Befria mina Android-telefoner

Diskussion i 'Allmänt' startad av cerebrum, 18 nov 2012.

  1. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    Vi har en Exchange-server på jobbet. Alla företagskontakter skickas ut via Exchange-servern. Alla telefonnummer, kalender, allt är centraliserat och pushas ut via den. Visst den inbyggda e-postappen "E-post" lämnar en del att önska men det är inget som jag hänger upp mig på direkt. Jag använder e-post i mobilen som något sekundärt i mitt jobb. Ska jag sitta och svara ordentligt så gör jag det via Outlooken på min dator med ett riktigt tangentbord.

    Tycker precis som alla andra här. Om du tycker IOS är bättre så tycker jag du ska köra de istället för sitta här och gnälla. Jag är så jävla trött på såna som dig som hela tiden ska gnälla över hur mycket bättre IOS är över Android på ditten o datten. Vi skiter faktiskt i det. Du bidrar inte till något positivt på forumet med den attityden. Om du nu verkligen vill fortsätta med Android så rekommenderar jag dig att hålla din IOS kärlek för dig själv och istället ställa SAKLIGA frågor i forumet. Vi orkar inte, vill inte, och blir bara provocerade av allt skitsnack i mellan frågorna/påståendena.
     
  2. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Ok, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag yttrade min åsikt i en post på ett diskussionsforum. Det ska aldrig hända igen. Förlåt ännu en gång.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau... varför be om "förlåt" ??

    Till din frågeställning, Google får samla hur mycket de vill under förutsättning att de enbart använder informationen för sina kommersiella reklamsyften.

    Jag bryr mig inte utan jag ser det enbart som en smart finansiering av en mjukvara som är gratis samt passar just mig alldeles utmärkt.

    Däremot att låsas in i MS eller Apples inhägnad skulle jag aldrig acceptera.
     
  4. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Visst, jag håller i mångt och mycket med. Problemet är bara att för vissa så är gmail etc inte ett alternativ därför att tex företagspolicy hindrar det och för andra så innebär det ett stort problem eftersom de måste flytta information.
    Ytterligare andra vill inte låta google få den insyn som google får i deras privatliv.

    Jag förstår att google måste tjäna pengar för att kunna tillhandahålla de tjänster som de tillhandahåller. Problemet är att de vill tvinga in alla i den fållan för ju fler som använder googles tjänster desto mer pengar tjänar de. Det hade varit så mycket bättre om det hade varit deras tjänster som hade lockat mig som användare till gmail snarare än att det är den bristfälliga funktionen i programvaran i min android-telefon som tvingar mig dit.
     
  5. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det FINNS INTE någon bra epostklient till android. Jag har inte hittat någon vettig 3:e-partsapp. Det finns massor med vettiga desktop-epostklienter i alla möjliga och omöjliga varianter: evolution, thunderbird, mutt mfl mfl. Det finns tom bra open source webbepostklienter som roundcube, horde, mfl. Alla springer RUNDOR kring epostklienten i android som är något av det sämsta jag någonsin sett.
    Ta en titt på iphones epost-app. Den är inte enastående men den är bättre än allt vad android kan erbjuda, tyvärr.

    Google hade kunnat tillhandahålla davcal- och carddav-stöd till android. Det har efterfrågats sedan åtminstone 3 år.

    Trot att just jag kan acceptera att använda googles tjänster så finns det de som inte gör det. Det är en deal breaker för vissa.
    Trots att jag tycker det är ok att använda googles tjänster så finns det inte många vettiga desktop-kalendrar som synkar rimligt med google calendar. Det finns inte många vettiga desktop-kontaktapplikationer som synkar vettigt med google, och säga vad man vill, det går snabbare att använda en desktop-klient än en webbaserad dito.

    Avsaknaden av bra appar är en deal-breaker för många och gör många förbannade på android. Jag har kollegor som har köpt android-telefoner men som sedan inte har kunnat använda dem rimligt. Det är sanningen! De har köpt en telefon i tron att den ska ha vissa basala funktioner men ser sedan att det enda som erbjuds är google.
     
  6. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    E-post klient har jag ingen koll på för jag kräver inget av min e-post klient mer än vad gmail gör. Vad saknar du?

