Tråden för Xperia Go

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Isengard, 9 jul 2012.

  1. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    min har lite udda problem, en gång slutade kameran att funka men den funkade igen som vanligt som om ingenting hade hänt när jag hade startat om mobilen, samma sak hände med lampan. och igår när jag laddade min mobil så märkte jag att procenten inte gick upp som det ska göra så den stod på 14 % i några timmar så jag lät den ladda över natten och när jag kollade igen i morse så var den fortfarande på 14 % men när jag startade om mobilen var den helt plötsligt på 100 :S
     
    Last edited: 17 nov 2012
  2. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Råkade ut för samma sak igår. Min var på 18% när jag skulle ladda över natten. Stod på 18% på morgonen. När jag startade om telefonen var den fulladdad

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  3. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att batterinivån ibland stiger (!) när man börjar använda telefonen utan att den är ansluten till laddaren. Jag gissar att det beror på att den inte kan mäta på riktigt utan att belasta batteriet...? Finns säkert någon teknisk förklaring. :)
     
  4. Hejmer

    Hejmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta händer någon gång i veckan på min, tycker där blivit en hel del buggar sen uppgraderingen till ics
     
  5. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    dem här problemen kom efter att jag låste upp bootloadern. tror att det kan ha ett samband!?
     
  6. ptrw

    ptrw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur fungerar era GPS:er efter uppdatering till ICS? Min verkar dessvärre heldöd :(
     
  7. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inte heldöd men jag upplever en försämring. Sedan vet jag inte om det beror på ICS eller om det är Go som generellt är sämre än Active. Hann inte ha min Go så länge innan det blev dags för ICS.
     
  8. lillefar

    lillefar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Min fungerar som vanligt.


    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  9. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som använt go'n som hotspot(tror jag det kallas när man använder telefonens 3g för att surfa med en annan enhet)?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  10. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    ja, det har funkat :) fast det tar extremt mycket på batteriet så om man ska använda hotspoten så är det för att man ska kolla något lite snabbt, den funkar inte att slösurfa länge på :P
     
    Last edited: 18 nov 2012
  11. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska tänka på det. Får släpa med laddare till den om det blir aktuellt. Känns trevligt att möjligheten finns:)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  12. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har bara provat det så pass att jag vet att det funkar (mot morsans Nokia Lumia 610 och ev. mot min laptop).
     
  13. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Vad trött jag börjar bli på min Go, efter ICS så är den galet seg att öppna meddelandehanteraren och telefonen när jag ska ringa. Ibland tar det 25 sekunder att få upp dialern gör att kunna slå ett samtal . En omstart brukar pigga upp för stunden. Jag har gjort en systemåterställning av telefonen utan förbättring. Fler med samma problem?
     
  14. lillefar

    lillefar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Märkligt, efter jag gjorde en total återställning blev min som vanligt. Du kanske ska kolla igenom dina appar?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  15. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har också blivit lite seg ,inga väntetider på 25 sekunder dock däremot låser sig skärmen när jag använder chrome eller boatbrowsern. Måste göra poweron+volymupp för att få igång den. Tänkte göra en systemåterställning när det händer för ofta.

    Har provat att göra en hotspot av Go'n och surfat med den från min Nexus7 och det var jättelätt att göra. Känner mig nöjd med mig själv som inte köpte en värsting telefon med bamseskärm. Tycker Go'n fungerar fint som den är,tålig och för att använda som mobil, kamera, organisering och underlättning av livet med. Sedan om jag behöver en lite större skärm tar jag med min Nexus7. Allt för ungefär samma kostnad som värstingtelefonerna.


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  16. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tror inte jag har några appar som ska störa. Sjukt irriterande är det dock. Gillar Go'n överlag, men detta lagg gör att jag blir galen på den emellanåt. Får väl testa att blåsa rent den igen om jag inte kommer på nåt bättre.
     
  17. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Japp har exakt samma problem.

    Även om man ska läsa ett nytt meddelande, så tar det någon sekund innan
    det har poppat upp så att jag kan läsa det.

    Ganska störigt faktiskt.

    Sen ibland så känns det väldigt ostabilt överlag, känns som att telefonen ska braka ihop fullständigt, det blir totalhäng och appar kraschar.

    Ibland funderar jag på att gå tillbaka till Gingerbread.
     
  18. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    "Planned obsolescence"?
     
  19. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    annat problem

    Hur kan jag få bort musik filer från telefonen?

    Jag provade först med att bara öppna upp mappen som heter music i telefonen med utforskaren i windows och deleta filerna som ligger i musikmappen, det funkade att få bort en del, men så har jag några filer till som jag inte får bort.

    Jag markerar dom trycker delete blir promptad om jag vill ta bort de tio filerna, jag svarar JA och så blir jag promptad igen om att enheten har slutat svara eller kopplats ifrån,så kan jag välja på alternativen hoppa över, hoppa över alla eller avbryta.

    Öppnar jag upp telefonen i MediaGo-programmet så hittar jag inte ens filerna där, andra ljudfiler dyker upp med inte de filer som jag vill få bort.

    Hur löser jag detta ?

    Kan jag ta bort musikfiler i telefonen utan ha kopplat in den i datorn och isåfall hur?

    /tack på förhand för svar, David

    ____________________________________________________

    Jag tror jag löste det, uppdaterade Media2go och då såg jag filerna och kunden raderar
    dom men nu kan jag inte avsluta Media2go då det "uppdaterar enheten" och det verkar ta
    förbannat lång tid.
     
    Last edited: 19 nov 2012
  20. Harald Blåtand

    Harald Blåtand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dålig mottagning på min Xperia Go

    Hej,

    Jag köpte en xperia go för några veckor sedan. Det är en modell jag gillar men tyvärr har den dålig mottagningsförmåga. Jag har telia, och hemma har jag alltid haft bra mottagning med mina telefoner jag haft. Den första telefon jag haft dålig mottagning är med min nya go!
    Är det någon med liknande erfarenheter? och i så fall vad kan man göra åt det?
    Hjälper det att uppgradera eller ska jag reklamera telefonen?

    Mvh Harald