Jag är nöjd med 3 som operatör och avser inte att byta.
Men det är inte rätt att ta dem i försvar för att andra gör likadant.
Det är fortfarande fel.
Och ja, det ÄR fel då operatören tar betalt för något som inte levereras.
Operatörens hänvisning sker på exakt samma sätt när du är utomlands
som när du är i Sverige. Ingen skillnad. Luren är avstängd.
Eller tar de betalt för att de är vänliga att skicka samtalet till telesvar
så du kan njuta av semestern?
Det är ungeför som om de skulle ta betalt för eskorten av samtalet till ditt
telesvar även om du lämnade mobilen i Sverige för att de VISSTE att du
var utomlands.
Nu vet jag inte om operatören exporterar din profil (diverts etc) till
HSS/HLR:en som finns hos operatören vars cell du är ansluten till utomlands.
Med detta görs alltså vidarebef. via utlandsoperatören.
Låter i min värld som att gå över ån efter vatten men fullt möjligt.
Dock kostar detta Svenska operatören pengar att göra - vilket jag inte
tror de har valt att göra. Det är extremt korkat när det faktiskt inte
behövs då pagen fortfarande skickas via Svenska operatören.
Man kan läsa lite om varje på denna länk:
http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Multimedia_Subsystem
// A
Click to expand...