    Att det inte finns någon desktop version av google kalender håller jag med om är uselt. På vissa områden undrar jag varför google inte tänkt till. Men det finns ju en sjö av tredjepartsappar, så kan inte alla vara? Vad mer kan dom göra än faktiskt vara en kalender?

    Avsaknaden av bra appar förstår jag dock inte. Mer eller mindre allt finns ju både till iOS och Android numera. Jag tycker t om det finns bättre utbud till Android. Många appar som inte finns i iOS som t ex Bankroid m fl. Dessutom är det mycket fler bra gratisappar till Android, iaf appar jag använder.

    Vilka basala funktioner? Du måste ju utveckla när du kommer med sådana påståenden....


    Men som någon sa tidigare. Det är 3 olika läger. iOS, Android och Win Phone. Alla säljer in sin egen skit och gör såklart allt för att användaren ska använda deras lösningar/appar etc.

    För vissa är iOS det bästa alternativet för andra Android. Handlar ju om olika användare som kräver olika saker av sin telefon. Därför tycker jag det är fel att säga att det eller det är "bäst" då alla använder telefonen sin olika och har olika krav på vad den ska klara av.

    Det bästa vore såklart att ha en sorts über telefon med ett OS som kör allt det bästa från alla 3 (om nu Win Phone har något som är bättre än iOS och Android). Det kommer aldrig hända.

    Man kan inte få allt, lärde ni inte er det när ni var små?
     
    Last edited: 18 nov 2012
  7. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag säger inte att iOS är mer öppet i alla avseenden. Jag säger att iOS är mer öppet i vissa avseenden. iOS följer i större utsträckning öppna standarder.

    Jag SKITER ETT STORT STYCKE i vilken bakgrundsbild etc som finns på min låsskärm. Jag ANVÄNDER min telefon. Jag har den inte som något litet bijouteri att imponera omgivningen med.
    Jag vill kunna läsa all min epost på ett rimligt effektivt sätt. Det kan jag inte nu. Jag vill kunna synka alla mina kontakter och alla mina kalendrar på ett vettigt sätt. Det kan jag inte nu.

    När du pratar om att man skulle vara mer övervakad av staten än av google så har du tyvärr fel. Den övervakning som finns enligt datalagringsdirektivet rör att alla kontakter ska sparas en viss tid vad avser avsändare och mottagare. Innehållet ingår inte i detta. Vad gäller FRA:s signalspaning så gäller den enbart trafik som passerar över landets gränser. LÄS PÅ!

    Det är det för övrigt en STOR SORG att om jag har en android-telefon så TVINGAS jag i princip att använda gmail och TVINGAS därmed att utsättas för FRA:s signalspaning.

    Google läser däremot genom ALL din epost, kontrollerar alla dina kalendrar, kontrollerar alla dina kontakter och kontrollerar alla dina sökningar mm. Inte nog med det, i stort sett varenda webbsida med en "G+"-ikon skickar dina google-kakor till google. I princip så skulle google alltså kunna få tillgång till information om en stor andel av de webbsidor som du surfar på. Nu tror jag inte de använder den informationen, men i princip så skulle de kunna göra det.

    Så, googles övervakning av internetanvändningen är LÅNGT MER INGÅENDE än den som staten företar. Sedan är jag mer förlåtande till övervakning som sker från statens sida och som är reglerad i lag än övervakning som ett utländskt företag utan för svensk juriskdiktion företar. Jag är mer förlåtande till en övervakning som jag kan påverka tex genom att kryptera min epost än en övervakning där informationen kan komma amerikanska myndigheter i händerna.
     
  8. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Väldigt mycket gnäll på Android. Varför använder du det då? Gå över till iOS och bespara oss gnället.

    Jag fattar dock inte vad du sysslar med för jag synkar mina kontakter osv klockrent mellan telefon och min gmail osv. Det bästa är att jag smidigt kan synka dom med nästa mobil oavsett märke. Med iOS och ny telefon är det ju inlåst igen. Jävla meck att flytta över alla kontakter osv från iOS till Android eller vad man nu vill.

    Kort sagt. Ska man köra iOS så ska man köra det rätt igenom. Telefon, surfplatta osv. Då är det smidigt med synk osv. Men ska man t ex köra en Android-telefon och iPad så är det ju som att försöka få fred mellan Palestina och Israel.

