Problem: 0% batteri, kommer ingen vart. Kan ni hjälpa mig?

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av mackeswow, 17 nov 2012.

  1. mackeswow

    mackeswow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag heter Marcus och är ny här på forumet. Jag surfar på många forum, men med olika namn, så jag helst vill vara hyfsat anonym.

    Till mitt problem....

    Jaa, vad ska man säga.. Jag uppdaterade till ICE utan några som helst problem. Men så vart jag sugen på "Eclipse".. Jag lånade dotterns micro sd kort, för att vara på den säkra sidan..

    Tji fick jag!

    Jag har råkat av-installerat ALLA i telefonen verkar det som, för när jag försöker få liv i telefonen genom ALLA möjliga tänkbara sett, så händer en och samma sak varje gång.. Motorola-loggan kommer fram i en halv sekund, och sedan återvänder den till fastbootmenyn.

    Går det på något sätt, förutom att göra en "factory cable", att gå runt detta? (Har haft sönder 2 kablar än så länge, då mina lödskills inte är så höga.)

    Jag har laddat ner massa möjliga "RazrTools", men utan framgång..


    Den som kan, om det går, hjälpa mig med det här kommer få en jättekram och en känsla av att ha hjälpt ett nybörjare "testa" på det rootade livet.
     
    Last edited: 17 nov 2012
  2. FlügelBullen

    FlügelBullen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Gjorde en liten lättare variant när det gick fel vid min ics installation. Istället för att löda tog jag eltejp när kablarna var på rätt poler. Väldigt enkelt och fungera fint för mig.

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har du provat att flasha in ICS via fastboot genom min guide här på forumet?
     
  4. mackeswow

    mackeswow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack, detta ska jag prova! Jag har beställt 2 nya kablar som borde komma på måndag.


    Ja, utan framgång, tyvärr :cry:
     
  5. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Varför fungerar det inte att flasha Fastboot-filer? För dåligt batteri? Det finns guider på xda för att ladda batteriet i fastboot-läge. När du sedan fått över 50% batteri ska du kunna använda en vanlig kabel för att flasha en ny kernel så telefonen tar laddning/fungerar som vanligt.
     
  6. mackeswow

    mackeswow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svar.

    Hur jag än gör, och vilken boot jag väljer, så syns motorola loggan i 0.5 sekund ungefär, och kommer sedan tillbaka till utgångsläget.

    Där står det;

    I bootmenyn (när jag använder mig av el från vägguttaget) som jag lyckas komma in i genom att hålla in båda volym-knapparna och sedan trycka på power knappen, så står det så här.

    Och som sagt, vilken jag än trycker på så kommer jag tillbaka till "starten" igen.. detta verkar hopplöst :cry: :cry:

    EDIT: Med andra ord så har jag råkat radera alla tänkbara bootalternativ..
     
    Last edited: 18 nov 2012
  7. Androidnisse

    Androidnisse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag gjorde samma sak för mig var det bara att ta senaste fastbootfilerna och installera de med RSDLite.
     
  8. mackeswow

    mackeswow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telefonen dör direkt (även fast den har varit ikopplad i väggen under natten) när jag tar ut den från vägguttaget..

    Men jag har fått hem 4 kablar nu, så nu ska ja fixa till den här.. Ska försöka med tejp, då mina lödningsskills inte är bra.. Vi får se hur det går, jag återkommer!

    :cool:
     
  9. mackeswow

    mackeswow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu fungerar den!

    Jag gjorde en factory cable (det var inte så svårt att löda när man väl köpte lödtenn (skäms)..... Jag installerade "spyder umtc 4.0.4 australiaEugb" vi får se vad som händer.. Nu håller den på att ladda upp sig :) Återkommer!
     
  10. mackeswow

    mackeswow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den fungerar!!

    (Därimot så kommer jag in i fastboot menyn när jag startar om telefonen.. why?)
     
  11. Phil

    Phil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    fan va najs, grattis! :)
    att du kommer in i fastboot kanske kan bero på att du har flashat fel firmware? antar att du har en non.EFIGS, det ska finnas en tråd här på swedroid med länk till rätt fastboot-fil. prova med den