Bootar om hela tiden.

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Bbybo, 23 nov 2012.

  1. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag startar upp denna tråd för att försöka utröna om telefonen är helt obrukbar nu, eller om det finns hopp för den.

    Detta har hänt, Igår så installerade jag via smartflash in stock ICS, detta gjordes utan att uppdatera usb drivrutin. och gick fint, telefonen funkade som den skulle med ICS, imorse så skulle jag boota upp den i cwm och höll power,volumedown å hem knappen ner vid start. och nu knasar den sig, den kommer till LG loggan, sen startar den om. så jag tar och drar in stock ICS igen med smartflash, men får inte i hela. den avbryter efter att den talar om att det finns 7 partitioner, därefter timar den ut.

    Del av log infon:
    Jag kopiera det sista i loggen på detta:
    00:41.4 Sec :Erase was executed rightly!
    00:41.8 Sec :Set FLASH address
    02:56.2 Sec :Code Download success
    02:56.2 Sec :Num of partitions are 7
    03:06.2 Sec :Timeout error is occured
    03:06.2 Sec :error!

    Jag har installerat den nya usb driven, jag har provat med NVflash, som startar upp commander rutan kort, för att sen stängas.
    Jag har även provat att göra detta på en dator som tidigare inte haft dessa program, för att veta att det inte är fel i min bärbara som krånglar, med samma resultat.
    min fråga är nu, finns det nån som vet fler knep att prova? eller är telefonen numera förbrukad?

    (Den fls/bin fil jag hade till ICS är V28T_00.kdz som jag packat upp och smartflashat med)
     
  2. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Detta är så pinsamt....
    men nu funkar det :-)
    Står det att man i nvflash skall trycka påflash.bat filen, så skall man inte envisas med nvflash iconen som är en programfil :-) för den bara blinkar till.
    jaja.... det kostar att lära sig, nu har jag två android lurar igen :-)
     
  3. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    verka som om jag äger denna tråd hehe.
    Nu gick det ju att rätta till luren med nvflash, sen körde jag i ICS med smartflashen igen, och allt funkar..
    Men varför kunde jag inte få i med smartflash igen utan att först köra nvflas?
    kan ju vara bra för nästa noob att kunna läsa detta. först nvflash, sen det du vill ha i.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  4. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Bra att det löste sig för dig.
    Denna luren måste få något pris som nybörjarens testmobil för den är helt j-a oförstörbar. Hat många gånger trott att det var kört, men smartflash eller nvflash fixar allt. Har faktiskt inte hört en enda som fått sin lur konverterad till tegelsten.
    Gott råd för framtiden... det kommer aldrig bli så här enkelt igen.
    LGO2X fantastisk telefon med urusel mjukvara o support.
     
    Bbybo gillar detta.
  5. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nä, du har nock rätt, för det verka vara lögn å få den till att fungera som en telefon. så det är bra att man inte kan göra en tegelsten av den... :-)
     
  6. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag är inte säker, men jag tror att smartflash behöver en fungerande/kompatibel bootloader (Det fungerade ju inte med den nya i början, innan Stefan Gundhoer fixade det) Nvflash behöver inget att köra på.

    Bara teorier dock. Min kunskaper inom detta är klena.
     
  7. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    ja, nåt är det iaf. Nu ligger den på blocket med ny ICS koplett i org kartong, med bordstativ,hardcase, ciggladdare. kanske dags att byta signatur, då jag sen inte har nån lg telefon kvar.
     
  8. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Svårt att se att du får den såld :)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  9. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hoppas du får den såld. Tror inte denna telefonen är så attraktiv längre. Men man vet aldrig. Skriv gärna en avskedsrad då du lämnar O2X forumet ;)

    Lycka till!
     
  10. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så, nu kan jag svara igen haha. min behörighet föll bort.
    Så här är det, min LGo2x är såld, fick en tusing för den...
    har testat en Experia J, ingen hit, så nu är en V beställd.
    jag antar att detta blir mitt sista inlägg på Optimus 2x tråden, så ha en god jul å gott nytt år på er :-)