    Läs på? Du finns med i alla register och skit i detta land eller hur? Skattemyndighet, försäkringskassan, vägverket osv osv osv osv. Dom har full koll på dig om dom vill. Du är garanterat med i PKU-registret också vilket gör att staten har ditt DNA. Men visst, det är värre att google samlar in lite data.

    Dessutom. Du tror inte Apple gör det? Var väl förra året det kom ut att dom registrerade allas platser osv? Samma skit. Dessutom spelar det ingen roll vilket OS du kör. FRA har koll oavsett. Men vad är du rädd för? Gör du olagliga handlingar så är det väl bara dig själv du har att skylla?

    Du får väl börja använda TOR isåfall om du vill vara så hemlig...

    Men men, orkar inte diskutera, känns menlöst. Får någon annan göra med dig om dom orkar. Mitt råd till dig är att gå över till iOS och sluta vara så jävla bitter.
     
    Last edited: 18 nov 2012
  9. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Läst iOS eula? Apple får precis lika mycket info om dig som Google gör via en androdid. Faktum är att de får mer då du aldrig får ett val att dela ditt användande för statistik i en iPhone - den hämtas per automatik när du godkänner användaravtalet, i en android kan du välja att kryssa i/ur. Så ditt argument faller rätt platt.

    Gällande standarderna för kontakter - ehm.
    Vad är problemet? Finns det standarder, eller menar du faktiskt format? Det är rätt stor skillnad. Jag har då aldrig upplevt problem med just kontakt eller kalenderbiten.

    Däremot är stock epost klienten crap upp till ICS. Men vad har du för krav? Trådat... Hur menar du?

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  10. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    En epostklient med vettig trådning. Jag får säkert 200+ epostmeddelanden varje dag. Utan trådning så är det omöjligt att hantera.
    Varenda vettig desktop-epost-klient, ända ner till CLI-baserade sådana, har trådning . Ingen skulle komma på tanken att släppa en epostklient utan stöd för trådning på klientsidan. Android saknad dock vettig sådan. SORG!

    Jag ser inte något som helst fel i funktionaliteten med android-klienten till google calendar. Jag tycker den är riktigt bra, speciellt SGS3:s variant men även standardklienten är ok. Jag vill inte ha något mer av en kalender vad avser funktionaliteten.
    Jag vill däremot ha en desktop-kalender-klient och jag vill kunna synka mot caldav. Jag vill kunna använda annat än googles tjänster och det går tyvärr inte (eller, jo det går, men då får man bara något annat liknande alternativ med en webbaserad kalender som inte går att synka mot något i världen).

    Ja, men iOS har caldav- och carddav-stöd. Det har tyvärr inte Android. Inte vad jag sett i varje fall. LDAP-stöd finns dock.

    En vettigt fungerande epostklient om man inte använder gmail. Det finns faktiskt inte. Jag har i varje fall inte hittat någon. Det är en ganska stor deal breaker. carddav- och caldav-stöd i kontakter resp kalender. Jag vet inte hur mycket jag har letat efter detta utan att hitta något rimligt väl fungerande.
    Det togs tom upp bland androidbuggar redan för över 3 år sedan.

    Nej, man kan inte få allt. caldav och carddav är inte allt. Det är tämligen väl etablerade standarder som stöds av väldigt många epost- och kalender-applikationer som finns på desktop-sidan. Att sälja en telefon utan sådant stöd är som att sälja en bil med bara en växel. Det förhindrar mycket effektivt användning av Android med en stor andel av de desktop-klienter som finns. Det är synd. Det är som att säga att det skulle vara ok att inte ha imap-stöd i en epostklient (oj, så är det ju i praktiken med android eftersom alla existerande epostklienter till android är usla utom gmail-klienten). Det är som att ha en webbläsare som bara klarar html 2.0. Det är som att sälja en dator som inte har något gui idag.

    Jag begär inte en superdator. Jag begär av en telefon som också är en pim att den ska ha basalt stöd för synkronisering med de standarder som finns för detta.

    Jag tycker resonemanget här överlag är förvånandsvärt. Det liknar mycket det resonemang som fanns när MS valde att skita i stora delar av www-standarderna. Försök se bortom all android-fanatism och inse att google inte är allt.

    Som jag skrev tidigare så hade det varit trevligare om google försökte få mig att använda deras tjänster genom att de var bra snarare än att de tvingade mig till deras tjänster genom att tillse att alternativen är så djävla usla att de är oanvändbara.
     
