.

    Så posta din batteritid här ENDAST om du har Note II LTE N7105

    För att få bästa blick på hur lång batteritid du har fått, glöm inte att posta hur mycket skärmtid du har fått
     
  2. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ok här är några skärmdumpar från mig. Första dagen surfade jag i princip bara över 4g.

    Idag provade jag att stänga av 4g när jag inte använde den. Så sista bilderna är från idag med lite blanfay 3g och 4g men försökt ha på 3g när den varit i deep sleep

    Dessa dagar har varit kanon! Men hade bara 3 timmar skärmtid igår. Vet inte riktigt va som har strulat då men kan varit någon app
     

    Bifogade filer:

    Cylon gillar detta.
  3. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Förlåt, hur får jag in en skärmdump i ett inlägg? Är helt novis på
    Android..kommer från Nokia ;-)
     
  4. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    [​IMG]

    Har du Tapatalk så är de där jag markerade ;)
     
  5. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ok dagens batteristatus. Kört 4g hela dagen, utom 20 min på kvällen med wifi. Den drar helt klart lite mer i vila på 4g än 3g. Men man klarar en dag ok tycker jag. Vill man maxa så kan man ju hålla på o stänga av 4g och köra mot wifi. Nu har vi wifi sällan på hemma för vi känner av strålningen så jag kommer köra på 4g mest trorligtvis.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  6. Danian

    Danian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Känner av strålningen? Du får gärna förklara hur.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  7. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Får huvudvärk efter ett tag. Innan det så känner jag av det i kroppen som vibrationer eller en tungande känsla. Kan bli spänt i pannan.

    Förstår att många som inte känner ett jota kan tycka det låter konstigt. Men har man väl börjat känna det så kanske man blir mer känslig för det. Känner ju av strålning av mobilen när man pratar i längre stunder, då i form av att jag blir varm vid örat eller huvudet och det känns konstigt i huvudet. Äcklig känsla. Tycker det är riktigt synd för jag är ju prylgalen o älskar min note 2 lte. Men så är det med ALLA mobiler. Samsung har iallafall bland dom lägsta sar-värderna, om nu det är ett korrekt sätt att mäta strålningen på.

    Egentligen är det ju samma sak som att stoppa i huvudet i mikron när man använder en mobil.. ganska galet.
     
  8. Danian

    Danian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok då antar jag att ni bor i hus? Annars borde väl grannarnas wifi störa lika mkt? Här i vår lgh hittar jag över 20 wifi anslutningar. Jobbigt om man känner av det.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  9. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Har du provat att köra med headset typ blåtand?, om det hjälper
     
  10. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ja vi bor i hus. Får ju upp grannarnas wlan också men inte så många o med svag signal. Så är det i dagens värld, såg nått program på tv on elallergiker, dom var ju sjukt känsliga stackarna, tvunga att bo ute långt åt helvete..

    Jag brukar använda trådat headset när jag orkar och kommer ihåg. Eller sätta på högtalaren om det inte är andra som störs.
     
  11. nilezon

    nilezon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nja, en mikro sänder ju i 700 W, medan mobilen ofta sänder med långt under 1 W effekt. Ditt WLAN har faktiskt ännu lägre effekt (en tiondels watt) än telefonen.
    Närmaste radiomast från Sveriges Radio sänder med 60 000 W, så det är snarare denna du skall hålla dig borta från.

    Då det inte finns en enda vetenskapligt utförd (dubbelblind) studie som påvisar ett samband mellan elektromagnetisk strålning (inom gällande gränsvärden) och framförda sjukdomssymptom är det självklart svårt att göra annat än att ifrågasätta "sjukdomens" existens. Med det inte sagt att du inte får ont i huvudet när någon surfar via wifi. Det beror dock knappast på elen.

    Jag ber om ursäkt om du känner dig påhoppad, men jag måste försvara vetenskapen - i synnerhet i ett tekniskt inriktat forum som detta. Det finns helt enkelt lika mycket bevis för elallergi som det finns för att Jesus gick på vatten.
     
    T Boone Pickens gillar detta.
  12. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hehe nej jag känner mig inte påhoppad :-P

    Jag tror ju dock som någon vetenskapsman sa,, att komma fram till vetenskapliga resultat kan ta så lång tid att när svaren väl kommer har den allmänna tron i frågan redan kommit fram till samma svar innan.

    Och eftersom allt som är trådlös överföring är ett relativt nytt påhitt så kommer det ta tid innan man kan veta vetenskapligt vad som sker.

    Jag är dock tyvärr i tron att det inte är så nyttigt med all strålning från alla olila saker. Samtidigt som jag tycker det är jävligt synd för det är många saker som blir så smidigt trådlöst.
     
  13. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Jag noterade att mitt batteri plötsligt dog mycket snabbare. Noterade att jag börjat ha 4G på. Vad är meningen med 4G när det drar så mycket batteri.

    Hastigheten mellan 3G och 4G märker man inte ändå.