Kan inte ladda ner något från android market?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Hawake, 25 okt 2010.

  1. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    format/reset/reparera i pcc/seus?
     
  2. diaboli4life

    diaboli4life Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan andas ut nu då jag prövade att öppna luren igen. En kontakt som hade lossnat, va panikslagen som en liten flicka :).
     
  3. marrepirre

    marrepirre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag och min tjej kan inte heller ladda hem något från android market. Sitter själv på en tablet medan hon använder sin samsung galaxy gio. Vi sitter på ett wifi och försöker ladda hem, vi har även testat olika wifis men det tycks inte funka, jag vet att wifit fungerar för jag surfar utan problem och jag har även hämtat appar till min iphone från samtliga wifi som vi prövat. Har raderat uppdateringen, startat om och installerat igen men inget funkar. Ddet går att "hämta/uppdatera" men den laddar aldrig ner något det ser bara ut som att den söker. Vet någon något man kan göra? Tack på förhand:-)
     
  4. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testa med en reflash eller dra ut allt som berör "Play-Store" och pusha in nya versioner. Dock ska en simpel reflash funka fint!
     
  5. marrepirre

    marrepirre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var på supporten här och de sa att de skulle kunna blockerat nedladdning av android men det låter konstigt att de skulle blockera android och inte iphone market. Någon som vet hur man ska kunna häva den blockeringen på något sätt?
     
  6. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det "dem" möjligen skulle kunna blockera är din åtkomst till internet via mobildata. Men om du nu sitter på ett WiFi nätverk så skulle det röra sig om integritetskränkande handling om de skulle "blockerat" trafik på DITT privata nätverk. Det rör troligtvis om att något med "Play-Store" i telefonen/plattan i fråga som inte fungerar.
     
    Last edited: 23 nov 2012
  7. marrepirre

    marrepirre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte vad som hänt eller vad jag gjorde men nu kan jag ladda hem därifrån, haha. Men en fråga till som verkligen stör mig, jag har google play installerat men jag kan inte få dit google play appen. Måste googla på google play store för att sedan komma in på google play. Vill gärna få dit en app, någon som vet hur man ska kunna gå till väga? Har testat avinstallera uppdateringa osv och startat om men inte har någon app poppat upp..
     
  8. tr077

    tr077 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Står "kan inte ansluta till servern". Så jag kan inte ladda ner nya uppdateringar till mina appar. Har avinstallerat google play och startat om men utan resultat. Någon som har en lösning?
     
  9. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej. För det första så är det en genväg du vill ha, "Appen" är hela programmet och inte bra nån skiten ikon i launchern. För det andra så om du inte har en genväg i launchern så hjälper det inte ett dugg med att avinstallera uppdateringar och starta om. Jag skulle rekommendera att du helt enkelt flashar om enheten/enheterna i fråga. Om du har root-åtkomst (eller adb) så kan du testa med att helt och hållet plocka bort Playstore och dess anhang (med t.ex. TitaniumBackup) och sedan trycka tillbaks andra versioner av de bort tagna applikationerna med då root-åtkomst och en filhanterare eller möjligtvis adb.