  11. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Vi andra kanske inte har samma krav som dig?

    Om du nu behöver en mailklient som gör det du vill och kalender och iOS har det så är väl lösningen rätt enkel?

    Tror inte det handlar om android-fanatism. Som sagt, alla använder vi telefonen på olika sätt. Men att gnälla här hjälper ju inte dig liksom?

    Om du nu tycker Google sköter det dåligt så är det väl dom du ska kontakta och inte oss här? Antar att ingen härinne jobbar på Google...

    Eller så går du över till iOS.

    Som sagt, man får välja efter sina behov och uppenbarligen kan man inte få allt. På dig låter det som att iOS är en bättre lösning för dina behov. Så kör iOS då!
     
  12. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag vet, och som sagt så hade jag med glädje sett stöd för så mycket som möjligt i Android, för att så många som möjligt (inkl. mig själv om mina behov ändras) ska bli så nöjda som möjligt.

    Att "klaga" på att du blir infållad i googles tjänster med android ÄR dock en viss överdrift. Jag ser det som en självklarhet, de har sina tjänster, som de erbjuder användare att använda på ett smidigt sätt i det OS de utvecklat. Lite som att internet explorer följer med windows. Företaget har sina egna tjänster, att de själva tycker att de är bra och anpassade för Android är inga konstigheter, hade de däremot låst android, så att inget annat hade gått att använda hade saken varit en annan.

    Att du direkt blir bombad med google konto osv. beror på backuptjänster osv. som ingår, och för google play behöver du ett google konto. I övrigt tror jag inte du är låst alls, finns det krav så finns ofta appar. Utvecklare gör väldigt mycket för android, bara det finns en hyfsad användarbas.
     
  13. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vilket argument faller platt? Det är svårt att se för du citerar inte något som jag har skrivit. Jag kan inte alls påminna mig om att jag överhuvudtaget har sagt att Apple inte samlar in data. Det skulle vara trevligt om du visar precis var jag skrivit något sådant eftersom du anger att mitt argument där jag påstår det faller platt.
    Det skulle vara intressant att få redan på vilket av mina argument som så fullständigt faller till marken.

    Men vad jag vet så är samlar inte Apple in information om sökningar, de läser vad jag vet inte genom din epost etc och ffa så är standardepostklienten i iOS sådan att den går att använda med VAD SOM HELST på ett vettigt sätt och den är trådad (även om också den lämnar en del i övrigt att önska).

    För övrigt så har jag PRECIS, närmare bestämt för ca 20 min sedan, fabriksåterställt en iPad. Dock inte min eftersom jag inte själv har någon apple-produkt men min frus.
    Och vet du, där fick jag valet om jag ville eller inte ville dela information med apple. Otroligt, eller hur?

    Det finns standarder för utbytande av kalenderinformation. Som jag skrivit nu säkert 20 gånger så heter standarden caldav och den stöds av väldigt många desktopkalenderklienter.

    Vilket format som google calender sparar data i har jag inga som helst åsikter om. Däremot har jag åsikter om huruvida jag kan använda ett standardiserat format för att utbyta kalenderinformation och med vem jag får göra det.

    Trådat! Vettiga epostklienter sätter två message headers som anger vilket message-id som ett svar är svar på ("In-Reply-To") respektive vilka övriga meddelanden som finns i samma tråd ("References") (som klienten då rimligen kan känna till). Om det är en epostlista så sätter denna dessutom flera andra headers. Detta gör att man kan få meddelandetrådar där ursprungsmeddelandet tillsammans med svar bildar ett träd eller åtminstone sitter ihop rimligt väl. Det går INTE att ersätta detta med att sortera på ärende eftersom det kan ändras inom en tråd.

    Sluta nu att vara sådana pinsamma android-fanboyz och erkänn att detta ÄR ETT PROBLEM.
     
  14. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kanske inte, eller så kanske ni får det en dag. Vad vet jag. Det är inte några underliga behov egentligen. Det kanske helt enkelt är så att de som har haft androidtelefoner har bytt när de insåg att de inte var användbara till det som de önskade.

    Jag vill inte ha någon iphone för den låser in mig på ett annat sätt. Jag vill ha en telefon som inte låser in mig!!!
    Däremot låser inte iOS in mig på de sätt som jag skrivit om här.

    Jo, men det är väl ungefär 1000+ postningar (jag överdriver lätt här) i tråden som önskar caldav- och carddav-stöd i androids buglista och tråden är över 3 år gammal. Jag tror inte att google kommer att tillgodose mina önskningar mer än vad de tillser någon annans.
     
  15. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Haha, så Apple frågar dig snällt om du vill dela information och så tror du på det? Hur naiv är du? Du tror inte folk tog det men även blev registrerade t ex när det med map-gate var förra året?

    Alltstå, Google LÄSER igenom din mail. Vad har du för bevis att dom faktiskt sitter och läser igenom din eller min mail.

    För det andra. Som jag sa tidigare. Du är övervakad alltid hela tiden. Oavsett om det är företag eller av myndigheter. Det kommer du ALDRIG komma ifrån.

    Om Apple kan registrera alla sina användare så gör dom det. Om Google vill göra det så gör dom det. Om någon vill hacka din dator så gör dom det. Kan man hacka sig in i CIA osv så kan man hacka dig med, men varför skulle någon vilja det? Är du så intressant?

    Om du inte vill vara övervakad så är mitt råd till dig att du flyttar till en öde ö och innan dess säger upp ditt medborgarskap osv. Sen eldar du upp ditt pass och andra id-handlingar när du är på ön. På ön så använder du ingen elektronik. Då kommer du väl vara "fri" antar jag.
     
  16. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Vad hjälper det dig att sitta här och gnälla om detta?

    Du vill inte ha iOS för dom låser in dig på ett sätt. Du vill inte ha Android för dom låser in dig på ett sätt.

    Ta det som låser in dig minst då och sen startar du en kamp mot antingen Apple eller Google så att dom genomför det du önskar. Eller så använd inte en telefon.

    Du vill ha det och det, inget av företagen kommer göra funktioner bara för dig. Så sluta gnäll för helvete och hitta en lösning istället.
     
  17. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är det sätt som de tjänar pengar på. Sedan var det ganska uppenbart efter det att jag genomgående under en period fick reklam som var direkt associerad till det som just då råkade avhandlas frekvent i eposten.

    Med läser igenom så avser jag naturligtvis maskinell läsning, men den informationen kan mycket väl sparas och vara tillgänglig för anställda inom google.
    Du kan ju tex läsa här:
    http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=1304609

    Som jag skrev tidigare så är jag väl medveten om i vilken utsträckning jag kan vara övervakad, och den övervakning som google kan genomföra av en "google-medlem" överstiger med råge all annan idag existerande övervakning möjligen med undantag av vad FB kan göra, men google ligger nog snäppet över även där eftersom de sköter en så stor andel av sökningar, epost, kalendrar, kontakter, g+ mm.

    ??? Varför börjar vi plötslig prata om att "hacka" någon? Vad har det överhuvudtaget med diskussionen att göra?
    VÄX UPP! Du resonerar som en tonåring.

    Men för fullständighetens skull, jag tror inte att någon vill hacka mig, eller snarare, jag tror att många vill hacka mig men inte just för att det är jag. Det är väl tämligen välkänt att det finns en hel del som vill upprätta botnets.
    Uppriktigt sagt så skulle det inte förvåna mig om det är svårare att hacka mig än att hacka cia, men det är klart att det går. Inte för att jag har högre säkerhet utan för att jag enbart är en person varmed attackytan blir så enormt mycket mindre. Därtill är det ganska löjligt att prata om att "hacka cia" när det var deras hemsida som blev hackad.


    Gode gud vilken naivitet.
     
  18. cerebrum

    cerebrum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Men det är ju precis det jag gör...
    Jag trodde iofs att det skulle finnas andra som också såg problemet. Jag var tydligen naiv.
     
  19. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Testat Google? Hittade ett antal appar för att synca carddav och caldav på Android.
     
  20. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag vet vad du menar, google använder android för att få fler att använda deras tjänster. Inget konstigt med det, de vill ju självklart få in så mycket pengar som möjligt som alla andra. Har sakt det förut och säger det igen, en telefon som använder 'vanilla'-linux kerneln och någon typ av software-tangentbord på ett skrivskyddat minne skulle vara ultimat! (..för mig)